PS5-remake? Uppföljare? Inget alls? Insomniac tweetar plöstligt Resistance-bild

Robot
PS5-remake? Uppföljare? Inget alls? Insomniac tweetar plöstligt Resistance-bild
Flakmonkey

Skulle vara trevligt med både remake av första spelen och en uppföljare. Tycker att del 1-3 är rejält underskattade med en tillräckligt intressant värld/story och kul gameplay med väldigt intressanta vapen. Märktes verkligen att det var skaparna bakom Ratchet & Clank som låg bakom det. Okej multiplayer också, men känns som att likt flera andra av Insomniacs spel så hamnade det lite i skymundan så kanske skulle det gå bättre den här gången när det är "Skaparna av Spiderman!"

Medlem

Hade varit kul, spelen var bra för sin tid.

Tycker dock att Insomniac borde skippa Resistance för att istället slå sig ihop med Capcom för att skapa nya moderna Mega-man. Antingen som FPS eller som tredjeperson Ala Ratchet and Clank.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Snälla inte en remake till, börjar bli Hollywood av spelindustrin.

Nytt skulle vara väldigt uppskattat lagom till PS5 släppet.

Medlem

Jag tar gärna ett nytt kapitel i serien. Många fina minnen från 1an och 2an.

Medlem

Mutator från tredje spelet måste va ett av de roligaste vapnen som gjorts i ett spel.
Älskar Resistance serien, hade gärna sett en uppföljare.

Jag har faktiskt spelat de här tre spelen ett par gånger. Första hade den där sköna retrokänslan, svårt som attan stundvis, sedan så bytte de stil i 2:a spelet, och det blev ännu svårare. I tredje delen var det grafiskt mycket snyggare, svårighetesgraden var lite flukturerande. Atmosfären var på topp, så skulle det bli ett nytt spel hade jag inte haft något emot det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag är inte sugen på fler FPS spel till konsol då jag inte lirar de alls då jag MÅSTE köra med mus & tangentbord. En kontroll funkar inte alls för egen del. Kul för er som vill ha mer av serien men för egen del så tar jag hellre Ratchet & Clank som var så mäktiga under PlayStation 2 och PS3 eran. Bara ett har kommit till denna generation vilket är för lite. Annars ser jag gärna ett nytt IP från de i form av ett mäktigt 3e persons äventyr. Likt vad Guerilla Games gjorde av Horizon: Zero Dawn eller vad Sucker Punch gör av Ghost of Tsushima. Spider-Man var riktigt bra men känner inte att jag behöver en uppföljare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Minns inte att Resistance hade så dålig grafik Eller ja, den var ju bra då!

Medlem

Vore mäktigt, älskar den här typen av spel & setting.

Medlem

Spelade nyligen igenom trilogin och tyckte de fick till formulan ordentligt bra på tredje spelet så ser gärna en uppföljare eller reboot i samma anda!

Medlem

De har hållit på och twittra om Resistance ett bra tag nu så om inte något är i görningen är de bara oerhört taskiga.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Minns inte att Resistance hade så dålig grafik Eller ja, den var ju bra då!

Resistance 3 släpptes 2011 och nu känner jag mig jättegammal. 😭

Medlem
Skrivet av anarfox:

De har hållit på och twittra om Resistance ett bra tag nu så om inte något är i görningen är de bara oerhört taskiga.

För min del så behöver de inte göra en uppföljare eller en reboot de får jättegärna släppa remasters på de tidigare spelen. Bara de gör något.

Medlem

@CARTMAN: Usch, vad tråkigt om alla utvecklare ska göra sandlådespel i tredjeperson. Lite variation tack

Medlem

@BlackZam:
Hahah vet hur du känner... ändå är jag bara 27...
Spelade bara Resistance 1 och 2 när dom släpptes, har aldrig provat 3;an faktiskt.

Medlem
Skrivet av Jozo:

@CARTMAN: Usch, vad tråkigt om alla utvecklare ska göra sandlådespel i tredjeperson. Lite variation tack

Alltså, jag kan ta ett FPS spel helt klart men då måste det komma till PC också så jag har mus & tangentbord. Därför kan jag inte lira Killzone t.ex. Har försökt men precisionen finns inte där vilket gör det trist tyvärr. Och eftersom SONYs 1a partsstudios titlar inte släpps till PC (Visst nu kommer Horizon till PC efter lång tid) så önskar jag personligen 3e person så att jag kan lira det. De behöver absolut inte vara open world utan jag tar gärna linjära 3e personspel likt The Last of Us uppbyggnad.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av rewoX:

@BlackZam:
Hahah vet hur du känner... ändå är jag bara 27...
Spelade bara Resistance 1 och 2 när dom släpptes, har aldrig provat 3;an faktiskt.

Och nu känner jag mig ännu äldre. 😄
Och trean var bäst.

1
Skriv svar