Rykte: Det kommmer en Diablo 2-remaster i år

Robot
Rykte: Det kommmer en Diablo 2-remaster i år

Hin Håle, Hin Håle. Hur i helvete ska det här gå?

#blizzard, #diablo-2, #diablo-2-resurrected, #remaster


Medlem

Det finns inget jag är tröttare på än Remasters. Tror jag har köpt tre stycken totalt. Jag kommer i håg när det släpptes nya spel en gång i tiden. Med det sagt, är det en till Remaster jag kommer att köpa, så är det ironiskt nog just Diablo 2 Remastered.

Medlem
Givet köp!

Skulle vara ett givet köp eftersom 2an var bäst i serien.

E

Skrivet av Nyhet:

Hin Håle, Hin Håle. Hur i helvete ska det här gå?

#blizzard, #diablo-2, #diablo-2-resurrected, #remaster


Medlem

Och om det inte blir någon remaster så finns det en inofficiell "remaster"-ish ni kan prova: Median XL (obs har ej testat själv).

KoP
Medlem

Spelbranschen verkar ha drabbats av kreativ-blockering under senare tid. Tråkig utveckling. :/

Medlem

Då Blizzard de senaste åren inte lyckas göra ett skit ordentligt kommer det här säkert följa samma spår som WC3 reforged gjorde och baka ihop gamla klientens online med nya remastern och göra absolut ALLT sämre. Exempel #1 på hur man förstör ett gammalt spels legacy. Total pannkaka. Bojkott.

Backloggens befriare

Originalet räcker gott åt mig fortfarande.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Släpp Dibbe 4 istället! Hoppas Blizz går tillbaka mer till "rötterna" (läs D2).

Medlem
Skrivet av KoP:

Spelbranschen verkar ha drabbats av kreativ-blockering under senare tid. Tråkig utveckling. :/

Det blir så när de tidigare grundarna och därmed ledningen, som var inbitna gamers själva, har blivit utbytta mot pengakåta ekonomer som sitter och bestämmer. Varför chansa på något nytt som kostar massa pengar att göra grafik, story, motor etc. till, när man istället bara kan ta något gammalt och updatera det till modern teknik å spela på fansens nostalgisträngar för att casha in enkla stålar.

Skribent

Plus poäng för Thåström-referensen.

Jag litar inte riktigt på Blizzard efter WC3-Remastern...så vi får se vad som händer.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vill såklart mycket hellre ha ett D4, men kan nöja mig med en D2 remaster sålänge.

Om jag skulle lista mina speltimmar per spel så är nog D2 det jag har lagt överlägset flest på. Flera tusen skulle jag gissa..

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Med det sagt, är det en till Remaster jag kommer att köpa, så är det ironiskt nog just Diablo 2 Remastered.

Och även ytterligare 3 st tydligen, kanske inte är så dumt med remasters ändå?

Gen
Medlem

Blizzard-receptet är en portning och liten finputsning här och där men inte mer än så. Vicarious Visions å andra sidan gjorde Crash Bandicoot N.Sane Trilogy vilket är en extremt välgjord remake av originalet med helt ny grafik och uppfräschning av precis allt så det kan båda gott om de får fria händer. Risken är ju att snål Activision vill att det ska kosta så lite som möjligt, å andra sidan verkar de inte ha något emot att göra remasters av sina CoD spel så...de kanske satsar en slant på D2 trots allt.

Medlem

Man kan ju tycka att de kan fixa sin senaste remaster innan de börjar fläska på med fler. Reforged är ju en ren och skär katastrof. Månader efter release och de har fortfarande inte fixat till ranked play. Jag har varit en Blizzard fanboy sedan Warcraft 2, men nu är även mitt tålamod slut. Wc3 är ett av de spelen jag har närmast hjärtat, och det var sån otrolig slakt av ett bra spel att jag nu helt tappat förtroendet för Blizzard - även om jag borde tappat det långt tidigare.

Medlem

remakes remakes remakes... gör nåt nytt istället. ska dom leva på gamla meriter hela livet ut? kommer väl släppa varje gammal exp i wow också

Medlem
Skrivet av abso:

Och även ytterligare 3 st tydligen, kanske inte är så dumt med remasters ändå?

Alla mina Remaster-köp förutom kanske ett är för att jag missade originalet. Men lovar att detta är sista!

Medlem

Om det visar sig stämma så hoppas jag fan att de lärt sig av misstaget som var WC3 Remaster...
Personligen är jag inte så värst intresserad av Diablo 2 men vi får väl se.

Medlem

Känns tyvärr ointressant med tanke på WC3-katastrofen. Inte köpt ett Blizzardspel sedan Diablo 3 och kommer göra noggrann research långt efter spelsläpp innan jag betalar den studion igen.

En välgjord polering av D2 skulle jag gladeligen betala för, men varför inte börja med D1 i så fall?

Medlem

Löfte. Mycket talar ju för att Blizz aktar sig för att göra en repris på WC3R, såatteee...
Sen skulle jag nog vara mer benägen att köpa en D2R än jag var till WC3R i väntan på D4.

Medlem

Har noll förtroende för att Diablo IV blir gjort ordentligt.

Så hoppas verkligen på detta, och som sagt med tanke på hur wc3 reforged gick så tvivlar jag på att Blizzard inte tar detta på större allvar om ryktet är sant.

T.o.m nästan så att jag känner det var värt att "offra" wc3 remastern om det innebär att de tar sig i kragen för D2...nej inte helt sant men nästan..

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Det finns inget jag är tröttare på än Remasters. Tror jag har köpt tre stycken totalt. Jag kommer i håg när det släpptes nya spel en gång i tiden. Med det sagt, är det en till Remaster jag kommer att köpa, så är det ironiskt nog just Diablo 2 Remastered.

Ah, ja för det kommer ju ALDRIG några nya spel

Medlem

Ser hellre att de gör en ordentlig remake på första spelet.

Skribent
Skrivet av Tamazin:

Det blir så när de tidigare grundarna och därmed ledningen, som var inbitna gamers själva, har blivit utbytta mot pengakåta ekonomer som sitter och bestämmer. Varför chansa på något nytt som kostar massa pengar att göra grafik, story, motor etc. till, när man istället bara kan ta något gammalt och updatera det till modern teknik å spela på fansens nostalgisträngar för att casha in enkla stålar.

Men det är väl vi gamers som röstar med plånboken i slutändan? Slutar vi köpa uppfräschade gamla spel så kommer det slutas tillverkas uppfräschade gamla spel. Fast saken är ju den att lyckade remakes på gamla favoriter har stora försäljningsvolymer så det är inte konstigt att utvecklare tänker i sådana banor.

Medlem

Oj vad många timmar det finns i D2. Om detta blir bra är det ett givet köp. Hoppas.

Avstängd
Skrivet av KoP:

Spelbranschen verkar ha drabbats av kreativ-blockering under senare tid. Tråkig utveckling. :/

Det finns många bra spel därute.
Sen att visa spelutvecklare vill återuppliva sina spel är förståeligt.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Det blir så när de tidigare grundarna och därmed ledningen, som var inbitna gamers själva, har blivit utbytta mot pengakåta ekonomer som sitter och bestämmer. Varför chansa på något nytt som kostar massa pengar att göra grafik, story, motor etc. till, när man istället bara kan ta något gammalt och updatera det till modern teknik å spela på fansens nostalgisträngar för att casha in enkla stålar.

Stämmer helt enkelt inte att några remakes på äldre spel ersätter inkomsterna eller nyskapandet, största boven är att Dom tjänar 10 ggr mer på skins och DLCs än själva spelet nu för tiden och därmed inte har samma press på att göra nytt.

Medlem

Efter reforge floppen så ska det mycket till för att jag ska ge Blizzard pengar.

Medlem

Vore kul om det var till Android, haha

Medlem

Så innerligt trött på dessa remakes och remasters. De gamla rävarna i spelbranschen verkar inte ha någon kreativitet kvar... Trist.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Man skulle ju kunna va orolig pga reforged katastrofen men det va en remake och inte en remastered. Remastern av WC3 va väl okej innan det sket sig? Försiktigt positiv.

12
Skriv svar