Problem med Microsoft store - tro det eller ej

Fragtjuv
Problem med Microsoft store - tro det eller ej

Eftersom jag aldrig tidigare har spelat Halo " tänkta jag nu utnyttja mitt Game Pass PC och installera det på burken. Jag har emellertid stött på problem när det kommer till att installera Master Chief Collection. Jag har testat både via Microsoft Store och Xbox (beta) men Samara gäller för båda. Installationen startar helt enkelt aldrig och spelen som just nu ingår kan inte installeras eftersom jag saknar appen (mast chief collection) som krävs. Det bör tilläggas att andra spel går att installera utan problem.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Redaktör

Jag hade liknande problem med ett annat spel nyligen. Testade allt (främst att ha allt uppdaterat, både Windows Update och i Windows Store), men ingen skillnad. Tröttade och väntade ett par dagar, då gick det helt plötsligt. Har ingen aning om vad som hände, men det känns som att det kanske tog ett par timmar för spelet att ladda ner, så ha datorn igång och tålamodet på.

Min erfarenhet är att MS Store funkar skitdåligt om man använder flera konton. Jag har haft stora problem med just nedladdning med flera spel (Quantum Break, Sea of Thieves, Minecraft). Kontakta deras support, läs på Reddit, googla. Och håll tummarna.


signatur
Fragtjuv
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag hade liknande problem med ett annat spel nyligen. Testade allt (främst att ha allt uppdaterat, både Windows Update och i Windows Store), men ingen skillnad. Tröttade och väntade ett par dagar, då gick det helt plötsligt. Har ingen aning om vad som hände, men det känns som att det kanske tog ett par timmar för spelet att ladda ner, så ha datorn igång och tålamodet på.

Min erfarenhet är att MS Store funkar skitdåligt om man använder flera konton. Jag har haft stora problem med just nedladdning med flera spel (Quantum Break, Sea of Thieves, Minecraft). Kontakta deras support, läs på Reddit, googla. Och håll tummarna.

Ja, finna väl inget annat att göra! Tack för svar!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Farornas Konung

Fick precis samma fel när jag skulle starta appen efter Halo2 lades till.
Funkade bra innan Halo2 lades till.

Gnällkuk

Det du kan testa är att gå in på appen under lägga till/ta bort, välja avancerat och sedan återställ på appen. Du skulle även kunna testa att ladda ned till annan disk istället för C-disken (om det nu är default). Annars lär det nog lösa sig självt efter ett tag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Fragtjuv
Skrivet av trickeh2k:

Det du kan testa är att gå in på appen under lägga till/ta bort, välja avancerat och sedan återställ på appen. Du skulle även kunna testa att ladda ned till annan disk istället för C-disken (om det nu är default). Annars lär det nog lösa sig självt efter ett tag.

Har testat olika diskar redan men ska testa ditt andra tips!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

1
Skriv svar