Call of Duty: Warzone, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Spelare / Frågor / Info

Medlem
Call of Duty: Warzone, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Spelare / Frågor / Info

Sådär, då är det dags för nästa Battle Royale spel. Denna gång till skillnad mot Blackout i Black ops 4 så kommer spelet att utvecklas i egen takt och inte vara kopplat med Modern Warfare förutom att du kommer kunna launcha Warzone inne i Modern Warfare. Standalone spel med andra ord! Free to play på Pc/Xbox/Ps4.

Spelet går att laddas ner via Battle.net klienten när det släpps senare idag. Storleken förväntas ligga på mellan 80-100gb så se till att ha utrymme!

Uppdaterar tråden medans nyheter släpps och ny information som tillkommer under kvällen och kommande dagar! Så se till att kolla till tråden för ny information

Officiella trailern

Jag ser detta som ett friskt tillskott för Battle Royale genre då jag själv inte gillar dom övriga Battle Royale spelen nämnvärt då jag blivit uttråkad på dem och tycker de liknar varandra för mycket, där PUBG kanske sticker ut lite mer, men är för segt för min smak.

Dem verkar ha satsat på många nya saker i detta upplägg som är väldigt intressanta och ska bli kul att testa. Jag tror verkligen att det behövs vågas mer inom Battle Royale och få till lite skillnad vilket jag hoppas detta ska kunna ge.

Vi kommer att kunna börja spela det som Solo, Duo eller Trio. Inget Squad play till att börja med. Det sägs att standard läget kommer vara trio, och sedan får man använda "Squad Fill" för att köra solo eller duo, vilket betyder att du jämt kommer att möta trios. Inget separat game mode solo eller duo alltså utan dem får spela emot trios.

  • Spelet släpps klockan 16.00 för ägare utav Modern Warfare och klockan 20.00 är det dags för övriga

  • Det finns inget inventory! Iallafall inte en där du kan ändra om. Tar du upp vapen ersätts tidigare osv. Detta gör spelet snabbare och man slipper hela delen med att spelet är en inventory simulator.

  • Armors har ersatts med Armor plates" som du ska kunna ha 3 stycken av. Ju mer du har desto bättre skydd (50 hp per plate)

  • Kartan kommer kunna köras med 150 spelare och tanken är att dem ska försöka få upp det till 200 så småningom.

  • Spelet kommer att vara Crossplay. Dvs pc spelare och konsoller kan spela med varandra.

  • Det finns en teknik för att komma längre med fallskärmen. Genom att skära av den och sedan fälla ut den igen kan du komma längre. Du kan göra det hur många gånger som helst.

  • Kartan är ca 9km²

  • Dör du så kan du bli revivad av dina medspelare med cash, en sorts "pengar" du hittar i spelet. Finns det inga pengar till revive så hamnar du i ett fängelse "gulag" där du får slåss i 1on1 mot annan spelare, där vinnaren får komma tillbaks till livet och fortsätta slåss. Andra i fängelset som väntar på sin 1on1 kan åskåda matchen och kasta stenar på dom som slåss

  • Du startar spelet med en pistol i handen och får sedan som övriga leta efter loot. Skillnaden är att looten du hittar påminner om Firestorm läget ifrån Battlefield V där du hittar vapen som är färdiga med attachements i olika rariteter. Där bättre raritet ger mer attachments på dina vapen och förbättrar därmed olika egenskaper hos dina vapen. Så det kommer ej att ligga lösa sikten/ljuddämpare/magasin osv. Allt sitter redan på vapnet du hittar beroende på vilken färg/raritet det har.

  • Du börjar med 100 hp, varje armor plate skyddar hela kroppen och ger 50 hp extra per plate. När du spawnar får du 2 plates med dig direkt ifrån början

  • Ditt liv autoregenas (fylls på automatiskt sakta) om du tagit skada. Det finns inget bandage eller liknande förutom stim perk som fyller på ditt liv direkt och har cooldown

  • Headshots ska göra mer skada än i vanliga Modern Warfare multiplayer, så att kunna aima bra kan hjälpa dig!

  • Du kan köpa saker för in-game cash som du hittar när du gör uppdrag eller dödar andra spelare. Dessa kan du sedan gå till en buy station som finns utplacerad på vissa ställen på kartan. Där kan du sedan köpa olika föremål som kan hjälpa dig. Här är lista på vad du kan köpa för det

  • Du kan som sagt göra uppdrag, "contracts" som är lite olika för att tjäna mer cash. Du hittar dem runt kartan i tablets som finns utplacerade. Du får inte jämt cash, du kan också få XP eller se vart nästa cirkel kommer vara när du gör ett contract.

  • Det finns också "Bounties" som du kan göra. Dessa är en typ av contracts där du ska jaga ner andra fiender som blir slumpade. Om du får en bounty som kontrakt så kommer du få en cirkel över en ungefärlig position som den personen befinner sig i. Personen som blir jagad får också en varning om att det blir jagad.

  • Du kan göra din egna Loadout innan matchen med vapen du vill ha och med perks. Dessa kan du sedan hämta hos ovan nämnda buy stations. Du kan välja 10 olika Loadouts innan som är förhandskonfigurerade av dig själv.

  • Gasen rör sig rätt fort och gör mycket skada. Man kan dock överleva längre genom att få tag i en gasmask

Här kommer ett par videos med gameplay och mer info

Spola fram till 4:55 i videon för att få en bättre koll hur armor plates funkar!

Nedräkningstimer finns nu till spelsläpp inne i Modern Warfare

Släpps det klockan 16.00 för ägare utav Modern Warfare och Klockan 20 för övriga.

Kommer uppdatera med bilder/filmer och mer info under kvällen som det kommer ut.

Om ni vill söka folk att spela med eller ställa frågor så är det bara att göra't!

Edit*

För er som har problem så gjorde jag ett litet schema att gå igenom

-Uppdatera drivrutiner (speciellt nvidia drivisar)
-Kör spelet som admin
-Kör även Battlenet som admin
-Stäng av Ransomware skyddet i Windows har hjälpt vissa
-Ta bort överklockningar
-Kolla att windows är uppdaterat
-Testa begränsa FPSen i spelet till lite under vad du annars ligger på
-Sänk texture quality
-Testa Windows Fullscreen och Borderless respektive
-Testa olika grafikinställningar
-Kolla att du uppfyller minimum kraven för spelet
-Testa CPULasso
-Kör en verify game i battle.net klienten på spelet
-Kolla så att alla portar är öppna för spelet


signatur

The King is Back

Skägg.
10 Chambers

Snabbt jobbat! Släpps det redan imorgon alltså, ska testas. Blackout var kul.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Snabbt jobbat! Släpps det redan imorgon alltså, ska testas. Blackout var kul.

Ja Blackout var kul faktiskt! Har många timmar i det i början med några polare. Tyvärr tråkade armor systemet ut det för mig och idag är det helt dött på PC. Tror det överlevt bättre med free 2 play och lite mer och större content updates.


signatur

The King is Back

Medlem

https://youtu.be/IG_A_85UElo

Min första win igår, hade det jävligt kul. Ignorera clickbait title (vad ska man annars göra med 64 subs 😂) Men den hade fan allt, båda kom tillbaka från Gulag, man blev ressad, och till slut vann vi gamet med 14 lilla, satan vad intense och kul man hade! Dessutom var vi bara två!

Nu ska streamas hela dagen, bli otroligt svårt att vinna med randoms dock..

phi
Medlem

Jag måste vara dum i huvudet för jag fattar inte hur man laddar ner och installerar endast Warzone och inte hela jäkla Modern Warfare på ca 170 Gb via Battle.net-launchern.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av phi:

Jag måste vara dum i huvudet för jag fattar inte hur man laddar ner och installerar endast Warzone och inte hela jäkla Modern Warfare på ca 170 Gb via Battle.net-launchern.

Det är tyvärr så man måste göra.


signatur
Skribent

Lite tankar so far:

- Snabbt gameplay, betydligt snabbare än Blackout
- Ringen har väldigt kort tid, så gäller att positionera sig bra
- Killstreaks, meh. Men att köpa uppgraderingar är en kul idé.
- Många sätt man kan komma tillbaka på. Gulag 1v1 fights och du kan även bli tillbaka-köpt i matchen för 4500kr av dina polare.
- Intressant balans mellan att dö snabbt men att kunna komma tillbaka snabbt.
- Känns som att de vill applicera CoD-gameplay fast i ett Battle Royale-läge.
- Banan är stoooooor
- Just nu endast solo-drops. Vore bättre om man kunde squad-droppa som i Apex.
- Cross-play är riktigt coolt
- Hoppas på ett mer tävlingsinriktatläge inom kort


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Spelet kraschar direkt jag hoppar ur planet, uppvärmningen funkar dock. Har provat lite tips, tex minnesprio, max framerate, admin läge . Inget har hjälpt.

Medlem
Skrivet av visten:

Spelet kraschar direkt jag hoppar ur planet, uppvärmningen funkar dock. Har provat lite tips, tex minnesprio, max framerate, admin läge . Inget har hjälpt.

Testat nya nvidia drivisarna som kom igår?


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av FortuN:

Testat nya nvidia drivisarna som kom igår?

Japp, la in dom igår

Medlem

@visten: Känns ju som något grafikfel av något slag som du får. Ifall det händer precis när spelet har laddat in och ska börja. Om du testat ominstallera helt så kanske en ren installation av grafikkortetsdrivisar hade hjälpt. Låter skumt


signatur

The King is Back

Medlem

Plunder är ju riktigt kul, långa och stundvis riktigt intensiva matcher. Föredrar än så länge det läget framför BR.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av legendofkarl:

Plunder är ju riktigt kul, långa och stundvis riktigt intensiva matcher. Föredrar än så länge det läget framför BR.

Jag har inte riktigt greppat upplägget för Plunder, förklara gärna


signatur
Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av legendofkarl:

@Carl Johansson-Sundelius:

Här finns det bättre beskrivet än vad jag själv skulle kunna gjort

https://blog.activision.com/call-of-duty/2020-03/Warzone-Mode...

Det låter ju faktiskt riktigt intressant.


signatur
Medlem

Får med den där buggen 30 sec in i matchen när man landat med fallskärmen blir man utslängd till desktop..... har dom senaste nvidia drivers och har ett 1080.

Gnällkuk
Skrivet av Raffe87:

Får med den där buggen 30 sec in i matchen när man landat med fallskärmen blir man utslängd till desktop..... har dom senaste nvidia drivers och har ett 1080.

Går det att växla mellan dx11 och 12? Jag har ett 1080 Ti och kan inte spela division 2 i dx12, kraschar random men fungerar felfritt i dx11. Nu är det förvisso två olika spel och spelmotorer, men kan vara värt att spana in.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

För de sugna, aktiva och som helt klart älskar call of duty warzone så finns nu en discord för er intresserade att hitta andra trevligt svensktalande folk att lira ihop med.

Så hoppa in och ta inviten, länka den vidare till era polare och låt den explodera likt vad warzone gjorde vid launch!

Discord invite: https://discord.gg/nz6Fk4e

Medlem

@trickeh2k: Tror felet var att igår installera den inte shader pack som står högst upp i spelet när man startar. Idag när jag drog igång det installera den både pack 1 och pack 3, sen står det installation complete det gjorde det inte igår så funka felfritt idag.

Medlem

Har kört rätt många plunder matcher nu men igår så hände samma sak 2 matcher irad.

Efter en stund så försvinner möjligheten att avancera uppåt i listan och matchen tar väldigt lång tid och sen helt plötsligt står det bara "Mission accomplished" för alla. Alltså ingen vinnare eller liknande utan endast den texten.

Någon som vart med om liknande bugg? Eller om det ens är en bugg och det istället är något jag helt missat

Medlem

För er som har problem så gjorde jag ett litet schema att gå igenom

-Uppdatera drivrutiner (speciellt nvidia drivisar)
-Kör spelet som admin
-Kör även Battlenet som admin
-Stäng av Ransomware skyddet i Windows har hjälpt vissa
-Ta bort överklockningar
-Kolla att windows är uppdaterat
-Testa begränsa FPSen i spelet till lite under vad du annars ligger på
-Sänk texture quality
-Testa Windows Fullscreen och Borderless respektive
-Testa olika grafikinställningar
-Kolla att du uppfyller minimum kraven för spelet
-Testa CPULasso
-Kör en verify game i battle.net klienten på spelet
-Kolla så att alla portar är öppna för spelet


signatur

The King is Back

Medlem

Uppdatering idag med Solo läge inlagt och massa fixar!

Mer info: https://cod.tracker.gg/warzone/articles/modern-warfare-march-...


signatur

The King is Back

Sitter och lirar detta mycket nu i karantänen (PS4). Någon som vet om detta spelet har SBMM (Skill-Based-Match-Making) att man matchas på ranking i matcherna eller inte? Tycker faktiskt spelet är ganska kul men gillar inte loot-box-lotteri känslan och alla eviga upgrades som man ska spela för.

Medlem

Har någon sett något om detta som de skrev om den 28/4 vilket lät riktigt bra, och som var något som skulle gå live just den veckan?
Har sökt utan och hittat något i ämnet, numera väl passerat tiden för utlovad implementation.

Infinity Ward,
8:54 em · 28 apr. 2020
https://twitter.com/InfinityWard/status/1255208836979286016

Citat:

Anti-cheat update:
Killcam & Spectate reporting functionality will go live this week in #Warzone and #ModernWarfare, adding another way for players to report suspected cheats. We have zero tolerance for cheaters.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Har någon sett något om detta som de skrev om den 28/4 vilket lät riktigt bra, och som var något som skulle gå live just den veckan?
Har sökt utan och hittat något i ämnet, numera väl passerat tiden för utlovad implementation.

Infinity Ward,
8:54 em · 28 apr. 2020
https://twitter.com/InfinityWard/status/1255208836979286016

Spelade ikväll, och nu finns optionen aktiv.
Vill också nämna för de som kanske vill "snabb levla" vapen/rank att det är 3x 2XP t.o.m. 8/5 19.00

Twitter länk,
https://twitter.com/InfinityWard/status/1257719002391916547

Citat:

Infinity Ward
As a token of our appreciation for your patience while we worked on a few bugs over the weekend, we’ve turned on 2XP, 2X Weapon XP, and 2X Tiers, live now until Friday, May 8th!


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Så var det dags för patch v1.21.
Sitter återigen med deras värdelösa nedladdningshantering med värdelös fart, konstanta avbrott och deras EXTREMT irriterande på första sidan BREAKING NEWS upplysning om att vi har problem med patchar och misslyckande uppdateringsförsök.

Men det har det stått nu under i alla fall två-tre patch perioder (under ett antal veckor), personligen kallar jag det snåljåperi för som jag ser det ligger nog sanningen närmare att man inte vill ta kostnaden för deras f2p användare som rimligen ändå borde bidra med klirr i kassan, annars inget f2p.

---

Edit in,
Valde USA efter sämre och sämre via Europa och det fungerade.
Startade upp spelet utan att byta region och ombads om telefonnummer, om jag kommer ihåg det rätt skulle endast nya konton från nu få frågan.
Kopplade ned, bytte till Europa igen och slapp frågan om telefon, kanske hjälper någon som mig som helst inte strösslar med info.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Patch funkade för mig igår men idag har jag ofrånkomligt mikrolagg - småhack typ var 5e sekund. Ngn mer som fått det som bonus?!

Har kommit en uppgradering nu med lite nya spellägen och nya händelser i spelet, typ jailbreak och firesale etc. Tycker det är ganska coolt ändå. Gillar fortfarande spelet, trodde jag skulle tröttna tidigare med. Någon mer som fortfarande lirar Warzone?

Medlem

Jag sitter och lirar survival och får upp den nya CX-9an när jag ska köpa vapen.

Kan dock inte låsa upp den, då kriterierna för att detta är 2 longshots m SMG under 5 olika matcher. Men dessvärre registrerar den ännu inte mina longshots jag har gjort i div matcher.

Ingen annan som har lyckats plocka den ännu?

PS.

Nu har jag lyckats låsa upp CX-9an genom longshots med SMG i TDM-HC. Även om räknaren inte registrerade uppåt så låste den upp sig efter 5 matcher.

Finns dock bara att använda i survival, då den inte kan väljas någonstans förutom i affären, såvitt jag kan se iaf.

Medlem

Är det okej om jag ställer en icke-Warzone-fråga istället för att skapa en ny tråd?

CoD WWII och Black Ops IIII har några år på nacken, men de är ändå aldrig rea (på PlayStation Store). Spelen har skyhöga prislappar, oavsett om det är "vanliga" tider eller en rea pågår, t.ex. julrea. Vet någon vem man bör mejla sina önskemål/åsikter till? Det är väl inte Sony som prissänker spelen, utan spelens utvecklare eller utgivare?

12
Skriv svar