Call of Duty: Warzone kräver nu mobilnummer från pc-spelare för att stoppa fusket

Robot
Call of Duty: Warzone kräver nu mobilnummer från pc-spelare för att stoppa fusket

Ett måste om du vill lira gratisspelet.

#call-of-duty-warzone, #warzone


Medlem

Intressant att se om detta löser något. Om det hjälper, varför använder sig inte fler spel av denna lösning? (Antar att det finns en hållhake)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Så kommer summan billiga kontantkort sälja som fanken.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Varför har ni tagit en bild från spelet world war 3 när det handlar om Warzone?

Medlem
Skrivet av conthox:

Så kommer summan billiga kontantkort sälja som fanken.

Det är inte bara telefonnumret som är anti fusket. Du har sedan deras egna antifusk på kravet av telefonnummer.
Ta dig en titt på denna video (det är ungefär halva som går igenom vad detta faktiskt innebär, andra halvan är gameplay och har ingenting med anti fusket att göra): https://www.youtube.com/watch?v=Dx6r0cHwaaM

Avstängd
Skrivet av jehuty:

Varför har ni tagit en bild från spelet world war 3 när det handlar om Warzone?

Jo tycke jag kände igen bilden från något annat spel

Medlem

Dags att lansera bankid

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jehuty:

Varför har ni tagit en bild från spelet world war 3 när det handlar om Warzone?

Skrivet av eino:

Jo tycke jag kände igen bilden från något annat spel

Ibland blir det fel när man söker i bildarkivet


signatur
Medlem

Det är hårfin skillnad mellan aimbot och peasantkonsollernas "aim assist"

Har rapporterat en hel del men aldrig fått återkopplingen, tre har varit 100% uppenbara fuskare

Medlem
Skrivet av Baronova:

Intressant att se om detta löser något. Om det hjälper, varför använder sig inte fler spel av denna lösning? (Antar att det finns en hållhake)

Dyrare att hantera, risk för stämning pga GDPR etc. Kräver inte spelklienten verifiering redan dock?

Medlem

Personer som hävdar att de ofta stöter på fuskare spelar antingen konstiga kines-spel eller så tror de att det handlar om fusk varenda gång de dör på ett märkligt sätt. Jag menar var och varannan match i Modern Warfare, CS eller dylikt så är det ju nån tomte som anklagar motståndarna för fusk bara för att åker på pisk.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rafner:

Personer som hävdar att de ofta stöter på fuskare spelar antingen konstiga kines-spel eller så tror de att det handlar om fusk varenda gång de dör på ett märkligt sätt. Jag menar var och varannan match i Modern Warfare, CS eller dylikt så är det ju nån tomte som anklagar motståndarna för fusk bara för att åker på pisk.

Lite så jag känner också. Andra försöker påstå jag är dålig på att känna igen fusk, men det är ytterst ofta jag dör i ett multiplayer-spel och det inte känns logiskt. Ofta känner jag (och märker) att det är mitt eget fel av olika anledningar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Det är inte bara telefonnumret som är anti fusket. Du har sedan deras egna antifusk på kravet av telefonnummer.
Ta dig en titt på denna video (det är ungefär halva som går igenom vad detta faktiskt innebär, andra halvan är gameplay och har ingenting med anti fusket att göra): https://www.youtube.com/watch?v=Dx6r0cHwaaM

Om det verkligen kommer bli/är så mycket svårare så är det ett mycket välkommet tillskott i arsenalen mot fuskarna. Samtidigt så är det sjukt att folk kan spendera pengar på mjukvara för att kunna fortsätta fuska, eller till och med köpa ny hårdvara för att fortsätta fuska. Helt sanslöst...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Lite så jag känner också. Andra försöker påstå jag är dålig på att känna igen fusk, men det är ytterst ofta jag dör i ett multiplayer-spel och det inte känns logiskt. Ofta känner jag (och märker) att det är mitt eget fel av olika anledningar.

Kan bara hålla med. Förr spelade jag mycket MP och var relativt vass men kan inte påstå att jag trodde att folk fuskade. Och precis som du säger när jag dör så klandrar jag mig själv.

Ytterst tydligt nu när jag spelar en del EFT, jag lät för mycket, inte tillräckligt observant etc.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Personer som hävdar att de ofta stöter på fuskare spelar antingen konstiga kines-spel eller så tror de att det handlar om fusk varenda gång de dör på ett märkligt sätt. Jag menar var och varannan match i Modern Warfare, CS eller dylikt så är det ju nån tomte som anklagar motståndarna för fusk bara för att åker på pisk.

I Warzone är det fuskare i var och varannan match... Grejen är att du kan lätt följa spelarna efteråt och se vad som händer efteråt. Här är några jag rapporterade för ett tag sedan genom att skicka in en video på det exempelvis: https://youtu.be/RAX8a5tbXrU?t=528

Det är inte direkt svårt att se om det är rent spel eller inte. Det varierar så klart från spel till spel, de flesta titlar gör ett ganska bra jobb med anti-fusk, men just Warzone har varit bland det värsta. Tror faktiskt aldrig jag sett ett spel mer nerlusat med fuskare sedan PUBGs tidiga dagar, innan de började få bukt med det.

Givetvis ska man inte anta att folk fuskar, men i Warzone just nu... kan man nästan göra det. Och tyvärr räcker det med 1 spelare på de 150 som finns i matchen för att det hela ska gå åt skogen.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

I Warzone är det fuskare i var och varannan match... Grejen är att du kan lätt följa spelarna efteråt och se vad som händer efteråt. Här är några jag rapporterade för ett tag sedan genom att skicka in en video på det exempelvis: https://youtu.be/RAX8a5tbXrU?t=528

Hen har bara en bättre gamingstol än dig, typiskt att skylla ifrån sig

Inte svårt att se vilka som fuskar: https://youtu.be/nd1qlMUvLi4?t=254

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fletchett:

I Warzone är det fuskare i var och varannan match... Grejen är att du kan lätt följa spelarna efteråt och se vad som händer efteråt. Här är några jag rapporterade för ett tag sedan genom att skicka in en video på det exempelvis: https://youtu.be/RAX8a5tbXrU?t=528

Det är inte direkt svårt att se om det är rent spel eller inte. Det varierar så klart från spel till spel, de flesta titlar gör ett ganska bra jobb med anti-fusk, men just Warzone har varit bland det värsta. Tror faktiskt aldrig jag sett ett spel mer nerlusat med fuskare sedan PUBGs tidiga dagar, innan de började få bukt med det.

Givetvis ska man inte anta att folk fuskar, men i Warzone just nu... kan man nästan göra det. Och tyvärr räcker det med 1 spelare på de 150 som finns i matchen för att det hela ska gå åt skogen.

Givetvis olika beroende på spel. Senaste åren har jag inte spelat mycket multiplayer annat än LoL ska sägas också.

Men det var samma snack för över 10 år sedan också och kände aldrig att det var ett stort problem personligen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av gothxx:

Hen har bara en bättre gamingstol än dig, typiskt att skylla ifrån sig

Absolut. Den stolen har RGB, annars spelar man inte så där.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Men det var samma snack för över 10 år sedan också och kände aldrig att det var ett stort problem personligen.

Jo, det är mycket snack i vissa spel. När man lirade mycket CS flög fuskanklagelserna hej vilt utan att man själv såg vad de menade. Det sagt så har Activision gjort för lite med Warzone, de var helt enkelt med inte förberedda på det här och fuskarna såg sin chans. Bra att de börjar ta steg nu för att korrigera, mobilnummer är en bra början (även om det borde gälla alla retroaktivt också men men).

Jag visste det, alla fuskare är PC Master Race. Fy på er!

Medlem

Allt som gör livet besvärligare för fuskare är nog av godo, fast kostnaden för ett kontantkort lär knappast avskräcka de mer dedikerade då jag läst att prenumerationer på de mer exklusiva fusken kostar en hyfsad slant/vecka/månad.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Personer som hävdar att de ofta stöter på fuskare spelar antingen konstiga kines-spel eller så tror de att det handlar om fusk varenda gång de dör på ett märkligt sätt. Jag menar var och varannan match i Modern Warfare, CS eller dylikt så är det ju nån tomte som anklagar motståndarna för fusk bara för att åker på pisk.

Procentuellt så lär du ha ungefär 1 fuskare i varje game i cs go, baserat på att valves "purge waves" bannat över hundra tusen varje period det är igång uteblivet alla fuskare med betalda fusk som "vac" inte ska kunna upptäcka. 1,3 miljoner spelare vid peak, 7-10 % fuskare.

Så har man otur, rent siffermässigt så kan du råka ut för fuskare exakt hela tiden i det spelet.

December när cs go blev free to play fångade vac 600 tusen fuskare.

Så baserat på själva siffrorna så finns det gott om fuskare, även om jag själv inte tycker jag råkar ut för dom allt för ofta.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Procentuellt så lär du ha ungefär 1 fuskare i varje game i cs go, baserat på att valves "purge waves" bannat över hundra tusen varje period det är igång uteblivet alla fuskare med betalda fusk som "vac" inte ska kunna upptäcka. 1,3 miljoner spelare vid peak, 7-10 % fuskare.

Så har man otur, rent siffermässigt så kan du råka ut för fuskare exakt hela tiden i det spelet.

December när cs go blev free to play fångade vac 600 tusen fuskare.

Så baserat på själva siffrorna så finns det gott om fuskare, även om jag själv inte tycker jag råkar ut för dom allt för ofta.

Antalet peak-spelare säger ju bara hur många som sitter och spelar samtidigt. Antalet faktiska användare är långt högre. Sen kan man nog utgå från att dessa fuskare inte är jämnt fördelade geografiskt. Som vanligt finns nog de flesta fuskare i öst-asien och det är inte speciellt vanligt att man får spela med dem.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Personer som hävdar att de ofta stöter på fuskare spelar antingen konstiga kines-spel eller så tror de att det handlar om fusk varenda gång de dör på ett märkligt sätt. Jag menar var och varannan match i Modern Warfare, CS eller dylikt så är det ju nån tomte som anklagar motståndarna för fusk bara för att åker på pisk.

Jag ser inte på din bild, men du måste vara väldigt blåögd om du tror att det nästan enbart fuskars i "öst-asien". Det förekommer nog mer än man tror, men de flesta är inte så uppenbara med det. T.ex så kan ett wall hack vara svårt att bevisa att någon använder.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Antalet peak-spelare säger ju bara hur många som sitter och spelar samtidigt. Antalet faktiska användare är långt högre. Sen kan man nog utgå från att dessa fuskare inte är jämnt fördelade geografiskt. Som vanligt finns nog de flesta fuskare i öst-asien och det är inte speciellt vanligt att man får spela med dem.

Fast det vet man ju väldigt lite om eftersom vi inte fått se någon data på vart fuskarna är ifrån.
Kan dra ett exempel från mig själv, spelade cs go med en dansk kille till och från under ett år.
Plötsligt en dag på discord så kläcker han att han togglar till och från, så jag har setat med en fuskare i spelet typ vart annat game hela tiden. Spelar inte med han längre, men han har aldrig blivit bannad heller.

Han var en sån som ofta poängterade att någon fuskade, antar att det var för att han själv var tvungen att fuska för att kunna ta motståndaren och i övrigt helt enkelt inte var såpass bra att han egentligen platsade på dom högsta rankerna.

1
Skriv svar