Vilket spel överraskade dig senast?

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag kom genast att tänka på Hob. Ett litet mystiskt och oerhört charmigt platformsspel som jag inte visste någonting om. Jag började spela och det visade sig vara ett betydligt större spel än jag anade och fullt med fantastiska små detaljer, gåtor som måste lösas för att ta sig vidare och mycket annat.

Jag blev helt hobifierad. 😄

https://youtu.be/nr83isXHVSs

Har varit sugen på Hob ett bra tag men glömde helt bort vad det hette när jag senast för nån månad sen tänkte kolla in det. Mindes att karaktären man spelade med hade en stor arm så var typ det jag hade som grund för mitt googlande. Gick inte å hitta ett smack dock haha. Hittade det till slut och lade till det på önskelistan på psn men har så mycket annat där så möjligen under sommaren nu. Ser sjukt mysigt ut iaf.

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Senaste måste nog vara Call of Duty: Modern Warfare (2019).
Gav upp på CoD runt Black ops 2 vill jag minnas, kändes lite plastigt och kontrollen gav mig ingen större känsla att jobba med. Battlefield vid tillfället gav så oerhört mycket mer.
Testade MW Warzone och blev oerhört positivt överraskad. Väldigt bra känsla i kontrollen, snyggt (som vanligt) och inte alls som jag mindes CoD.

Jag håller med! La ner efter COD4 på PC, spelade lite på x360 med kollegor som inte hade PC (Black Ops).
Skaffade Warzone (PC) eftersom det var gratis och har haft hur kul som helst, köpte t.o.m. fulla spelet och har kört som en galning hehe, riktigt kul

Annars får vi vrida tillbaks klockan ordentlig till när jag fick Alpha till BF3. Holy moly, det var en upplevelse som jag inte varit med om på många många år.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Jag håller med! La ner efter COD4 på PC, spelade lite på x360 med kollegor som inte hade PC (Black Ops).
Skaffade Warzone (PC) eftersom det var gratis och har haft hur kul som helst, köpte t.o.m. fulla spelet och har kört som en galning hehe, riktigt kul

Annars får vi vrida tillbaks klockan ordentlig till när jag fick Alpha till BF3. Holy moly, det var en upplevelse som jag inte varit med om på många många år.

Ah, instämmer till fullo!
Jag köpte också hela COD här i veckan, så jädra taggad! Warzone är perfekt avvägning för mig i bra gameplay och går att anpassa efter hur jag vill spela.

Håller med om BF3. Mitt absolut favoritspel i genren.
Önskar fortfarande efter BF3 remake i dagens grafikmotorer.

phi
Medlem

Hellblade. Körde igenom det i en sittning och gillade det starkt.

Nu ser jag fram emot att få nästa psykos.

Medlem

Senast igår blev jag överraskad av att jag verkar gilla "escape room"-spel.
Testade i expect you to die på Oculus Quest och det var riktigt kul.
Även fast den här typen av spel kanske inte har så stort omspelningvärde förrutom klara uppdragen på olika sätt.
Som sagt VR gör dom "enklaste" spelen roligare än dom flesta AAA-produktioner


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Har varit sugen på Hob ett bra tag men glömde helt bort vad det hette när jag senast för nån månad sen tänkte kolla in det. Mindes att karaktären man spelade med hade en stor arm så var typ det jag hade som grund för mitt googlande. Gick inte å hitta ett smack dock haha. Hittade det till slut och lade till det på önskelistan på psn men har så mycket annat där så möjligen under sommaren nu. Ser sjukt mysigt ut iaf.

Då har du ett riktigt trevligt spel att se fram emot. 😊

Medlem

Några andra bra spel som överraskade mig från ingenstans var Frostpunk och They are Billions.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Skriv svar