Bästa spelsläppet maj 2020?

Skribent
Bästa spelsläppet maj 2020?

Och så var det dags igen. Ny månad, nya spel, även om maj 2020 inte direkt verkar bli en spelmånad som går till historien. Det finns dock vissa titlar som ser lovande ut, som Minecraft Dungeons och Maneater, och många ser nog fram emot Greymoor-expansionen till The Elder Scrolls Online.

Förra månaden var det Final Fantasy VII Remake som med stor marginal var mest efterlängtatmed 44 % av rösterna, följt av Mount & Blade II: Bannerlords med 22 % och Resident Evil 3 (remake) med 18 %.

Som vanligt är det bara att hojta om du tycker att något spel saknas, så lägger jag till det i omröstningen. Släng även ett öga på Releaselistan om du är nyfiken på vilka spel som är på väg under de kommande månaderna.

Medlem

Mycket remasters blir det. The Wonderful 101 Remastered, Saints Row The Third Remastered och Xenoblade Chronicles Definitive Edition.

Ger väl min röst åt Shantae så Shantae and the Seven Sirens helt enkelt för att det inte är en remaster, plus att jag gillar dom tidigare Shantae-spelen väldigt mycket.

Skribent
Skrivet av Kazutoyo:

Mycket remasters blir det. The Wonderful 101 Remastered, Saints Row The Third Remastered och Xenoblade Chronicles Definitive Edition.

Ger väl min röst åt Shantae så Shantae and the Seven Sirens helt enkelt för att det inte är en remaster, plus att jag gillar dom tidigare Shantae-spelen väldigt mycket.

Inget spel jag har koll på, men det ser riktigt fräscht ut. Liknande stil som Rayman. Lade till det som alternativ.

Medlem

Saknar last of us 2

Medlem

Saints Row 3 Remaken I gueeeeeess.

Moderator | Testpilot
Skrivet av softis:

Saknar last of us 2

Du får vänta till Juni-tråden!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av softis:

Saknar last of us 2

Det släpps väl i juni?
EDIT: Tvåa på pucken


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av s3ng:

Saints Row 3 Remaken I gueeeeeess.

Tyvärr är det en enkel remaster. En komplett remake hade varit betydligt bättre.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

Tycker det är speltorka nu ända fram till i Höst. 😒
Närmsta jag har att se fram emot är i slutet på Juli då jag borde få min Index så jag kan köra igenom Alyx. 😆

Medlem

Remasters och Switch-portar, vilken galet torr månad.

Medlem
Medlem

Xenoblade Chronicles: The Definitive edition saknas. Det stora Switch släppet denna månad.

Många publishers har undvikit att planera släpp denna månad pga att vissa andra stora titlar låg här innan Corona som de inte ville hamna i skugga av. Så det kommer se lite skralt ut nu efter allt som blivit framskjutet.

Medlem

Saknas terraria, sista uppdateringen kommer nu!

Medlem

Antingen har man spelat det intressanta eller så är det inte intressant. Så fick bli att avstå rösten.

Shantae i första hand, men även Xenoblade, the Wonderful 101 och Bioshock samlingen är av intresse. inte nu i maj kanske, förutom Shantae då, ska försöka få tag i den fysiska utgåvan där.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

FM-guru
F.d. Sisyr

Här var det öde ja, avstod röst.

Medlem

Tur att man har några spel i backloggen ;D


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Utawarerumono: Prelude to the Fallen
PS4, PSVita, Steam 26 Maj.
Första delen av Utawarerumono sagan kommer för första gången på engelska. (Funnits en fan translation sen tidigare).

Skribent
Skrivet av Mcgreag:

Utawarerumono: Prelude to the Fallen
PS4, PSVita, Steam 26 Maj.
Första delen av Utawarerumono sagan kommer för första gången på engelska. (Funnits en fan translation sen tidigare).

Boom! Tillagt.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Tyvärr är det en enkel remaster. En komplett remake hade varit betydligt bättre.

Menade remaster.
Var till o med medveten om att jag använde fel ord när jag postade inlägget.
Maken till dekadens!

Medlem

The Wonderful 101 ❤

Medlem

Saknar Final Assault på psvr, inget nysläpp då det finns på pc. Men är det spel jag ser mest fram emot.

Quake-konnässsör

Utawarerumono, ska bli intressant och komma in i den världen igen.

ibland så vill man spela igenom ett visuell novell, en genre som inte är så stor. I japan är det en helt annan sak kanske?

Medlem

Xenoblade, ett fantastiskt spel.

KoP
Medlem

Inget som lockar i Maj så då spar man lite pengar på den fronten. Med allt som finns att göra i Snowrunner så lär man ändå vara upptagen.

Medlem
Medlem

Ganska torr månad för min del, juni/juli är det som gäller!

jbx
Medlem

Denna Maj stimulerar mina gäspmuskler så avstod röst..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Ambassadör
Xbox

Minecraft Dungeons! Ser faktiskt väldigt mysigt ut.


signatur

Jump in.

Testpilot

Xenoblade, men har ingen Switch...

12
Skriv svar