Pennan och regissören bakom Mafia förväntar sig inte mycket av remaken

Robot
Pennan och regissören bakom Mafia förväntar sig inte mycket av remaken
Medlem

låter som en gnällig person.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Förhoppningsvis så är det någon som älskade första spelet som är ombord.

Medlem

Konstigt uttalande.

NiC
Medlem

Låter som någon blev lite bitter för att han inte fick vara med på remaken...

Inaktiv

Vilken djävla narcissist rent ut sagt.

Inaktiv

Jag förväntar mig heller inte mycket, tror det kommer bli något konsolifierat.
Var längesedan det pratades om konsolifiering för typ alla AAA-spel är multiplattform nu men Mafia 1 är verkligen ett ur-PC-spel, som Max Payne 1. Gameplayet fungerar inte riktigt på konsol så det kommer behöva ändras.

Medlem

Har väldigt svårt för Vavra efter hur han betedde sig kring Gamergate...

Medlem

Men åh andra sidan, det är en remake, storyn är redan skriven, och regisserad, vad skulle dom behöva honom till nu? eller har jag missförstått vad en remake är?

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

låter som en gnällig person.

Skrivet av NiC:

Låter som någon blev lite bitter för att han inte fick vara med på remaken...

Detta. Han låter mest bitter över att inte få vara med.

Medlem

"I dont expect much for it"

"Vilken jävla narcissist"
"Gnäll"
Geez, hans uttalande är ju helt apatiskt låt han tycka vafan han vill.

Medlem

Ja han kanske är lite gnällig för att 2K tvingade hans studio att släppa mafia 2 fast det inte var färdigt. Sedan stängde 2K ner hans studio på samma sätt som EA gjorde slut på Maxis eller Visceral. Tror även att han och hans team inte fick några royalties för Mafia 2.
Han kanske blir bombad med kommentarer om han var med i remake utvecklingen eller vad han tycker osv, vilket kan vara rätt jobbigt.

Inaktiv

Han skrev även detta på Twitter:

"AI in the first one was better than in second one, where there was no AI :)"
"Try to play the levels from 2 twice in a row. 90% of the time, everything is the same. In 1st every shootout is different and nonlinear. You can play hide and seek with enemies on the airport. Of course, they are spawned during some triggers, but then act mostly independently."

Beroende på hur duktiga de som gör remaken är kan det såklart bli bra men det är inte bara storyn som gör första spelet bra, det finns många intrikata detaljer i gameplayet som riskerar att förloras om man bara ser spelet som en generisk tredjepersonsskjutare.

FM-guru
F.d. Sisyr

Förstår inte riktigt ilskan här i kommentarerna. Varför skulle han förvänta sig något av spelet? Jag gör det då i alla fall inte. 2K Czech, numera Hangar 13, har inte levererat en vass titel på en väldans massa år. Inget fel på Top Spin 4 i och för sig, men det är ju en helt annan typ av spel också. Den enda titeln som man producerat sedan omstruktureringen till Hangar 13 är Mafia 3. Ett spel som i bästa fall var mellanmjölk. En buggfest, det är det enda jag förväntar mig med remaken.

Men jag hoppas förstås på något helt annat.

Medlem

skiter väl i vad han tycker

Medlem

Lol.

Kan ni tänka er om de gjorde en remake av Terminator 1, där James Cameron inte var involverad och han sa något liknande, och folk reagera på det här sättet.

Jag vet inte om jag ska skratta eller tycka synd om människor ibland.

Medlem

Så som 2K behandlade honom eller studion efter Mafia 2 så hade jag också varit bitter i mitt uttalande.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Vilken tönt!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

2K suger och de tvingade studion att släppa Mafia 2 för tidigt. Folk i denna tråd verkar inte kunna sin spelhistoria...

De som ska göra remaken gjorde Mafia 3. Hur bra tyckte ni det var?

Medlem

Trean är det sämsta spelköpet jag någonsin gjort! Vilket tråkigt och dåligt spel...

Ettan är ett mästerverk och tvåan kunde ha varit det med om de hade fått göra det färdigt, nu är det bara bra!

Medlem

Tror nog man aldrig lär få svar på det (på grund utav nda och ovilja), men har för mig att den snubben som "ersatte" Vavra gjorde ändringar i manuset.

Skulle va kul att veta vad som verkligen var tanken, tycker på alla sätt och vis att Mafia var bättre än Mafia 2. Vito är en kartong karaktär i jämförelse med noll empati, ett stort misstag är att man inte får höra hans inre monolog vilket man fick från Tommy.

Måhända är storyn i Mafia 2 mer realistisk men sen är det det enda den är.

En missad möjlighet vore att spela som Vito under WW2, där tutorialen utspelar sig under introt i tvåan. Där man får uppleva WW2 ur Vitos ögon, spana, rekognisera, köra Willy Jeep och bli skadeskjuten och sen hemskickad där spelet sen börjar.

Sen är det ju hela biten med bilmekanikern i tvåan där det knappt finns några billiftar uppdrag, uppdragsmarkörer som sen bara används en gång (annars kunde man tro att det skulle bli fler uppdrag eller nya som tillkom då och då).

Tvåan har jag inga stora förhoppningar på men ettan verkar mer lovande.

Medlem
Skrivet av Zulthar:

2K suger och de tvingade studion att släppa Mafia 2 för tidigt. Folk i denna tråd verkar inte kunna sin spelhistoria...

De som ska göra remaken gjorde Mafia 3. Hur bra tyckte ni det var?

Mafia 2 var ganska nice trots många brister men Mafia 3 var riktigt bra även om det inte var nåt vidare Mafia-aktigt.

Medlem
Citat:

Nobody paid me anything for it.

Jag hittade orsaken till förstoppningen.

Medlem

@Bojkott: varför ska han bry sig?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

@Bojkott: varför ska han bry sig?

Kanske för att det är ett av hans största verk och att han inte ens blev informerad om att de håller på med en remake av ett spel som han både skrev manus till och regisserade?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Har väldigt svårt för Vavra efter hur han betedde sig kring Gamergate...

Vad hände då? Känner inte till det.

Skrivet av Scream112:

Men åh andra sidan, det är en remake, storyn är redan skriven, och regisserad, vad skulle dom behöva honom till nu? eller har jag missförstått vad en remake är?

Exakt, Han behöver ju verkligen inte vara med. Det ska ju bara byggas upp en ny grafik och fysik. Betongen är redan lagd i originalet.

Skrivet av Blackwolfe:

Mafia 2 var ganska nice trots många brister men Mafia 3 var riktigt bra även om det inte var nåt vidare Mafia-aktigt.

Jo, jag hade faktiskt också riktigt kul med Mafia 3. Skulle ge betyget 3 av 5. Ett bra spel. AI'n var dock braindead as FuQ. Sedan var uppdragen något monotona men som sagt hade jag skoj med spelet och ångar absolut inte mitt köp.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kanske för att det är ett av hans största verk och att han inte ens blev informerad om att de håller på med en remake av ett spel som han både skrev manus till och regisserade?

Fast han äger inga rättigheter. Så om de kör över honom på detta viset, varför ska han bry sig?


signatur

I drank what?

Medlem

Jag är försiktigt optimistisk även om trean inte var särskilt bra. Men det ska bli intressant att se hur pass orörd ettan kommer bli, finns väl en risk att dom moderniserar det en del och tar bort en del av charmen.

Hur som helst så ser jag gärna att Rockstar får lite konkurrens. Att deras konkurrenter bortsett ifrån Ubisoft har lämnat walk over är väl en bidragande till att dom kan fortsätta kränga sitt sju år gamla spel.

Som ett fan av genren kan jag tycka att det är lite deprimerande att det kommer ut så få spel i den. Det är en generation nu som har gått från mellanstadiumet till universitet utan att ha fått ett nytt gta.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast han äger inga rättigheter. Så om de kör över honom på detta viset, varför ska han bry sig?

Han kanske inte äger den ekonomiska rätten, men han äger den ideella rätten (moral rights), vilket han inte kan säga ifrån. Det brukar höra till god etik att kontakta upphovsrättsägaren innan man gör något med dennes verk.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Men åh andra sidan, det är en remake, storyn är redan skriven, och regisserad, vad skulle dom behöva honom till nu? eller har jag missförstått vad en remake är?

^ This

12
Skriv svar