Vänsterpartiet anordnar Första maj-tåg i World of Warcraft

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mrFluffy:

Ta bort nyheten ni kan ju helt uppenbart inte hanter något politiskt innehåll i era kommentarer, ni tog bort mina harmlösa inlägg t.ex.

Dags att införa en funktion som låser kommentarsfältet.

Det är ju det vi gör, hanterar det. Såklart vi kan låsa kommentarsfält, eller skita i dem helt, men det är inte vår stil.

"Du måste vara extremt rolig att ha på fest" är en kommentar riktad mot en person, och även om du hade smiley efter finns det alltid en risk att sådant eskalerar. Dessutom citerade du ett inlägg som också togs bort, och sådana tar vi regel bort, annars finns ju inlägget kvar i citatrutan.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är ju det vi gör, hanterar det. Såklart vi kan låsa kommentarsfält, eller skita i dem helt, men det är inte vår stil.

"Du måste vara extremt rolig att ha på fest" är en kommentar riktad mot en person, och även om du hade smiley efter finns det alltid en risk att sådant eskalerar. Dessutom citerade du ett inlägg som också togs bort, och sådana tar vi regel bort, annars finns ju inlägget kvar i citatrutan.

Jo jag fattar, men om ni nu måste ha kommentarsfälten på så kan ni väl ha liiite högre tak än vad ni har. Jag menar jag själv vurmar för vänstern och tyckte de flesta skämten om dem var rätt roliga, och det är ju kul att munhuggas så länge tonen är hjärtlig.

Men när ni som sagt ska ta bort många inlägg får ni vara lite konsekventa.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Rensade lite i tråden.

Det förklarar det hela, fram tills det här inlägget var jag så imponerad över att alla inläggen var sakliga. Men som sagt: det har fått sin förklaring nu antar jag (tyvärr).

Ontopic: tycker det var en lite rolig idé och hoppas det blir bra. Påminner om min tid för en miljon år sedan i Ultima Online, då kunde liknande saker hända:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Ska roboten i Fallout 76 gå med?

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Jo jag fattar, men om ni nu måste ha kommentarsfälten på så kan ni väl ha liiite högre tak än vad ni har. Jag menar jag själv vurmar för vänstern och tyckte de flesta skämten om dem var rätt roliga, och det är ju kul att munhuggas så länge tonen är hjärtlig.

Men när ni som sagt ska ta bort många inlägg får ni vara lite konsekventa.

Fast nyss ville du ha bort dom? (1 och 4:de inlägget).

Medlem
Skrivet av Emsa:

Fast nyss ville du ha bort dom? (1 och 4:de inlägget).

För att de ska vara konsekventa, inte för att jag bryr mig om dem personligen.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

För att de ska vara konsekventa, inte för att jag bryr mig om dem personligen.

Fast det har dom väl ändå varit nu i den mån dom kan?
Det låter ju dock som det.

Medlem

Argent Dawn är väl en RP-server? Hoppas annat färskt folk är beredd på det.

Politik och fikarum, matchar aldrig. Politik och gaming, matchar aldrig där skrivbords warriors kan använda Caps Lock och grova ord.

Nah... låt spelen vara fredade från tomma (politiska) budskap. Att det erbjuds loot och skit gör det så genomskinligt tomt och dåligt.. att man måste muta till sig åhörare för att dra några screenshots och kalla det för en succé på Fejjan.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

För att de ska vara konsekventa, inte för att jag bryr mig om dem personligen.

Det här är en diskussion som bättre tas i PM med moderatorer, eller trådar skapade för ändamålet.
Dina bedömningsramar för vilka inlägg som bör stanna kvar eller tas bort, och vad som således blir konsekvent eller inte, behöver inte vara rätt.
No offense, och jag hoppas vi kan skippa att dra vidare på det här OT-spåret nu.

Det finns fortfarande ontopic-diskussioner (hur bisarra de än må låta) att göra:
Vilka transmogs är lämpliga för demonstranter/motdemonstranter?
Finns det några toys/mounts som rekommenderas?
Och så vidare.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Fan vad kul!

Snälla säg att någon borgare planerar att ta sig in på den där servern för att trolla dem!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Kul att partiet testar något nytt.

Skrivet av FRULZ:

Fan vad kul!

Snälla säg att någon borgare planerar att ta sig in på den där servern för att trolla dem!

Ja. Det hade verkligen varit super. Trolla. De blir säkert jättekränkta! Typ går hem gråter. Som ett barn. Men tänk om det är de som trollar borgarna?

Skribent
Skrivet av FRULZ:

Fan vad kul!

Snälla säg att någon borgare planerar att ta sig in på den där servern för att trolla dem!

Enligt länken till DN som finns i nyhetstipset från @managor så har ial MUF på lite skämt försökt dragit igång en raid mot tåget

#3989453

"Majtåget i World of Warcraft har redan uppmärksammats av Moderata ungdomsförbundet. Douglas Thor, distriktsordförande för MUF i Jönköping, frågar på Twitter om någon vill vara med och göra en så kallad ”raid” – alltså ett anfall – mot Vänsterpartiets tåg. Till saken hör att de två sidor som gör upp i spelet kallas ”Horde” och ”Alliance”.

Vänsterpartiets virtuella första maj-tåg hålls på en plats i spelet där strider inte är möjliga utan godkännande från båda sidor. Men när DN pratar med Douglas Thor framgår att MUF planerar att störa Vänsterpartiets friande genom att på samma plats anordna en egen manifestation och spela upp ett nyskrivet tal av moderaterna partiledare Ulf Kristersson."

https://www.dn.se/nyheter/sverige/s-och-v-firar-forsta-maj-pa...

Medlem
Skrivet av Maysay:

Kul att partiet testar något nytt.

Ja. Det hade verkligen varit super. Trolla. De blir säkert jättekränkta! Typ går hem gråter. Som ett barn. Men tänk om det är de som trollar borgarna?

Mm ju fler som trollas desto bättre, som ett underhållningsprogram att kika på sedan!

Skrivet av Shadee:

Enligt länken till DN som finns i nyhetstipset från @managor så har ial MUF på lite skämt försökt dragit igång en raid mot tåget

#3989453

"Majtåget i World of Warcraft har redan uppmärksammats av Moderata ungdomsförbundet. Douglas Thor, distriktsordförande för MUF i Jönköping, frågar på Twitter om någon vill vara med och göra en så kallad ”raid” – alltså ett anfall – mot Vänsterpartiets tåg. Till saken hör att de två sidor som gör upp i spelet kallas ”Horde” och ”Alliance”.

Vänsterpartiets virtuella första maj-tåg hålls på en plats i spelet där strider inte är möjliga utan godkännande från båda sidor. Men när DN pratar med Douglas Thor framgår att MUF planerar att störa Vänsterpartiets friande genom att på samma plats anordna en egen manifestation och spela upp ett nyskrivet tal av moderaterna partiledare Ulf Kristersson."

https://www.dn.se/nyheter/sverige/s-och-v-firar-forsta-maj-pa...

Jag gillar det! And I might join 'em!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Vilket event det hade kunnat bli på en pvp-server Men det kan nog bli sevärt ändå misstänker jag. Undrar om det behövs tillstånd för politiska demonstrationer i wow...

Medlem

Politik tar alltid upp heta känslor, att utföra en politisk gärning i ett dataspel är ganska självdestruktivt.

Önskar dom lycka till, men vi alla vet hur detta kommer sluta.
General chatten kommer spammas med "cock" och "omegalul" och sedan slagord från motsatt politisk åsikt.
Vänstern kommer inte få ut ett skvatt av detta förutom lite PR eventuellt från medier.

Men allt är relativt.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Kommer FZ livesända och kommentera eventet?

Medlem
Skrivet av Redguard:

Politik tar alltid upp heta känslor, att utföra en politisk gärning i ett dataspel är ganska självdestruktivt.

Önskar dom lycka till, men vi alla vet hur detta kommer sluta.
General chatten kommer spammas med "cock" och "omegalul" och sedan slagord från motsatt politisk åsikt.
Vänstern kommer inte få ut ett skvatt av detta förutom lite PR eventuellt från medier.

Men allt är relativt.

Blev inte så illa, förutom att spelet inte riktigt pallade trycket och det fick delas upp lite, en del troll men inget som märktes särskilt mycket, folk verkar ha haft det roligt, vilket ju ändå är något man kan få ut av det.

Avstängd
Medlem
Skrivet av Ftmch:

Blev inte så illa, förutom att spelet inte riktigt pallade trycket och det fick delas upp lite, en del troll men inget som märktes särskilt mycket, folk verkar ha haft det roligt, vilket ju ändå är något man kan få ut av det.

Jag tycker personligen det är illa av flera anledningar, 2 av dem är att ni drar in politik i ett spel och det andra,om det gjordes på Argent Dawn som är en RP server, att ni skiter i immersion för de som vill rollspela, för ert politiska budskap är viktigare.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag tycker personligen det är illa av flera anledningar, 2 av dem är att ni drar in politik i ett spel och det andra,om det gjordes på Argent Dawn som är en RP server, att ni skiter i immersion för de som vill rollspela, för ert politiska budskap är viktigare.

"Det blev inte så illa" syftade till det som personen jag citerade skrev om att det bara skulle trollas etc. Vilket inte blev fallet.
Jag är inte medlem i vänsterpartiet, och jag var inte heller med och organiserade detta eller deltod i det annat än att titta en stund på den stream, så det är lite märkligt att tilltara mig som "ni" och hålla mig ansvarig för något jag inte var inblandad i. Sen ska nämnas att de försökte få folk att fatta att det var en RP-server och hade skrivit ut lore-vänliga slagord och annat som folk ombads använda etc. Såklart blev det ju inte riktigt så, var helt klart onödigt att köra det på en RP-server, men men.

Tror inte heller att grejen gjordes för att föra fram politiska budskap primärt utan bara som en kul lite tramsig grej för att aprilskämtet blev så poppis.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

"Det blev inte så illa" syftade till det som personen jag citerade skrev om att det bara skulle trollas etc. Vilket inte blev fallet.
Jag är inte medlem i vänsterpartiet, och jag var inte heller med och organiserade detta eller deltod i det annat än att titta en stund på den stream, så det är lite märkligt att tilltara mig som "ni" och hålla mig ansvarig för något jag inte var inblandad i. Sen ska nämnas att de försökte få folk att fatta att det var en RP-server och hade skrivit ut lore-vänliga slagord och annat som folk ombads använda etc. Såklart blev det ju inte riktigt så, var helt klart onödigt att köra det på en RP-server, men men.

Tror inte heller att grejen gjordes för att föra fram politiska budskap primärt utan bara som en kul lite tramsig grej för att aprilskämtet blev så poppis.

Aight om du inte var inblandad ber jag om ursäkt för "ni", det var riktat åt de stolpskott som tyckte det var OK att paja på en RP server.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Aight om du inte var inblandad ber jag om ursäkt för "ni", det var riktat åt de stolpskott som tyckte det var OK att paja på en RP server.

Dom som spelar på en rp server överlevde nog detta ett par timmar.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Dom som spelar på en rp server överlevde nog detta ett par timmar.

Regler är bara viktiga om de spelar någon roll för ditt nöje, eller hur? De kunde lika gärna valt en vanlig PvE server. Varför var de TVUGNA att sabba för rollspelare?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Regler är bara viktiga om de spelar någon roll för ditt nöje, eller hur? De kunde lika gärna valt en vanlig PvE server. Varför var de TVUGNA att sabba för rollspelare?

Regler är till för att brytas, tråkigt annars

Själv hade man väl tyckt det var en rolig grej om det hände på min sever om något event hände där. Men alla är vi olika antar jag.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Regler är till för att brytas, tråkigt annars

Själv hade man väl tyckt det var en rolig grej om det hände på min sever om något event hände där. Men alla är vi olika antar jag.

Det handlar om RP eller icke-RP server. RP servers kom till för att freda rollspelare från sådana som du.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det handlar om RP eller icke-RP server. RP servers kom till för att freda rollspelare från sådana som du.

🤷


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Jag förstår att folk som du inte bryr sig. Ni är den eviga plågan på RP servers.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag förstår att folk som du inte bryr sig. Ni är den eviga plågan på RP servers.

Jag antar att det är svårt att förstå rollspelare om man själv inte är det. Särskilt om det finns politiska poäng att vinna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

12
Skriv svar