Rykte: EA släpper remaster på Mass Effect-trilogin inom ett år

Robot
Rykte: EA släpper remaster på Mass Effect-trilogin inom ett år

Låt oss spöa högupplösta rymdinsekter igen!

#mass-effect


Medlem

Jag har väldigt svårt att se att det skulle finnas en stor efterfrågan. Och om det finns så har jag personligen väldigt svårt att förstå varför
Men det kanske inte kostar så mycket för dom.

Skrivet av waeress:

Jag har väldigt svårt att se att det skulle finnas en stor efterfrågan. Och om det finns så har jag personligen väldigt svårt att förstå varför
Men det kanske inte kostar så mycket för dom.

En remaster / remasters kostar nog många sköna miljoner. Man kan redan i nuläget piffa upp spelen så att de blir mer grafisk tilltalande, det storymässiga innehållet blir inte bättre med en remaster.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Härligt, denna gång ska jag vara lite vågad i mina val och satsa på det gröna slutet!

(Ja, Jag är fortfarande småsur på trean.)

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

En remaster / remasters kostar nog många sköna miljoner. Man kan redan i nuläget piffa upp spelen så att de blir mer grafisk tilltalande, det storymässiga innehållet blir inte bättre med en remaster.

Tror det tilltalar konsolspelare i huvudsak.
Sedan finns det många på PC som inte vet hur man moddar, orkar lära sig, eller inte vill för att det kan skapa en viss instabilitet i spelet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av waeress:

Jag har väldigt svårt att se att det skulle finnas en stor efterfrågan. Och om det finns så har jag personligen väldigt svårt att förstå varför
Men det kanske inte kostar så mycket för dom.

Det kostar nog en del men det är ju en ny generation gamers nu med tanke på tiden som gått som kanske blir sugna på att testa i och med att många gillar serien.

Medlem

Ptja, då får de piffa upp det ordentligt om jag ska betala för triologin igen.

Medlem
Skrivet av Wille_3:

Ptja, då får de piffa upp det ordentligt om jag ska betala för triologin igen.

Får man drömma lite så vore ett system perfekt där man kan bevisa att man redan har spelen och sedan få betala en hunka.

CFW
Medlem

Jag kan ju tycka att det viktigaste inte är det grafiska utan förbättringar av kontrollerna, UI och inventory. Skulle vara så grymt om de kunde implementera Andromedas enda ljusglimt, striderna! Blir förköp på denna

Medlem

Sweet Cheesus fuck, låt så ske!

Medlem

Har inte spelat Mass effect.
Jo första spelet en "pirat version" på PC som buggande ur ganska tidigt och sen tänkte jag.
Äh det verkade vara skit endå.
Kanske borde äta upp min hatt?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag älskade ettan när det släpptes. Men nu i efterhand tycker jag att spelet nästan är ospelbart. Inget fel på storyn men combat är ju skit, fattar inte hur jag kunde gilla det förr. Förstör faktiskt min upplevelse oerhört mycket.
Vill se att de uppdaterar combat på ettan isåfall.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

KoP
Medlem

Bakåtkompatibelt på Xbox One vilket gör att 360 versionerna ser bättre ut och flyter bättre. Dessutom äger jag alla spelen så om jag känner för att spela dom igen gör jag det nog på XB1. Pass på att slanta upp pengar för 3 remakes.

Medlem

Najs, får hoppas att det görs ordentligt också. Får bli ännu en genomspelning av trilogin när detta släpps.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Är det Remaster eller Remake? Till PC finns det ju redan diverse moddar för att hotta upp grafiken, helt gratis. 😊

Frilansare
Skrivet av baxtex:

Är det Remaster eller Remake? Till PC finns det ju redan diverse moddar för att hotta upp grafiken, helt gratis. 😊

Remaster, vad det verkar. En remake vore awesome.

Medlem

Spelmässigt har ME1 åldrats fruktansvärt.

Medlem

Spelade igenom 1an + 2an nyligen igen, aldrig lyckats ta mig igenom 3an... Skulle inte ha något emot en remake med Andromedas combat, och ettans inventory/item system eller liknande. Avskydde att de gjorde spelen mindre RPG o mer shooter Efter ettan!

Medlem

Sist jag körde igenom allt så var det med en htl3vs massa moddar. Är lite sugen på att dra igenom det igen när jag väl tagit mig igenom AssCreed Odyssey.

Har man tur då så kanske de har sminkat upp det en del. 3:an sänkte serien fullkomligt för min del. Hade dock jäkla kul med Andromeda och moddande ^^

Sist jag körde var nog precis när Lemmy gick bort... ser det ut som iaf ^^

Medlem

Jag som precis för första gången lirat genom trilogin. 1 & 2 i höstas och 3an blev jag nyss klar med... Ska tilläggas på PC med moddar så det såg OK ut!
Tycker storyn i 1an var fantastisk men rejält åldrad spelmekanik. 2an lite bättre spelmekanik men sämre story och sedan ännu lite bättre spelmekanik i 3an men sämst story.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Micro-transactions here we come!

Kan inte säga att jag litar på EA med detta.

Medlem

Mitt upp i min första trilogy run på många år med mycket texturmoddar, tycker det ser riktigt crisp ut. Men en remaster hade ju inte suttit fel, ge mig ME3 multiplayer med framerate över 60 fps and im good, hade vart gött att få ettan med samma detaljnivå som 3an också.

Medlem

Snabba pengar från nya generationer som växt upp lite.

Medlem

Mass Effect är definitivt en av mina favoriter bland spelserier, dock har jag väldigt svårt att förstå tanken bakom remasters. Det finns redan moddar nog som gör det bra, det vore nog mer lämpligt om de gjorde bra remakes istället. I stil med RE2 kontra originalet.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Wateland remaster, command and conquer 95,Red alert,Warcraft 3. Dessa spel förstår jag varför dom fick remaster och remakes då dom är 20-25 år gamla. Mass effect 1 kan jag förstå lite då den är 17 år.

Men som som sagt dom ser redan bra ut och spelar välidgt bra redan. Så förstår ej varför det skulle behövas.

Ofta tycker jag man vill se en remaster/remake just pga spelet är väldigt gammalt och kanske inte spelar så bra på Win 10 eller att spela multiplayer ej fungerar med gammalt tcp ip och att grafiken är väldigt ut daterad.

Typ Freelancer, fragile allegiance plus massa andra spel som kom ut på 90 talet kanske skulle behöva remake.

Skrivet av Belfry:

Mass Effect är definitivt en av mina favoriter bland spelserier, dock har jag väldigt svårt att förstå tanken bakom remasters. Det finns redan moddar nog som gör det bra, det vore nog mer lämpligt om de gjorde bra remakes istället. I stil med RE2 kontra originalet.

En anledning är att det är ett relativt billigt sätt att anpassa spelet till modernare hårdvara och även få nya fans att köra spelet utan att behöva göra ett helt nytt spel.

Jag personligen tänker också att företag gör remasters för att testa hypen på spelet, köper många remastern så är det lönt att utveckla ett helt nytt spel i serien.

Medlem

Ja tack! Läge för typ femte omspelningen av trilogin i sådana fall!

Medlem

Skulle bli ett givet köp bara det ser det minsta bra ut! Gärna till PS4 (eller PS5 om en hunnit släppas) så att jag kan köra i soffan


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Mass Effect är definitivt en av mina favoriter bland spelserier, dock har jag väldigt svårt att förstå tanken bakom remasters. Det finns redan moddar nog som gör det bra, det vore nog mer lämpligt om de gjorde bra remakes istället. I stil med RE2 kontra originalet.

Det är väl främst snabba cash från konsolspelare och för att öka hypen inför kommande titlar.

Medlem

Kan ju satsa mitt liv på att dom kommer försöka ta en sådär 600 spänn per remaster.


signatur

//monster

12
Skriv svar