Ytterligare 9 titlar som kommer till Xbox Series X – med trailers!

Jh
Medlem

Vilka tråkiga trailers. Scorn hade varit kul att se lite mer av.. och Bloodlines 2 hade de kunnat göra något bättre med.

Jag tror på maskinen och tjänsten.. men det här var inte bra.

Jag hoppas Sony gör det bättre.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Herregud va tråkiga reveals! Somnade ju nästan! Är detta de bästa Microsoft har att komma med så har inte Sony något att vara orolig över😂

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Gud så irriterande att man ska få uppleva samma sak med Microsoft gång på gång. Det här gav samma vibbar som 2013 och Xbox One-revealen då MS rågjorde bort sig med att fokusera allt på sport, TV, Kinect, always-on och allt det där tramset.

Hur kan man vara så dum att man hajpar detta som ett gameplay reveal event och sen inte visar någon gameplay! Istället får vi en lång radda jättetrötta klipp från rena B-spel! Som inte såg next-gen ut överhuvudtaget. På YouTube är nära alla kommentarer negativa. Det var ju inget som kändes next-gen med det här överhuvudtaget. Vilken waste av två timmar och ännu en PR-katastrof av Microsoft.

Kostymnissar och businesstyper som inte förstår gaming, som inte förstår kunden, att de bara inte kan låta bli att lägga sig i!

Ack ack Microsoft, det här företaget borde nog äntligen göra alla en tjänst och dra sig ur gamingmarknaden. En bättre aktör i dess ställe skulle göra publiken och kunden mycket gladare.

Tycker inte alls dom har anledning dra sig ur marknaden. Xbox One lanseringen var ju lite av ett fiasko, men med facit i hand så var dom väl mest bara några år för tidiga med många av sina idéer?
Testade xbox streaming xcloud igår, fungerade fantastiskt bra. Kan dom sy ihop sina idéer på ett smidigt sätt, och samtidigt släppa ett nytt riktigt bra Halo, och kanske ett Fable på det, ja då fortsätter jag spela på Xbox den här generationen också.

Medlem

Helvete vad skit dom fick för att dom sa att dom skulle visa gameplay. Sen raderade dom dislikes också 😂
Däremot tycker jag att folk är lite otåliga. Det kommer ju mer, tanken är ju att dom ska visa nya saker varje vecka. Då vore det väl idiotiskt att lägga alla ägg i samma korg?

Medlem

J ä k l a r vad man väntar på Sonys event nu


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

It's not a lake, it's an ocean

Ja, vi får se i juli om Halo Infinite m.fl. kan leverera den där next-gen-känslan ingen verkar ha fått i går.

Austin Evans har f.ö. en intressant utläggning om steget rent tekniskt mellan olika generationer:


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Kommer ingen ny Forza bil spel ? Dirt5 bara fanns i trailer.

Avstängd
Skrivet av Bro Exotic:

Många spel där som lockade mig! Imponerande! Och detta är inte ens Microsofts egna! Ser fram emot juli ännu mer nu!

Är dessa spel Xbox exklusiva?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Haha, vissa här är väldigt genomskinliga

Verkligen. Hajpa PS5 och Godfall men detta ska vara unk. Jo okej, vi säger så. ;D

Avstängd
Skrivet av Vileoxe:

Inga super intressanta titlar.

Whaaat?
Om man gillar Silent Hill så her The medium väldigt intressant.
Dem flesta spelen verkade bära på tung bly.

NuZ
Testpilot

Några riktigt bra titlar. Då jag avgudar SH2 så tror jag The Medium kommer bli riktigt bra! Var ett helt ok event med bra spel men håller med, Det var inte gameplay på AssCreed som utlovades tidigare


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

H.R. Giger + SCORN är ju ett givet köp, får även Beksinski-vibbar. Jag har alltid sett ett nära samband mellan konsten och spelbranschen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Brukar gäspa över de flesta releasetitlar men här var ju typ alla jätteintressanta. Blir nog en Xbox!

KoP
Medlem
Skrivet av Deekar:

Herregud va tråkiga reveals! Somnade ju nästan! Är detta de bästa Microsoft har att komma med så har inte Sony något att vara orolig över😂

Fast det här är ju bara en utav flera kommande streams (något som MÅNGA verkar ha missat). I en kommande stream kommer dom fokusera mera på spel ifrån deras egna studios. ╮(′~‵〞)╭

Jag repeterar för alla som inte verkar hänga med: Det kommer att komma flera live streams under dom kommande månader där dom kommer att visa upp mera. Detta var inte den enda live streamen med reveals. :'D

Medlem

Hörni FZ, två svenska spel här ju! The Ascent och Second Extinction.

Medlem

Man får inte glömma bort att det var upp till utgivarna att skicka Gameplay trailers till Microsoft för just Inside Xbox. Nu valde alla utgivarna att skicka trailers med 50/50. Jag är imponerad av det jag såg. Kommer glömma alla japanska spel, japp redan glömt, och jag tror inte att Scorn är något för mig. Sedan får man heller inte glömma bort att alla stora utgivare kommer förmodligen ha egna showcases. EA till exempel har redan sagt att dem kommer att ha en. Ubisoft kommer att ha en egen med, garanterat.

Det var lite missvisande att Microsoft valde titeln "First look - Xbox Series X Gameplay". Gameplay hade behövt tagits bort. Undrar hur Juni Inside Xbox kommer vara?

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Hörni FZ, två svenska spel här ju! The Ascent och Second Extinction.

3. Bloodlines 2 också.

Medlem

Tycker alla spel ser lovande ut, finns en del att förhoppningsvis sätta klorna i..
inte mycket gameplay men det fanns ju ändå där, det är ändå en teaser av spelen så kan inte begära en walk through av gameplay, och vem trodde ärligt på mer än vad det blev,

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Man får inte glömma bort att det var upp till utgivarna att skicka Gameplay trailers till Microsoft för just Inside Xbox. Nu valde alla utgivarna att skicka trailers med 50/50. Jag är imponerad av det jag såg. Kommer glömma alla japanska spel, japp redan glömt, och jag tror inte att Scorn är något för mig. Sedan får man heller inte glömma bort att alla stora utgivare kommer förmodligen ha egna showcases. EA till exempel har redan sagt att dem kommer att ha en. Ubisoft kommer att ha en egen med, garanterat.

Det var lite missvisande att Microsoft valde titeln "First look - Xbox Series X Gameplay". Gameplay hade behövt tagits bort. Undrar hur Juni Inside Xbox kommer vara?

Det är ju exklusiva titlar man vill se. Inte vad EA eller Bethesda släpper till alla plattformar. Tror ju inte EA visar upp ett Xbox-exclusive direkt.

Avstängd
Skrivet av Slimebeast:

Gud så irriterande att man ska få uppleva samma sak med Microsoft gång på gång. Det här gav samma vibbar som 2013 och Xbox One-revealen då MS rågjorde bort sig med att fokusera allt på sport, TV, Kinect, always-on och allt det där tramset.

Hur kan man vara så dum att man hajpar detta som ett gameplay reveal event och sen inte visar någon gameplay! Istället får vi en lång radda jättetrötta klipp från rena B-spel! Som inte såg next-gen ut överhuvudtaget. På YouTube är nära alla kommentarer negativa. Det var ju inget som kändes next-gen med det här överhuvudtaget. Vilken waste av två timmar och ännu en PR-katastrof av Microsoft.

Kostymnissar och businesstyper som inte förstår gaming, som inte förstår kunden, att de bara inte kan låta bli att lägga sig i!

Ack ack Microsoft, det här företaget borde nog äntligen göra alla en tjänst och dra sig ur gamingmarknaden. En bättre aktör i dess ställe skulle göra publiken och kunden mycket gladare.

Då är det upp till dig att söka upp jobbet och styra upp allt.
Du verkar ju ha stenkoll på hur man ska handskas med en publik.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Är dessa spel Xbox exklusiva?

Som det ser ut just nu så är ett flertal av dom exclusiva till xbox/windows,

Dex
Medlem
Skrivet av Ribcage:

Verkligen. Hajpa PS5 och Godfall men detta ska vara unk. Jo okej, vi säger så. ;D

Har verkligen inte sätt mycket hype här angående Godfall. Skulle säga tvärtom att folk tycker det har varit väldigt ointressant så vet inte var du får det ifrån. Kritiken här är ju att dom "sålde" denna streamen som gameplay reveal och där var typ nästan inget gameplay alls. Microsoft har själva gått ut och bemött kritiken och erkände att det blev fel så skulle påstå att kritiken har varit befogad då

Skrivet av KoP:

Fast det här är ju bara en utav flera kommande streams (något som MÅNGA verkar ha missat). I en kommande stream kommer dom fokusera mera på spel ifrån deras egna studios. ╮(′~‵〞)╭

Jag repeterar för alla som inte verkar hänga med: Det kommer att komma flera live streams under dom kommande månader där dom kommer att visa upp mera. Detta var inte den enda live streamen med reveals. :'D

Kritiken har framför allt varit att denna streamen skulle visa upp gameplay och det misslyckades dom med. Naturligtvis kommer det komma mycket gameplay senare det tror jag inte där är någon som tvivlar på. Men gårdagens stream misslyckades med att vissa gameplay rätt rejält.

Medlem
Skrivet av dex20:

Har verkligen inte sätt mycket hype här angående Godfall. Skulle säga tvärtom att folk tycker det har varit väldigt ointressant så vet inte var du får det ifrån. Kritiken här är ju att dom "sålde" denna streamen som gameplay reveal och där var typ nästan inget gameplay alls. Microsoft har själva gått ut och bemött kritiken och erkände att det blev fel så skulle påstå att kritiken har varit befogad då

Kritiken har framför allt varit att denna streamen skulle visa upp gameplay och det misslyckades dom med. Naturligtvis kommer det komma mycket gameplay senare det tror jag inte där är någon som tvivlar på. Men gårdagens stream misslyckades med att vissa gameplay rätt rejält.

Skrev Godfall då det är det enda som visats upp till PS5. Men ja handkontroll och logotyp då.

Ja den kritiken är klart befogad. Att locka med gameplay och sen inte visa det är trist. Hade gärna sett det visas på detaljnivå vad som inte var möjligt förra generationen. Intressanta och varierade spel dock. Även om jag inte är så mycket för skräck.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

3. Bloodlines 2 också.

Fast det är ju bara utgivaren? Hardsuit Labs ligger väl i Seattle.

(Edit: Nice ändå )

Medlem
Skrivet av A1200G:

Scorn ger mig H.R. Giger vibbar, mycket bra!

Yes, såg grymt ut!

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Inga super intressanta titlar.

Nej de flesta super sig redlösa.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Gud så irriterande att man ska få uppleva samma sak med Microsoft gång på gång. Det här gav samma vibbar som 2013 och Xbox One-revealen då MS rågjorde bort sig med att fokusera allt på sport, TV, Kinect, always-on och allt det där tramset.

Hur kan man vara så dum att man hajpar detta som ett gameplay reveal event och sen inte visar någon gameplay! Istället får vi en lång radda jättetrötta klipp från rena B-spel! Som inte såg next-gen ut överhuvudtaget. På YouTube är nära alla kommentarer negativa. Det var ju inget som kändes next-gen med det här överhuvudtaget. Vilken waste av två timmar och ännu en PR-katastrof av Microsoft.

Kostymnissar och businesstyper som inte förstår gaming, som inte förstår kunden, att de bara inte kan låta bli att lägga sig i!

Ack ack Microsoft, det här företaget borde nog äntligen göra alla en tjänst och dra sig ur gamingmarknaden. En bättre aktör i dess ställe skulle göra publiken och kunden mycket gladare.

Hehe. Ditt inlägg känns helt fel i tiden. Ms gamingdivision gör i princip alla rätt just nu sett ur ett vinstdrivande bolags-perspektiv. De ser sin kundgrupp som en homogen massa som förtjänar lika mycket support och stöd oavsett vilken produkt de äger. De plockar bort fokuset på enskilda produkter och adderar värde till sin tjänsteportfölj istället och skapar ett ekosystem du som spelare vill ta del av. De har dessutom på förhand lanserat den mest stabila molntjänsten och är ett av tre företag i världen som har potential att ta gaming till molnet på riktigt.

När ska gamers inse att de som spelar på den dyraste maskinen med den bästa skärmen är en pytteliten del av målgruppen, oavsett om vi pratar pc eller konsol? Den målgruppen används enbart som marknadsföring till den stora massan (där pengarna finns). Att du är villig att punga ut 10 000 kr för en konsol är inte ens dammkorn i MS kassa, det är att få miljoner människor att betala 69 kr/månaden som är av intresse.

12
Skriv svar