Dying Light 2 beskrivs som "en total röra"

Robot
Dying Light 2 beskrivs som "en total röra"

Anonyma medarbetare kritiserar Techlands ledning.

#dying-light-2, #techland


Medlem

Det skulle inte förvåna mig om dessa problem existerade då utvecklingen av mjukvaror kan ändras per iteration, beroende på utvecklingssätt, men med tanke på hur mycket kärlek Techland har gett Dying Light 1 och hur väldesignat allt i det spelet var så lutar jag mer mot att Twitter-posten stämmer och att utvecklingen av Dying Light 2 faktiskt går väl.

Gnällkuk

Låter ju som när Tegnell inte höll med de 22 forskarna som gav FHM kritik där han nöjde sig med att säga att de har fel, utan att berätta vad som han anser var felaktigt.

Måhända att artikeln inte är helt korrekt översatt, men jag har svårt att se att man även med Google translate eller dylikt lyckas översätta den så pass fel att man går från problem och kaos till "nä, vi har inga problem".


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hoppas dom inte slarvar bort det här.
Dying light 2 är ett av få pannkaksspel jag ser fram emot.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Först blåser det orosmoln över Last of Us 2 som jag försöker ignorera. Sen kommer det här 😢 Hoppas det inte stämmer. Sjukt svårt dessa tider att få riktig och rak information. Snart vet man inte vad som är upp och ner 🙃

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av trickeh2k:

Låter ju som när Tegnell inte höll med de 22 forskarna som gav FHM kritik där han nöjde sig med att säga att de har fel, utan att berätta vad som han anser var felaktigt.

Nu drog han förvisso några exempel på saker han menade var felaktiga, men det är väl oklart om det är hans jobb att analysera debattartiklar i media. Han är ingen PR-snubbe och skiter (uppenbarligen ) i vad folk tycker om honom. Kvinnan som nämns i artikeln är dock just PR, och man kan tycka att Techland borde tjäna på att bemöta anklagelserna lite mer konkret om det som sägs är helt fel. Annars blir det lätt att ryktena fortsätter surra.

Det är vad jag tänker rent spontant, i alla fall.

Medlem

Jag hoppas på det blir bra trots allt.

Men om kritiken stämmer så kanske det blir dying light of Dying Light. 🙄

Medlem

Hoppas verkligen utvecklingen kan gå i hamn på ett bra vis i år och att det äntligen kan släppas. Detta var ett av tungviktarna jag såg fram emot denna vår som försenades tillslut. Dying Light 1 var ett kanon skoj spel och 2an av det jag sett hittills får det att vattnas i munnen på mig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@Sisyr:

Det är ju det som är det roliga i det hela att hon inte svarar mer utförligt för att det då antagligen stämmer. Inom politik och PR så är det ju så dära obligatoriskt att ge ickesvar eller ignorera om anklagelserna har substans eller om något är ogenomtänkt och man inte har belägg.

Trist att man hör fler och fler utvecklare som har dåligt ledarskap som leder till katastrofspel. Anthem är väl absolut det bästa exemplaret jag kan slänga ut på rak arm. Gillade Dying light 1 så hoppas verkligen de reder ut röran..... om det visar sig vara sant dvs.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Gnällkuk
Skrivet av Sisyr:

Nu drog han förvisso några exempel på saker han menade var felaktiga, men det är väl oklart om det är hans jobb att analysera debattartiklar i media. Han är ingen PR-snubbe och skiter (uppenbarligen ) i vad folk tycker om honom. Kvinnan som nämns i artikeln är dock just PR, och man kan tycka att Techland borde tjäna på att bemöta anklagelserna lite mer konkret om det som sägs är helt fel. Annars blir det lätt att ryktena fortsätter surra.

Det är vad jag tänker rent spontant, i alla fall.

Nja, han sa väl typ vissa saker som var fel, utan att berätta vad det korrekta var om jag inte minns presskonferensen helt. Men skitsamma

Ja, antingen så håller man käften helt eller så går man ut och förklarar vad som är fel. Det här bemötandet känns som de behöver leta ny PR-person :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hoppas dom inte slarvar bort det här.
Dying light 2 är ett av få pannkaksspel jag ser fram emot.

Vad är ett pannkakspel?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Vad är ett pannkakspel?

Ett icke VR-spel
Spelar mest VR-Spel nu för tiden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ett icke VR-spel
Spelar mest VR-Spel nu för tiden

Haha ok, då hänger jag med. Älskar mitt Vive men för bannade jefla diskbråck man har så att stå upp och spela i mer än 10min är riktigt träligt. Annars hade jag nött Alyx just nu men ack och ve. Oj nu blev det en hel del off topic.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Haha ok, då hänger jag med. Älskar mitt Vive men för bannade jefla diskbråck man har så att stå upp och spela i mer än 10min är riktigt träligt. Annars hade jag nött Alyx just nu men ack och ve. Oj nu blev det en hel del off topic.

Ja det är inte kul att bli gammal för oss gamers som levde när intelvision hade sina glansdagar, några veckor innan Nintendo begravde dom med grafik som faktiskt tydligt i jämförelse kunde ge grafik i detaljer bra nog för att kunna se vad det var man satt och styrde med handkontrollen. Ni som inte levde då, intelvsions grafik var, lågupplöst lego grafik, det var inte pixlar, det var streck, fyrkant, trianglar såg ut som T biten i tetris..

Jag hoppas både detta och LastOfUS2 i slutändan blir 2 super grymma spel, när dom väl kommer ut, Last of us2 kommer jag ju snart, tur nog hade jag fel om att Sony skulle använda spelet som lanserings titel till ps5:an, för det är det spel jag längtat mest efter genom 2-3 sista åren, så nu är det dags fasiken att det kommer... Jag kommer smälla om nåt ytterligare "problem" skulle störa lanseringen i sommar.

Ja konstigt att ledarskap blivit så uselt inom spelbranschen, som jag förstått det beror det mycket på att tillverkningen/utvecklings kostnaderna ökat enormt pga 4K och andra grafiska "nyheter" då allting måste göras med sådan perfektion, då idag syns alla små fel och skavanker så tydligt när allting är så super upplöst och detaljerat. Och vi gamers/media/människor har blivit så kinkiga med perfektion, och fel som förut togs emot som nåt normalt och förväntat i spel, är idag kanske t.om skäl/risk/anledning för spelets chanser till make or break. Så jag förstår t.ex varför PR människorna är så otydliga och försiktiga som möjligt, för en dålig (på fz 3 av 5) kan vara skillnaden mellan framgång och misslyckanden? En 2-3 i betyg kan vara så enorm skillnad för ett spels försäljning jämfört med en 4-5 i betyg. Och vi i Sverige tycker jag har blivit lite väl bortskämda med att allt ska vara som vi vill ha det, är det inte som vi vill ha det, så är det fel/dåligt, ofta iaf, och den inställningen gör det svårt att ens se dom bra saker, när man hela tiden letar efter fel, istället för leta efter bra saker eller, SE bra saker. För inget spel är bara dåligt, alla spel har bra delar, även skit spel, men det hör man sällan, och även bra spel har recensioner ofta en dålig vana av att gnälla på det mindre bra och det bra blir ofta bara nämnt lite kort på slutet som, "men det är inte bara dåliga nyheter"...

Om folk hade Intelvision i minnet, eller i tankarna om man inte har minnen från tiden, så skulle man inse att alla spel i dag, är mästerverk om man utgår från vad vi tyckte var bra på den tiden? Vi kan väl dra ner pessimist snobberiet några växlar ner? Det är så koncentrerat på allt neggo på allt i vårt samhälle, eller västvärlden generellt....


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Ja det är inte kul att bli gammal för oss gamers som levde när intelvision hade sina glansdagar, några veckor innan Nintendo begravde dom med grafik som faktiskt tydligt i jämförelse kunde ge grafik i detaljer bra nog för att kunna se vad det var man satt och styrde med handkontrollen. Ni som inte levde då, intelvsions grafik var, lågupplöst lego grafik, det var inte pixlar, det var streck, fyrkant, trianglar såg ut som T biten i tetris..

Jag hoppas både detta och LastOfUS2 i slutändan blir 2 super grymma spel, när dom väl kommer ut, Last of us2 kommer jag ju snart, tur nog hade jag fel om att Sony skulle använda spelet som lanserings titel till ps5:an, för det är det spel jag längtat mest efter genom 2-3 sista åren, så nu är det dags fasiken att det kommer... Jag kommer smälla om nåt ytterligare "problem" skulle störa lanseringen i sommar.

Ja konstigt att ledarskap blivit så uselt inom spelbranschen, som jag förstått det beror det mycket på att tillverkningen/utvecklings kostnaderna ökat enormt pga 4K och andra grafiska "nyheter" då allting måste göras med sådan perfektion, då idag syns alla små fel och skavanker så tydligt när allting är så super upplöst och detaljerat. Och vi gamers/media/människor har blivit så kinkiga med perfektion, och fel som förut togs emot som nåt normalt och förväntat i spel, är idag kanske t.om skäl/risk/anledning för spelets chanser till make or break. Så jag förstår t.ex varför PR människorna är så otydliga och försiktiga som möjligt, för en dålig (på fz 3 av 5) kan vara skillnaden mellan framgång och misslyckanden? En 2-3 i betyg kan vara så enorm skillnad för ett spels försäljning jämfört med en 4-5 i betyg. Och vi i Sverige tycker jag har blivit lite väl bortskämda med att allt ska vara som vi vill ha det, är det inte som vi vill ha det, så är det fel/dåligt, ofta iaf, och den inställningen gör det svårt att ens se dom bra saker, när man hela tiden letar efter fel, istället för leta efter bra saker eller, SE bra saker. För inget spel är bara dåligt, alla spel har bra delar, även skit spel, men det hör man sällan, och även bra spel har recensioner ofta en dålig vana av att gnälla på det mindre bra och det bra blir ofta bara nämnt lite kort på slutet som, "men det är inte bara dåliga nyheter"...

Om folk hade Intelvision i minnet, eller i tankarna om man inte har minnen från tiden, så skulle man inse att alla spel i dag, är mästerverk om man utgår från vad vi tyckte var bra på den tiden? Vi kan väl dra ner pessimist snobberiet några växlar ner? Det är så koncentrerat på allt neggo på allt i vårt samhälle, eller västvärlden generellt....

Jag är på riktigt nyfiken om du menar ironi / satir med mitt inlägg där jag förklarar att jag har svårt att upp i en enformig ställning en längre stund utan att känna smärta. En sådan lång text när du nämner en konsoll som är så pass gammal som skulle påpeka att jag är runt 50 år gammal känns så dära oseriös. Så förklara dina intentioner så ska du få ett vettigt svar.
Menar du också på allvar att Anthem inte var ett enormt misslyckande så har jag svårt att ta dig på allvar. Jämför du Anthems enorma utvecklingsfas med Intelvision så kan jag omöjligt bemöta ditt ironiska argument för det är så oseriöst och drygt att det är låg kvalitativt bete utan dess like.

Ska man ha Intelvision i minnet så betyder ju det bara att folk inte ska ha någon form av standard. Är det så att vi ska vara glada för spelen vi har idag för att dåtidens konsoller bara kunde visa blocika fyrkanter? Konstigt.

Väntar fortfarande på svar.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Tråkigt. Dying Light är ett av de bästa open world-spelen under 2010-talet. Hoppas på att ryktena är felaktiga och att det blir ett minst lika fantastiskt spel som det första.

Medlem

Är det bara jag som har minnet av att 1:an hade problem i början med?
Dåligt optimerat, story som verkade halvkass och ganska buggigt.

Jag tror en hel del åtgärdades när expansionen kom eller om dom lyckades patcha det, men det låg i 7 eller 3 av 5 skalan på grund av problem. Sen så var det lite kontrovers när Enhanced edition kom, där man behövde köpa spelet igen för att få updaterad grafik och game mechanics, sådant som fungerade dåligt men som borde ha patchats in alltså.
Jag har också för mig att det var en otydlig röra över vilken version av spelet man skulle köpa för att få med vissa saker också.

Enhanced edition is an "updated" version. Basically, Techlands had released an update that improved the graphics and in game mechanics.

Jag ska nog spela igenom det i sommar, men jag har inte varit så värst peppad på ett spel som verkar ha grafiska problem och halvkass story.
Nu så är det väldigt många som talar gott om det och många problem verkar vara åtgärdade, så jag får väl ge det en chans.

Men jag har inte svårt att tänka mig att även 1:an skulle ha haft problem med utvecklingen PGA spelets skick när det lanserades.

1
Skriv svar