Inför Vallhalla, vi röstar fram formkurvan för Assassin's Creed

Robot
Inför Vallhalla, vi röstar fram formkurvan för Assassin's Creed

"Black Flag är bäst." "Nej för tusan, tvåan!" "Ha! Självklart är det Brotherhood."

#assassins-creed, #formkurvan, #fz, #ubisoft


FM-guru
F.d. Sisyr

Tvåan och Black Flag var de enda jag gav en 3:a, resten lägre. Man kan med rätta frågar sig varför jag ens spelar spelen...

Medlem

De två senaste är otroligt vackra, men oerhört repetitiva sandlådespel där man gör samma sak i 30 timmar.

De två bästa spelen i serien är II och Brotherhood. De hade de bästa karaktärerna, bäst story och hade i alla fall lite lönnmördarkänsla i sig!

Medlem

Hade hoppats AC serien skulle bygga vidare på Unity än att gå mot RPG hållet, gillade det nya parkour systemet och den stora staden.

Medlem

Jag ser de 2 senaste Assassin's Creed spelen som de bästa i serien. Tycker UBIsoft fick till allt i liret på ett mycket bra vis. Grym grafik, enorma intressanta världar, skön gameplay, spännande story. Klockrena spel. Ett vikinga AC spel i samma storlek som de 2 senaste gör att jag dreglar.

Något som först Assassin's Creed Unity kom med var manuella hukningar som gjorde stealth delen så otroligt mycket smidigare och tog gameplayet rejält mycket framåt. Jag grejar inte att lira de äldre pga att den funktionen inte finns med i spelen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Brotherhood och Black Flag är mina två favoriter i serien. Har dock inte kört nåt av dom andra spelen efter Black Flag, fick nog av serien efter det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tycker att sneaky assassin världen försvann efter tredje spelet.

Medlem

Sett tillräckligt av de senaste AC spelen för att förstå att det är skräp.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Bara spelat spelen med Ezio samt Origins och håller på med Odyssey. Tycker bäst om Origins som spel, men det känns inte riktigt som ett Assassin's Creed-spel jämfört med AC2 och uppföljarna i den storyn.

Blivit myyyycket mer bara gå in och mörsa på än att ha fokus på stealth, Vilket jag tycker är synd, även om jag gillar den öppna världen.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Att rösta fram en formkurva var inte helt lätt.

Jag är helt 100% såld på den gamla Ezio-Eran i Renässansens Italien. Miljön, musiken, handlingen var perfekt synkade med varandra. Det första AC Spelet lade ju grunden för det som skulle komma, men handlingen var fruktansvärt monotont.

Unity är det AC spel som jag också starkt tycker om utöver AC:II - Revelations. Övriga är lite meh för min del, och AC:III borde inte ens ha gjorts. AC:Syndicate har jag försöker flera gånger med, men aldrig brytt mig om att spela klart.

Origin & Odyssey är bra utveckling, men handlar för lite om assassinerna och mer om deras personliga uppdrag.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Om man får välja två så är nog assassins creed 2 + Odyssey dom bästa. Origins och black flag är också uppe i toppen.

Geeks Gaming

Körde genom alla 100 % fram tills 3an. Sen tappa de charmen. Kändes som man gjorde samma sak om och om igen. Sido uppdragen blev tråkiga. Massa fetch quests.
Har velat börja köra genom vissa igen för att ge de en chans men väntar nog hellre till Valhalla

Medlem

Sista 2 spelen e så enformiga.. man gör ju samma sak hela tiden, samt inga svåra moment alls

Medlem

Har inte kört sedan black flag tror jag, alltid tyckt ubisoft vill vara som activison och pumpa ut sina titlar varje år.

Att de tvingades ta sig lite mer tid med de två senare titlarna bådar gott, med vikinga-theme kan det allt bli ett återbesök. Men snälla försöka göra det mindre repetivit, har så oerhört svårt för ubis sandlåda i fcry och annat, annars tar jag hellre ett mer linjärt häftigt äventyr på ett par timmar.

Medlem
Skrivet av joejjeman:

Sista 2 spelen e så enformiga.. man gör ju samma sak hela tiden, samt inga svåra moment alls

Som om något Assassins creed spel har varit ens i närheten av att vara svårt Det enda jag kan komma på skulle ju vara påtvingade stealthsekvenser med autofail om man blir upptäckt. Inte svårt, bara dumt. Skönt att slippa det.

Kört både Origins och Oddysey med stealth så långt det bara går. När det gäller combaten så är ju striderna i Origins och Oddysey betydligt roligare än i föregående spel, istället för att rada upp counterkills.

Det enda "negativa" med Oddysey är väl att det är "för stort". Möjligtvis levelgating om man rushar genom storyn.

Ambassadör
Xbox

Håller på att ta mig igenom hela serien så sakteliga, inte spelat de tre senaste ännu. Men innan dess har jag kört allt och Ezio-trilogin är helt klart bäst, med Revelations som den mindre bra delen. Framförallt uselt DLC till Revelations. Det allra första spelet är "bara" ok, fantastisk setting men för repetitivt och segt i styrning och tempo.

America-spelen är alla bra, med Black Flag i topp tätt följt av Rogue. AC III och Liberation är helt ok men återigen faller det på tråkigt/dumt DLC för III's del.

Unity var en positiv överraskning, en fördel med att spela långt efter release är ju att det var i stort sett buggfritt för mig. Stridssystem och parkour var en avsevärd förbättring. Förväntar mig att Syndicate är något liknande.

Där någonstans får man nog dra ett streck och med Origins och Odyssey blir det något helt annat.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag har bara spelat tre Assassins.

Black Flag, Origins och Oddysey, och Oddysey är klart det bästa! Black flag va bra på sin tid.

Medlem

Svårt att jämföra spel i samma genre med så många år emellan tycker jag. FF-spelen skiljer sig ändå drastiskt åt så där hade jag det lättare att bedöma dem på deras egna meriter.

Med det sagt, fullständigt dyrkade det första AC på sin tid, Altair är fortsatt den bästa protagonisten i serien i mitt tycke. Därutöver tyckte jag om de spelmässiga nyheterna i både AC2 och Black Flag, trots sämre protagonister. Möjligtvis beror det på att man är äldre och har får barn och hinner spela mindre nu än förr men något säger det nog ändå att Odyssey är det enda mainline AC jag inte har köpt och Origins är det enda jag har köpt men inte spelat klart.

Saknar helt klart nutidsdelarna med Desmond och de gömda pusslen som man kunde finna och utföra med sin eagle vision i de första spelen som adderade lite mystik till helheten och även den tiden då lönnmördarorden kändes som något mystiskt med långsiktiga mål och ett syfte som väljer sina medlemmar med omsorg, mer än en förening man bara kan ramla in i lite av slumpen.

Medlem

Assassins Creed II, Brotherhood och Black Flag var dom enda jag satte 4 på och resten under. 2:an är nog egentligen den bästa i serien med en 4.5 av 5. Väldigt mycket upp och ner med betygen kan jag säga, antar att det blir så i en serie med 11+ spel, speciellt då Ubisoft ligger bakom...

Medlem

@CARTMAN: Tänk att smaken är så olika, Både Origins och Odyssey är nog bland de jag rankade lägst och faktiskt dom enda två i hela serien jag inte har spelat klart. Tror till och med att jag bara kom halvvägs på Odyssey.
Många av de positiva sakerna du radda upp skulle jag nog skriva som de svagare delarna med de två spelen. Grafiken var såklart mycket bra, typ det enda jag tyckte om i t.ex Origins var att utforska pyramider och rida på sanddynerna vid solnedgången och blicka ut över vyerna. Men men, det är väl bra att det finns folk som tycker om dom spelen också antar jag. Spelvärlden hade ju varit fattigare om alla bara hade samma smak.

Avstängd
Skrivet av loerk:

Sett tillräckligt av de senaste AC spelen för att förstå att det är skräp.

Vad förväntar du dig?
Att dem ska trolla?

Den som spelar Assasin vet att det kommer vara likt föregående Assasin.
Om man inte har en hymn om det så bör man inte närma sig Assasin.
Har man orimliga krav så blir besviken.

Så man måste ha rimliga krav.
Om ett spel släpps varannan år. Hur banbrytande kan det vara?

Medlem

Första var min favorit. Det var kanske inte 'bäst' som spel betraktat.. Men det var egentligen det enda Assassins Creed som jag tyckte kändes nytt och fräscht och intressant.. För mig var det den klart bästa upplevelsen jag haft med ett spel i serien.

'Novelty' gör väldigt mycket för mig

Det känns väl som AC2 är det som hivemind-beslutats vara det bästa i serien överlag, och finns väl bra anledningar för det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag gav bara 4 och 5 alla är bra på sin sett \m/


signatur

Hail to the king, Baby!

Ett upp och nedvänt U är formkurvan

Medlem

Röstade som jag tyckte om spelen när de kom, inte som jag tycker idag.

Medlem

Tycker Brotherhood var bäst. Kan dock bero på att det var första jag spelade. Men tvåan är grym och Brotherhood bygger vidare på det men adderar mycket bra. Inte spelat Origins eller det senaste dock så fick avstå röst där. Men Ezio eran med sin story, sina karaktärer samt en nutidsstory värd att bry sig om är svårslagen.

Medlem
Skrivet av deezel:

Röstade som jag tyckte om spelen när de kom, inte som jag tycker idag.

Samma här

Medlem

Brotherhood är bäst i min mening, dock väldigt länge sedan jag spelat det men utifrån minnet så är det bästa spelet, dock ej spelat Syndicate. Efter det kommer Odyssey, Kassandra är helt underbar och även om det mot slutet blev lite repetitivt så får man ställa sig, har AC serien egentligen någonsin klarat sig undan det problemet? Kanske att de var repetitiva på olika sätt, combaten i de äldre spelen vill jag minnas bara handlade om att köra parry för att sedan göra counter-attack. Odyssey blev aningen för långt till slut men det är ändå ett väldigt litet och privilegierat problem att ha känner jag.

Medlem

Då jag först började spela AC spelen med fyran så avstod jag från att rösta på de tidigare spelen.
Jag tycker att alla spelen som jag har kört har varit bra och frustrerande på sina egna sätt.

Medlem

Det spel som kändes mest som ett assassins creed var Unity för mig. Gillade Paris, den hemliga assassins ordern, online läget var helt ok. Visst var spelet katastrof vid släpp men något år senare (och med en 1080ti) så rullade spelet på finfint. Lite janky kontroller men fyfan vad jag kände mig som en badass lönnmördare som sprang runt på taken med riktigt snygga parkour animationer, det gav en rejäl tyngd att man kunde styra klättrandet mer än i andra spel. Svårt var spelet också, man kunde inte bara springa in i hettan utan fick planera sitt mördande.

Lite kort story med många brister, kändes framspolat men sido-uppdragen hade sin charm.

Tyckte det var synd att Ubisoft inte fortsatte bygga på och finslipa den typen utav parkour i nästa spel.

Jag gillade även Origins och Odyssey på sitt sätt, men kände att det var för arkadiskt. Gillade inte hur levels fungerade samt att jag var tvungen att hugga någon 56 ggr innan dem dog för att jag var 4 levels under. Samt att stealth mördandet inte insta-dödade fiender ibland vilket kastade min stealth-planering åt skogen.

Får se vad Valhalla bjuder på.


signatur

Ordo Ab Chao

12
Skriv svar