Recension - Cloudpunk

Robot
Recension - Cloudpunk

Neonljus, elektroljud och bedårande voxlar.

#cloudpunk, #recension


Medlem

äh synd, jag som såg ifram emot detta.

Gnällkuk

Trist... hade hoppats på att det var placeholder på rösterna. Var så otroligt platt... hade nog varit bättre att skippa det helt och låta spelaren skapa sina egna inre röster.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

It's not a lake, it's an ocean

Hm. Ser ju rätt bedårande ut, men i övrigt verkar det rätt menlöst. Någon som vet vad det kostar?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Hm. Ser ju rätt bedårande ut, men i övrigt verkar det rätt menlöst. Någon som vet vad det kostar?

$19.99 på Steam (197:- SEK)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Håller med om en 3:a. Tog mig 15 timmar att spela igenom och då rensade jag kartorna på paket och prylar som gå att plocka upp för att få så mycket stålar som möjligt och det blev lite träligt emellanåt.

Men suveräna miljöer och klart avkopplande att bara glida runt i staden och lyssna på musiken. Störde mig för övrigt inte alls på röstskådespelarna, Resident Evil och Jrpgs har härdat mig.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

äh synd, jag som såg ifram emot detta.

En trea på FZ© är dock ett bra betyg. Kan vara värt att spela, speciellt om du gillar den typen av spel... Skall definitivt titta mer på detta spel när tid finnes.

Medlem

Är 11 timmar in i spelet och jag håller med om en trea. Vill också poängtera att jag tycker att spelet är köpvärt. Väldigt mysigt, men tänk vilket spel det hade kunnat bli om Chris Avellone hade haft hand om storyn.

Frilansare
Skrivet av Wille_3:

Är 11 timmar in i spelet och jag håller med om en trea. Vill också poängtera att jag tycker att spelet är köpvärt. Väldigt mysigt, men tänk vilket spel det hade kunnat bli om Chris Avellone hade haft hand om storyn.

Ja, man får ha i åtanke att det är ett väldigt litet team med (antar jag) stam budget som ligger bakom. Röstskådespelare är sjukt dyra, så förstår om man sparat in där.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Baronova:

$19.99 på Steam (197:- SEK)

Låter rimligt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag vill gilla det här spelet men för mig är det endast 2/5, det hade säkert blivit 3/5 om jag hade spelat färdigt spelet.

Jag gillar den grafiska stilen. Världen är intressant och jag vill veta mer om staden och dess invånare. Karaktärerna som man möter är för det mesta ointressanta och platta. Det finns undantag men tyvärr så är det i regel karaktärer man endast möter under ett uppdrag.

Spelmekaniken är ok som bäst och även om det är trevligt att köra runt i sin flygande bil så blir det gammalt ganska fort, framförallt då det sällan är utmanande. Designmässigt så får jag känslan av att de inte tänkt till hela vägen ibland.

Jag fastnade på en del där man fick ett val, för att kunna göra valet som jag hade bestämt mig för så behövde man ett item. Det är inget särkilt speciellt med det och jag hade haft det flera gånger tidigare under spelet. Då inventoryt är begränsat så hade jag sålt alla som jag hade hittat då det verkade vara skräp. Sen spenderade jag 2 timmar att åka runt och leta efter det utan framgång sen avinstallerade jag spelet.

1
Skriv svar