Se 18 minuter rent gameplay från Ghost of Tsushima

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Maysay:

Håller med dig om att det rent gameplay är väldigt olikt. Jag själv tänkte mer på Sekiro pga miljöerna och animationerna. Enklast att jämföra med ett spel som påminner om detta.

Det var en liten besvikelse eftersom den första trailern lyfte fram just miljön. Gräs m.m. Men detta kändes ganska platt.

Jodå, var inte ditt inlägg jag åsyftade då du som sagt bara jämförde utseende. Tycker Ghost ser rätt trevligt ut. Gillar deras färgskala och har en känsla av att spelet kan vara nog så snyggt när vi väl sitter med kontrollen i handen, men det återstår att se förstås.

Att animationerna är lite stela håller jag med om. Samtidigt är det nog rätt medvetet. De pratar ju mycket om hur inspirerade de är av gamla japanska samuraifilmer, och karaktärerna där rör sig i regel väldigt stelt - lite robotaktigt - med käpprak hållning och tydliga, avvägda rörelser.

Medlem

Jag älskar open world, har inga åsikter om Japan och Samuraier, men jag tycker det ser bra ut. Givetvis inte lika vackert som på första trailern förra (förförra?) året. Jag hoppas också open world blir mer kvalitet än kvantitet. Där kommer jag jämföra med Red Dead Redemptions Open world som var full av djur, människor och framförallt chance encounters.

Till skillnad från många andra här tycker jag att combat systemet ser riktigt intressant ut. Där snackar vi nog mer kvalitet än kvantitet. Man får känna sig som en kraftfull samurai istället för det vanliga blocka, slå slå slå, blocka, slå osv. För att inte tala om spel där man kan göra en supersnabb kullerbytta för att akta sig från motståndarens svärd. Det tycker jag är störtlöjligt. Vem gör ens så irl?

Jag har sålt mitt PS4 så denna och The last of us 2 blir eventuellt till PS5.

Medlem

Detta imponerade mer på mig än Unreal-demot. Fantastiskt stämningsfullt med blåsinstrumenten som sätter atmosfären direkt! Att spelet bjuder på en fin variation av vackra miljöombyten skapar ha-begär. Detta kan nog överraska många och eventuellt trumfa det mycket beryktade TLOU2.

Medlem

Det kanske är dags att söka fram någon gammal samuraj-film av Kurosawa ur DVD-högarna?

Medlem

Asså, snyggt, och - samurajer - nästan givet köp.
Men är det ngt nytt när det gäller spelmekanik? Eller det som redan finns i dussen tals andra spel?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Ser fint ut. Jag har dock ingen lust att uppleva detta i 720p kind-of-30-FPS på min bas PS4, så det blir nog till att skaffa detta till PS5 nästa år.

720p källa på det?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

720p källa på det?

Nej, det har inte sagts något. Men jag tror att det är rimligt att anta en dynamisk upplösning på 720-900p med tanke på hur andra open world spel (Horizon: Zero Dawn, AC: Odyssey) körs på bas-PS4 .


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Blir ett köpt direkt..!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Arzei:

Nej, det har inte sagts något. Men jag tror att det är rimligt att anta en dynamisk upplösning på 720-900p med tanke på hur andra open world spel (Horizon: Zero Dawn, AC: Odyssey) körs på bas-PS4 .

Jag vet inte hur AC Odyssey körs men Horizon är 1080p på en vanlig PS4.

Medlem

Har kollat igenom videon igen och ser legit ingenting negativt med spelet. (Läppar som inte är synkat med talet kommer givetvis inte med i release. Fattar ju vem som helst så ingen mening att klaga på det ens)

Givet köp!

Medlem

Gött. Då var ens semester räddad!

Medlem

Ubisoft-nivå på den tekniska nedgraderingen från tidigare visat material. Spelvärlden såg även dötrist ut. Skriker mellanmjölk.

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Ubisoft-nivå på den tekniska nedgraderingen från tidigare visat material. Spelvärlden såg även dötrist ut. Skriker mellanmjölk.

Då är det topp topp-nivå med andra ord. Ubisoft säljer faktiskt fler spel än ett visst företag som heter CDPR. Jag är glad för att det liknar AC, det betyder att dom är lika kloka som Ubisoft.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Då är det topp topp-nivå med andra ord. Ubisoft säljer faktiskt fler spel än ett visst företag som heter CDPR. Jag är glad för att det liknar AC, det betyder att dom är lika kloka som Ubisoft.

Tror du svarar någon annan, har aldrig sagt att det ser ut som AC.

Medlem

Det enda som störde mig var bågskytte-fysiken. Det såg ut som att pilarna snarare "knockade" motståndarna än genomborrade dem.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Såg riktigt lovande ut! Givet köp.


signatur

I drank what?

Skribent

Det ser bra ut, men hoppas att det inte blir för mycket "Ubisoft-formeln" över det. Hellre ett mindre antal saker att göra som känns meningsfulla än en massa collectibles och identiska utposter som ska befrias.

Medlem

Saknar ord jag, ser helt fanatiskt ut! Väntar dock till ps5 så man får se det på sitt bästa

Gnällkuk
Skrivet av Ook:

En fundering är om spelet är anpassat för PS5:an och hur spelet kommer flyta på då. Spelet såg rent grafiskt helt okej ut men man borde förvänta sig mer om det kommer kunna köras på en PS5:a. Vidare, om man köper ett exemplar nu ämnat för PS4 kommer det "uppgraderas" att köras på PS5 då man inte vill köpa ett spel två gånger.

Sony har inte sagt något om det, så är du osäker men planerar att köpa PS5:an så kan det vara värt att avvakta tills vi vet mer. Tror det finns en risk att Sony väljer att inte göra det om de tror att de har en klart mer tilltalande line-up av spel under konsolens första levandsår kontra Xbox.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

AssCreedSplinterShadow of Japan


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Är folk från vettet? Grafiken dålig? Platt? Dåliga animationer? Vilka spel är det ni jämför med och hur många open world spel ser bättre ut än detta? Man klagar på combaten men Witcher, ass creed osv har inte någon fantastisk combat. Förstår inte kritiken

Mycket atmosfäriskt, men den grafiska motorn gav mig en känsla av att det var ett spel för mobiler eller surfplattor. Förhoppningsvis ser den skarpa versionen bättre ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Dengode:

Är folk från vettet? Grafiken dålig? Platt? Dåliga animationer? Vilka spel är det ni jämför med och hur många open world spel ser bättre ut än detta? Man klagar på combaten men Witcher, ass creed osv har inte någon fantastisk combat. Förstår inte kritiken

Det är bara gnäll för gnällandets skull.
Folk som måste hitta något att klaga på för att de är bittra eller nåt 😅

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Mycket atmosfäriskt, men den grafiska motorn gav mig en känsla av att det var ett spel för mobiler eller surfplattor. Förhoppningsvis ser den skarpa versionen bättre ut.

Mobilspel? Är du full? 🤣

Medlem

Imponerande grafik

Avstängd

Inte min typ av spel. Men det såg riktigt bra ut för vad det är.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Det är bara gnäll för gnällandets skull.
Folk som måste hitta något att klaga på för att de är bittra eller nåt 😅

Mobilspel? Är du full? 🤣

Full av vad? Kloka tankar, idéer, optimism, egna tankar, egna intryck? Absolut!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag är rätt hypad. Vet faktiskt inte vad jag ska ta semester för i sommar. Men det lutar åt under och efter midsommar(the last of us 2) en vecka. Kommer antagligen inte att spela klart spelet den veckan för jag spelar så mycket o h gillar att suga på upplevelsen ett tag. Efter det i Juli när detta spel kommer så kanske jag tar en vecka till ha ha!

Medlem

Rätt hypad. Min semester börjar 20 juli och då ska jag spela Ghost of Tsushima och Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise som båda släpps strax innan.

Men det har verkligen varit ett tomt spelår för min del. Bortsett från det mindre Streets of Rage 4 som släpptes förra månaden så blir det dom första spelsläppen detta år jag ser fram emot, och dom släpps i juli.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Det enda som störde mig var bågskytte-fysiken. Det såg ut som att pilarna snarare "knockade" motståndarna än genomborrade dem.

Förstår faktiskt inte riktigt varför dom gjorde så, när allt annat är relativt realistiskt.

Skriv svar