Senaste Valorant-hjälten att visas upp är svensken Breach

Robot
Senaste Valorant-hjälten att visas upp är svensken Breach

Men låter inte rösten lite... konstig?

#Riot-games, #Valorant


Medlem

Finns det något som Riot inte stulit från andra?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Finns det något som Riot inte stulit från andra?

Tycker det ät okej när man tar omtyckta funktioner och egenskaper från olika populära spel. Dom plagierade ju inte något spel rakt av, men dom har lånat lite av flera.

Det här konceptet har jag länge önskat FIFA skulle använda. För en kombination av FIFA och pes skulle vara det bästa.

Tyckte dock inte Valorant var så roligt, föredrar csgo som är lite snabbare, lite mer balanserat och inte lika flashigt.

Medlem
Skrivet av redruM:

Finns det något som Riot inte stulit från andra?

Om de inte tar från andra får man istället höra saker som "Varför gör de inte som spel X, det vore mycket bättre". Om Valorant blir ett dåligt spel kommer vi nog få höra om hur det är en dålig kopia av befintliga saker, om det istället blir lyckat kommer vi nog få höra lovord om hur smarta de var som kombinerade det bästa från andra spel.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Skägg.
10 Chambers

Lite lik svenska youtubern Tejbz.


signatur
Medlem

Var kan man höra hur han låter?

Backloggens befriare
Skrivet av Maysay:

Var kan man höra hur han låter?

I artikeln, till exempel?


signatur

Ad hoc addendum

Skribent
Skrivet av keffkebab:

I artikeln, till exempel?

Jag får ta på mig det. Twitter-inlägget kom inte med inledningsvis

Medlem
Skrivet av keffkebab:

I artikeln, till exempel?

Videon kan inte spelas upp för mig. Österrike kanske är blockerade av licenssjäl
*Funkade när jag färskade upp sidan

Medlem

Breach har förvisso varit ute sedan starten av betan. ;P Rolig gubbe, är min nuvarande "main"-karaktär.

Men trevlig liten video oavsett. Gillar hur han säger "tack tack" när någon köper vapen åt han.(mer åt norska dock)

Här kan ni höra hur han låter lite mer ingående;

VALORANT - All Breach quotes / voice lines


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hmm.. tycker han låter mer Norsk än Svensk i brytningen?! eller...

Medlem

De enda spelen jag vet som har övertygande svenska brytningar är Killing Floor 2 (
Oisten Jägerhorn) och Overwatch (Brigitte). Av dessa känns Oisten mest svensk som karaktär.

Skribent
Skrivet av Fezk:

Breach har förvisso varit ute sedan starten av betan. ^^

Det stämmer, jag uppmärksammade det mest för att det var hans tur att få en egen presentationsvideo (och i princip uteslutande för att han var just svensk)

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag får ta på mig det. Twitter-inlägget kom inte med inledningsvis

Ok 🙂
Tyckte det inte lät så konstigt. Men skulle nog inte tänka på att han var varken norsk eller svensk om man inte visste om bakgrunden innan.

Musiken i klippet låter som en blandning av Doom & Cyberpunk?

Medlem

Konstigt att de tar en norsk röstskådis. Det är ju inte roligt om karaktären inte pratar lite svenska ibland. Då blir det som med Torbjörn i overwatch, som inte känns de minsta svensk

Medlem
Skrivet av Fezk:

Breach har förvisso varit ute sedan starten av betan. ;P Rolig gubbe, är min nuvarande "main"-karaktär.

Men trevlig liten video oavsett. Gillar hur han säger "tack tack" när någon köper vapen åt han.(mer åt norska dock)

Här kan ni höra hur han låter lite mer ingående;

VALORANT - All Breach quotes / voice lines
https://www.youtube.com/watch?v=7GfcUQkZFtg

wow låter ju inte något svensk Förstår inte poängen att kalla honom Svensk, byt bara till Norwegian hero..

Varför i helvete pratar en Svensk karaktär Engelska med Norsk brytning?

Medlem

Ska han föreställa svensk eller är det bara nån generalisering från Riot Games? Norge/Sverige/Danmark ... same shit?

Medlem

Jag förstår att det kan vara svårt för jänkarna att förstå skillnaden mellan oss i Norden och Skandinavien, men det känns lite väl billigt och slappt när de inte ens kan hitta en svensk skådespelare. Resten av världen kommer nog inte märka något, men hans uttal är alldeles för norskt för att övertyga mig om att det är en svensk karaktär.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Tyckte mer han lät som en balt oO.

Medlem
Skrivet av adde111:

wow låter ju inte något svensk Förstår inte poängen att kalla honom Svensk, byt bara till Norwegian hero..

Kulturell appropriering...

Medlem

Blizzard gjorde det ju grymt bra med röstskådisen på Birgitte https://playoverwatch.com/en-us/heroes/brigitte/ Fast hon kanske borde hetat Birgitta haha.

Avstängd
Skrivet av RykoStars:

Blizzard gjorde det ju grymt bra med röstskådisen på Birgitte https://playoverwatch.com/en-us/heroes/brigitte/ Fast hon kanske borde hetat Birgitta haha.

Samtidigt gav de Torbjörn en irländsk brytning.

Brigitte heter hon för att Reinhardt döpte henne. Det är ett tyskt namn.

Medlem

Att dom inte tog pewdiepie är en skandal!

Medlem

Norsk? De valde i alla fall inte en dansk röstskådespelare.

Medlem
Skrivet av redruM:

Finns det något som Riot inte stulit från andra?

Ah och gjort bättre ? De har ju lyckas enormt med LoL.

Cs har varit det enda seriösa lagbaserade fps-spelet inom e-sporten i över ett decennium, till stor del för att motorn, infrastruktur och annat gör det möjligt ihop med sin design. Alltså det finns liksom dedikerade servrar, konsoll, ip-connect osv som alla andra gått ifrån. Cod, Quake m.fl. har aldrig hakat på och gjort sina spel tillgängliga för detta de senaste 12 åren åtminstone. Så det är inte Vavle som är exceptionellt bra, eller CS, utan ingen annan i princip försöker ens, speciellt inte av de stora drakarna.

Med det sagt är det ju inte som om Valve har gått all in i att göra tekniken eller designen bakom 100% för e-sport. Man är ohotade, gör lite tweaks här och där men that's it. Detta är jävligt bra för nu lär Valve få lite eld i baken och scenen behöver mer FPS som konkurrerar på seriös nivå. Om inte i desingen så åtminstone i tekniken bakom, RIOT har ju tveklöst en bättre och mer tightare nätkod, högre server-tick, och man har fokusera på klassiska problem som 'peakers advantage' och att undvika att rökgranater rendereras olika på klienterna, därav brilliant med sfärer som känns helt naturligt i den art-direction som spelet har.

Medlem

Bättre än Torbjörn iaf. World of Warcraft dvärgen från Göteborg.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av redruM:

Finns det något som Riot inte stulit från andra?

Finns det någon som aldrig någonsin stulit något av någon annan?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Finns det någon som aldrig någonsin stulit något av någon annan?

Vilken störig jävla whataboutism-post. Riot är spelvärldens motsvarighet till kinesklockor. Vänta och se vad andra utvecklare har för koncept och idéer och sedan sno det.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Vilken störig jävla whataboutism-post. Riot är spelvärldens motsvarighet till kinesklockor. Vänta och se vad andra utvecklare har för koncept och idéer och sedan sno det.

Du svarar inte på min fråga. Den är högst relevant.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar