Tänk vilken dröm att ha alla spelen på 1 konsol eller 1 launcher.

Medlem
Tänk vilken dröm att ha alla spelen på 1 konsol eller 1 launcher.

Jag vet med 100% att ps5an kommer det ej vara så. Men vet ni vad den ultimata playstation konsolen vore jo en konsol där du kund ladda hem och spela alla dina tidigare digitalt köpta playstation titlar. PS1,ps2,ps3,ps4.

Visst har man utrymmet och lusten kan man ju äga alla 5 konsoler. Men det vore skönt med en konsol av 2 anledningar alla bor inte i stora hus eller 5-6 rums lägenheter. Sedan det andra dryga är en TV har viss många HDMI portar som våran nuvarande har 3. Finns dom med fler eller så finns det HDMI Switchar. Men endå behöva starta up ps3an för man vill spela visst spel och så vidare.

ja jag vet om Sony gjorde det så simple då kan dom ju inte få dig att köpa om samma spel för 3-4 gången så då får inge pengar ju och då går dom ju i konkurs.

Samma med Nintendo men det kommer aldrig hända dom hatar bakåtkompatibel mer än någon annan. Men Sony och Mircosoft försöker i allfall vara bakåtkompatibel 1 generation men inte Nintendo för dom är ju så jävla speciell.

Samma sak med PC tänk om man hade alla sina spel på steam eller GoG galaxy (om man vill slippa DRM). Men tänk vad underbart det vore alla spel på 1 enda luncher och inte på Steam,Orgin,Epic,Uplay,Battle net,Nexon,Trion (ja fan mmo företag har fan sin egna luncher där dom har 2-3 av sina mmo spel)

Jag vet inte vad ni tycker men jag önskar det var så alla playstation spel på 1 konsol och alla xbox 1 konsol och alla pc spel på 1 luncher. För när man har 10 olika ställen man har spel på så blir det bara stökigt och snurrigt och man måste göra en note pad ++ lista för att hålla koll på vart man har alla spel beroende på vad man vill spela.

Eller ni kanske gillar att spel på 10 olika ställen och köpa om samma spel 2-3 gånger ?

Medlem

Med GoG Galaxy kan du få alla dina spel på en launcher. GoG Galaxy låter dig koppla dina andra konton, med spel och allt, till Galaxy och låter dig spela dem via den. Så på PC KAN du ha endast en launcher.

Medlem

De första "kommersiella" tv-spelen kom ut i början av 1980-talet. Hur skulle du spela dem idag? Just det, genom att klicka upp någon hemsida och bara köra. Det kommer vara samma sak sen, fast att man istället kör Death Stranding.

Sen kan man liksom inte spela spel från idag om ett par hundra år. Tiden kommer och går, så enkelt är det, känner jag. Sen får man ju förstå att bakåtkompatibilitet kostar, de vill ju såklart hålla priserna nere för att sälja bättre än sina konkurrenter.

Dock håller jag med om att det borde finnas någon programvara som wrappar alla launcher i ett på PC. I värsta fall brukar jag fixa Steam Overlay på spelen utanför, brukar funka bra. Kul att få förvånade meddelanden från vänner också "Finns Overwatch på Steam?!"


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Med GoG Galaxy kan du få alla dina spel på en launcher. GoG Galaxy låter dig koppla dina andra konton, med spel och allt, till Galaxy och låter dig spela dem via den. Så på PC KAN du ha endast en launcher.

Fast det funkar inte som jag vill det ska funka du måste ha steam,uplay.origin installerat så att gog kan starta spelen via så lik förbannat måste du ha 4-5-6 launchers.

Medlem
Skrivet av Dohman:

De första "kommersiella" tv-spelen kom ut i början av 1980-talet. Hur skulle du spela dem idag? Just det, genom att klicka upp någon hemsida och bara köra. Det kommer vara samma sak sen, fast att man istället kör Death Stranding.

Sen kan man liksom inte spela spel från idag om ett par hundra år. Tiden kommer och går, så enkelt är det, känner jag. Sen får man ju förstå att bakåtkompatibilitet kostar, de vill ju såklart hålla priserna nere för att sälja bättre än sina konkurrenter.

Dock håller jag med om att det borde finnas någon programvara som wrappar alla launcher i ett på PC. I värsta fall brukar jag fixa Steam Overlay på spelen utanför, brukar funka bra. Kul att få förvånade meddelanden från vänner också "Finns Overwatch på Steam?!"

Dom kan ju emulera skiten jag menar kan datorn emulera ps1,2,3 så skulle nog ps5an emulera alla 4 utan att det kostar miljoner så jävla dyrt är det nog inte det hela har med är det värt för Sony och göra det ger det dom pengar ?

Visst man kan köra emulator men lycka till med PS4 emulator och ps3 emulatorn är okej.

problmet många spel jag prövat så funkar inte steam overlay alls och det är nog ett 30-40 tal spel som det ej funkar alls och Uplay spel så måste uplay startas lik förbannat. Och ha flera luunchers i gång suger en del onödig ram alla sitter ju inte på 64gb

Moderator | Testpilot
Skrivet av Duke_Gamer:

Fast det funkar inte som jag vill det ska funka du måste ha steam,uplay.origin installerat så att gog kan starta spelen via så lik förbannat måste du ha 4-5-6 launchers.

Det är ju dock inte så farligt att bara ha dem installerade och sedan styra allt genom GoG Galaxy. Installera skiten, ta bort ikonerna och kör allt via GoG Galaxy.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Ja det bästa vore om dom ej random låg och sög 200-400mb ram här o där och ibland från igenstans 80% cpu i 10 secunder blir inte så jävla kul när man spelar och har man skit dator så 5 jädra luncher inte så bra när man försöker spela. Som sagt jag förstår inte varför vi ska ha så jävla många eller jo jag förtår Steam kostar för mycket eller gog billigare o skapa egen så går allt direkt till typ EA.

Men jag kolla 6 launcher tog 15% av min totala ram i idel mode och ja datorn är fresh installed så vete tusan vad felet är.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

@uberpwnage2.0: Ja det bästa vore om dom ej random låg och sög 200-400mb ram här o där och ibland från igenstans 80% cpu i 10 secunder blir inte så jävla kul när man spelar och har man skit dator så 5 jädra luncher inte så bra när man försöker spela. Som sagt jag förstår inte varför vi ska ha så jävla många eller jo jag förtår Steam kostar för mycket eller gog billigare o skapa egen så går allt direkt till typ EA.

Men jag kolla 6 launcher tog 15% av min totala ram i idel mode och ja datorn är fresh installed så vete tusan vad felet är.

Behöver du verkligen ha alla sex launchers igång samtidigt, dock?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Moderator | Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är ju dock inte så farligt att bara ha dem installerade och sedan styra allt genom GoG Galaxy. Installera skiten, ta bort ikonerna och kör allt via GoG Galaxy.

Skrivet av Baronova:

Behöver du verkligen ha alla sex launchers igång samtidigt, dock?

Nej. GoG Galaxy behöver dock ha steam igång om du ska spela ett spel från Steam, men det finns inställningar där du kan välja (Vilket är rekommenderat) att GoG Galaxy stänger ned Steam automatiskt när du stänger av spelet.

Så nej, du behöver inte ha sex launchers igång samtidigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Startar Galaxy som startar Steam som startar Uplay...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk
Skrivet av Duke_Gamer:

@uberpwnage2.0: Ja det bästa vore om dom ej random låg och sög 200-400mb ram här o där och ibland från igenstans 80% cpu i 10 secunder blir inte så jävla kul när man spelar och har man skit dator så 5 jädra luncher inte så bra när man försöker spela. Som sagt jag förstår inte varför vi ska ha så jävla många eller jo jag förtår Steam kostar för mycket eller gog billigare o skapa egen så går allt direkt till typ EA.

Men jag kolla 6 launcher tog 15% av min totala ram i idel mode och ja datorn är fresh installed så vete tusan vad felet är.

Har du igång sex launchers samtidigt och dessutom sitter på en "skitdator" får du ju skylla dig själv jag jag tycka. Visst hade det varit smidigt med endast en launcher eller konsol för att samla allt, men det är ju inte vare sig realistiskt eller logiskt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Skulle faktiskt så sent som idag installera AC:Syndicate via GoG. Eftersom jag hade fått det via Epic, så var jag tvungen att starta Epics klient för att kunna installera det. När jag sedan startar Epics klient så måste jag givetvis synka det med Uplay eftersom det är ett spel som finns hos Epic via Uplay. Kändes allt lite konstigt att behöva tre klienter igång för att installera ett enda spel. Men i det stora hela så uppskattar jag att i alla fall kunna se alla mina spel via GoG även om jag måste ha flera klienter installerade.

Liten notis, GoG har även en funktion som låter dig se alla spel som finns tillgängliga via diverse abonnemang, dvs. Uplay, Game Pass etc.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Jag skall tillägga, att min dator är från 2010-12 och jag har inga problem med launcherna, spelar Siege, Battlefield och tonvis med steamspel på 8GB ram...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Har du igång sex launchers samtidigt och dessutom sitter på en "skitdator" får du ju skylla dig själv jag jag tycka. Visst hade det varit smidigt med endast en launcher eller konsol för att samla allt, men det är ju inte vare sig realistiskt eller logiskt.

Nä jag har inte 6 igång samtidigt men jag ska fan inte behöva ha 6 st i överhuvud taget och som gamers kan vi ändra på det för utan oss är spel företagen ingenting men problem ingen jävel bryr sig folk är så jävla meh dom skulle inte klaga om det fans 1 launcher per spel.

1
Skriv svar