The Last of Us Part 2 är helt färdigt och redo för lansering

Robot
The Last of Us Part 2 är helt färdigt och redo för lansering

En lagom sliten Neil Druckmann berättar att spelat har gått guld.

#naughty-dog, #the-last-of-us-part-2, #fff, #ffffff, #f4f4f4, #3897f0, #c9c8cd


Fragtjuv

Det var trevliga nyheter såhär en tisdagsmorgon! Nu vet jag vad jag ska göra på midsommar. För att vara på den säkra sidan så tror jag att jag börjar fejka sjukdom redan på onsdag den veckan. Då får jag garanterat hela midsommar för mig själv.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Medlem

Köper nog en ny golfklubba istället....


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Perfekt, ett givet köp.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Trevliga nyheter!

Medlem

Kunde varit en fantastisk nyhet men med tanke på vilket politiskt skräp spelet verkar vara så skippar jag det helt.

Medlem
Skrivet av eCore:

Kunde varit en fantastisk nyhet men med tanke på vilket politiskt skräp spelet verkar vara så skippar jag det helt.

Du får mer än gärna utveckla. Men kanske är svårt när du inte har spelat spelet.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Du får mer än gärna utveckla. Men kanske är svårt när du inte har spelat spelet.

Han har valt att spola liret misstänker jag. Kanske säkrast inte diskutera det för mycket.

Fragtjuv

Ja, skriv nu för Guds skull inga spoilers här. Eller så får jag för säkerhets skull skippa att gå in här framöver. Även om det hade varit intressant att höra vilka förväntningar medlemmarna har på spelet.

Jag har själv sett fram emot detta sedan det utannonserades 2016(?) och det känns nästan surrealistiskt att det bara är en dryg månad bort. Jag hoppas på en lika bra story den här gången.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av eCore:

Kunde varit en fantastisk nyhet men med tanke på vilket politiskt skräp spelet verkar vara så skippar jag det helt.

"Verkar vara" ;). Jag har inte spoilat nåt för mig själv så kommer definitivt spela det, på release. Förmodligen hade jag gjort detsamma även om jag kikat på det som läckts. Känns inte som man ger det en ärlig chans genom att bara kolla in slutet/korta segment när hela faderuttan säkert landar på över 20 timmar. Som att läsa ett par sidor i mitten och sen sista sidan av en bok på 300 sidor :-P.

Medlem

Trevligt. Med tanke på shitstormen runt spelet senaste tiden så kommer jag dock invänta recensioner den här gången.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

@eCore: Det är din förlust.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Kommer säkert bli bra det här. Allt lidande utvecklarna fått utstå kommer visa sig värt när ett gäng soffpotatisar hyllar detta till skyarna...

..för att sedan i efterhand erkänna att det kanske inte var så bra.

Medlem
Skrivet av lampis:

@eCore: Det är din förlust.

Du kommer få se när du spelar. Skriv gärna tillbaka när du spelat, så ser du varför han inte får skylla sig själva. Stort lycka till.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Du kommer få se när du spelar. Skriv gärna tillbaka när du spelat, så ser du varför han inte får skylla sig själva. Stort lycka till.

Tack.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Spelet

kommer garanterat vara PK. Hört av en polare som läst nåt men det blir givetvis köp på releasedagen. Fuck. Det är ju iofs midsommarafton den dagen (fredag 19e) och jag ska ha fysisk media så då lär köpet bli på söndagen den 21 juni.
Trots PK så kommer spelet knappast göra mig besviken.

EDIT: Spoiler-tagg tillagd. Spoila inte, inte ens lite. /Tomas


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av lampis:

@eCore: Det är din förlust.

Jag tvivlar starkt på att det skulle va en förlust med tanke på att det som läckt genomsyrar hela spelet.

Medlem

För guds skull, varför måste folk förbeställa något överhuvudtaget? Det är en utav flera dåliga saker i spelbranschen som vi som konsumenter måste sluta med. Snälla - vänta med köp, läs recensioner o bestäm er sen. Vad är faran i att vänta lite? Spoilers är inget argument, för det här liret är i princip helt sönderspoilat redan. O jag kan rakt av säga att det som är spoilat (o det finns in game videos på de scenerna) gör att man på en gång bara .. näe.. fyfan vilket skräp. Tänker inte ens utsätta mig för det lidandet. O jag var suuuperhyped för det här liret, men nu är jag bara helt less och färdig med Naughty Dogs produkter.

Kan bara rekommendera alla som förbeställt spelet att avvakta för att åtminstone få lite recensioner i knät innan köp görs. Eller kolla spoilersarna. Jag tvivlar att många av er skulle köpa spelet om ni såg dem. Jag känner ingen utav kanske 15+ pers (inklusive vänner som är gay/bi och icke-binära) som ens är intresserade utav spelet efter att ha sett dem. Alla har backat från köp.

Plus att devsen och Sony kör fulla Copyright Strikes på många kanaler som ens nämner leaksen på YouTube, även utan att spoila. Det är riktigt vedervärdigt beteende. För er som inte vet, så innebär tre strikes på din kanal att den raderas.

Exempel på en källa:
https://www.spieltimes.com/news/naughty-dog-issuing-copyright...

Medlem
Spoiler

Med såväl manustext samt mellansekvenser läckta så vet jag redan att detta är ett skitspel rakt igenom. Ett enda stort fuck you till alla som älskade LOS.

Medlem

Har svårt att tro att någon som är genuint intresserad av ett spel direkt går och läser varenda spoiler som finns när de väl släpps (som vissa här verkar ha gjort).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Fragtjuv

Jag förbokar spel emellanåt när jag vet att det är något jag verkligen vill spela. Ibland har jag blivit nöjd och ibland besviken. Ibland har jag hållit med recensenter och ibland inte. För mig har jag aldrig sett att jag är en del av ett stort problem när jag gjort min förbokning. Jag kan leva med att bli besviken över ett spel helt enkelt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag samlar på spel och föredrar steelbooks till PS4 så ingen tvekan att detta har förbokats.

Medlem

Rip, hans nyhet på deras Youtube kanal.

Gnällkuk
Skrivet av matt76:

Har svårt att tro att någon som är genuint intresserad av ett spel direkt går och läser varenda spoiler som finns när de väl släpps (som vissa här verkar ha gjort).

Det enda som krävs är att du är lite aktiv på social media. Typ, någon postar en Tweet från t ex ND/Sony som du är intresserad av - i kommentarsfältet översvämmas det av spoilers. När Valhalla premiärvisades spammades det spoilers konstant. Även om man inte vill bli spoilad är det lätt att bli det oavsiktligt.

Men, visst kan man ha gjort det även om man är väldigt intresserad. När ryktet om att många verkar vara upprörda kanske gör att nyfikenheten blir för stor för att man är rädd att kanske bli besviken så finns det säkert en hel del som gör det ändå. Själv vet jag en del, men inte allt. Inte sett något material men hört ungefär vad det handlar om, men är också helt ointresserad av spelet så det berörde mig inte.

Oavsett läckt material så tror jag ändå att man behöver spela igenom hela spelet innan man kan dra några slutsatser om hur bra/dåligt det är oavsett om man håller med det narrativ de driver. Lite som BFV-debaclet, de gjorde en jävligt konstig inriktning i början som de delvis övergav sedan men de som bryr sig som valt att avstå från att köpa spelet enbart pga. det är en högljudd minoritet.

Det enda som är avgörande i slutändan är hur bra spelet är och blir, i BFVs fall blev det några toppar men mest dalar och det blev i slutändan ett spel i AAA-genren som likt många andra lovar guld och gröna skogar och sedan levererar en murken stubbe.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av matt76:

Har svårt att tro att någon som är genuint intresserad av ett spel direkt går och läser varenda spoiler som finns när de väl släpps (som vissa här verkar ha gjort).

Helt otroligt. Men tydligen inte så ovanligt med tanke på antalet bittra kommentarer här.
Hade jag hört talas om en stor-läcka till ett spel jag sett fram emot i flera år hade jag hållit mig på säkert avstånd.
I detta fallet försökte jag dock söka upp info för det är inget spel som intresserar mig.

Flakmonkey
Skrivet av brunnlake:

Helt otroligt. Men tydligen inte så ovanligt med tanke på antalet bittra kommentarer här.
Hade jag hört talas om en stor-läcka till ett spel jag sett fram emot i flera år hade jag hållit mig på säkert avstånd.
I detta fallet försökte jag dock söka upp info för det är inget spel som intresserar mig.

I just det här fallet tycks det ju dock ha varit rätt svårt att värja sig förutsatt att man inte slutar att läsa om spel öht och skärmar av sig fullständigt. Det har ju varit som att du inte vet att

Darth Vader är Lukes pappa

eller att

Keyzer Söze är mitt framför ögonen på dig hela tiden

men att någon spammar det i kommentaren när du tittar på en recension av Nyckeln till Frihet eller läser en forumtråd om Ghostbusters-filmerna. Kommer nog aldrig förstå just den viljan att förstöra en upplevelse för någon annan. Fine om någon vill söka upp det själv och att man av någon anledning är sur för att utvecklarna av ett spel har förstört ditt (hur nu ett spel som du inte lagt ner en sekund på att utveckla kan vara ditt) men att sen från det fundera på saken en stund och att då ändå komma fram till att jag vill nu lägga ner min tid på att aktivt förstöra för så många som möjligt. Vad är poängen?

Medlem

Är ju sjukt lätt att bara trycka tumme ner. Säkerligen en massa bittra fanboys som hjälp till, precis som det brukar fungera i Youtubes kommentarsfält.
Rapporteras ju att det börjar närma sig toppen på förbokningslistan hos Amazon i USA, England, Franrike, Kanada och Japan och det tycker jag talar sitt tydliga språk.

Medlem

Collectors edition bokad sedan länge, självklart.
Och inte en spoiler eller ilsken minoritet på något forum skulle kunna få mig att avboka.

Ska bli kul att se vilken väg dom tar med storyn. Ser med spänning fram emot släppet.

Och att bojkotta spelet för att bolaget har taskig syn på sina medarbetare medför bara att medarbetarna eventuellt tjänar mindre på sitt långa slit, om dom nu har sådana kontrakt.
Men å andra sidan får vi väl bojkotta det mesta som kommer från de stora jättarna då många verkar ha jobbig "crunchtime".

Men som sagt, det mesta gnäll på nätet låter högt när man är nära men är en piss i havet när man sedan ser hur mycket vissa "hatade" spel sålt globalt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag har undvikit spoilers och inte en enda jävel ska förstöra denna upplevelse för mig. Blir ett direkt köp på release-dagen.

123
Skriv svar