Ha koll på era twitch-konton

Medlem
Ha koll på era twitch-konton

Hej kära medlemmar.

Tänkte bara varna att jag fick ett misslyckat inloggningsförsök på mitt Twitch konto nyligen , men jag hade 2-stegs verifikation så hackaren tog sig inte in.

Efter kapningen av mitt Nintendo konto så är jag lite halvskraj för sådant här, så jag tänkte jag varnar er andra ifall att. 🙂

Be safe!

Skägg.
10 Chambers

2FA är bra grejer! Så, nu har jag sagt det. Både @klorixx och @emilakered borde vara stolta.


signatur
Inaktiv

Jag hade också inloggningsförsök på mitt Twitch-konto. Ändrade lösen samt la på 2stegs-verifiering illa kvickt.

Bra initiativ att varna!

Relik 📜
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

2FA är bra grejer! Så, nu har jag sagt det. Både @klorixx och @emilakered borde vara stolta.

Även en gammal hund går att lära, tydligen.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag kör 2FA på typ allt och lösenordshanterare. Känns som en bra kombo 🙂


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av emilakered:

Även en gammal hund går att lära, tydligen.

Voff!


signatur
Gnällkuk

https://haveibeenpwned.com/ kan vara bra att kolla om ens mail finns med i några databaser, gör den det så kan det vara hög tid att se över sina inloggningar och säkra upp med 2fa och lösenordshanterare.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar