Recension – Change: A Homeless Survival Experience

Robot
Recension – Change: A Homeless Survival Experience

Sluta existera. Sätt igång att leva.

#change


Medlem

Från layoutare till att stapla varor...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

Kul med indiespel! Hade önskat se mer av detta Tack recensionen, Mattias! Ser ut som ett ok spel att ev. plocka upp på en rea.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Kul med indiespel! Hade önskat se mer av detta Tack recensionen, Mattias! Ser ut som ett ok spel att ev. plocka upp på en rea.

Tack själv för att du läser och kommenterar!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Kul med indiespel! Hade önskat se mer av detta Tack recensionen, Mattias! Ser ut som ett ok spel att ev. plocka upp på en rea.

Jo, det är det som är fränt med indiespel, just de speciella historierna och uppläggen. Skulle vara fränt med de fast i en rejäl grafikmotor och 3d perspektiv. Kanske från en AAA-studio men sånt vågas ju inte på längre. Originalitet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jävligt bra ide. Skulle vara sjukt intressant med ett sånt här spel som har en stor budget.

Medlem

Pluspoäng för referens till Turist i Tillvaron

Medlem

"Sluta existera - börja leva!" <3 Så sjukt catching!

Medlem

Har haft en idé och skissat på ett liknande spel i flera år. En tamagochi-liknande historia där man är just en hemlös. Mycket fokus på att konservera energi, där det blir mycket problematiskt med alkohol/droger. Hur långt är man, kortsiktigt, beredd att gå för att orka ännu en dag?

En feature var att man sätter sig med en mugg och idlar vilket genererar en passiv inkomst när man inte aktivt spelar. Här skulle det finnas flera dolda variabler som påverkar om folk donerar, samt hur mycket. Ex: är du bakis så kanske du somnar vilket ger ett bristfälligt intryck. Eller ökar sympatin?

Möjlighet att samla skräp på trottoarer och hålla fint. Tvätta bort grafitti och räta upp fallna gatupratare, osv. Likt en osynlig kan man göra gott, trots situationen. Men är det lönt, då ingen ser och man inte tjänar faktiska pengar på det? Slösa energi på det? Eller, ökar ens energi istället? Går det att byta ut en drog mot att i hemlighet göra gott?

Animal Crossing fast vuxet och svart som synden.

Homeless skulle det heta.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Åh! Det påmminer om "Rags to Riches" man spelade i sina ungdoms dagar på commodore 64 😀

KoP
Medlem
Skrivet av Nagna:

Åh! Det påmminer om "Rags to Riches" man spelade i sina ungdoms dagar på commodore 64 😀

Ja fyfan.. Rags to riches var ju skitsvårt. Man var tvungen att infinna sig på vissa ställen vid precis rätt tidpunkt och skrapade man ihop lite pengar genom att panta flaskor blev man ständigt rånad eller så gjorde polisen livet surt för en genom att banka på en och kasta in en i buren. :'D

Medlem

Sorry om jag säger detta, men denna är också så perfekt spel för mobilen! å vad jag hade kört den så mycket. påminner mig home Behind som är på mobil. Hade köpt den asap!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Redaktör

@bävern @eeesak: Pluspoäng till er för koll.


signatur
Avstängd

Intressant!
Skaparna av 'This War of Mine' hade nog kunnat göra något liknande tror jag.

1
Skriv svar