Cyberpunk 2077 visar upp Mad Max-inspirerat vrålåk

Robot
Cyberpunk 2077 visar upp Mad Max-inspirerat vrålåk

Man måste ju utforska ödemarken kring Night City i lite stil.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077


Medlem

Tycker det är bra att de expanderar utanför cyberpunkens mörka regninga neonstadslandskap. Blir lite mer varierat medans de klassiska bitarna fortfarande finns kvar.

Skribent
Skrivet av Fulci:

Tycker det är bra att de expanderar utanför cyberpunkens mörka regninga neonstadslandskap. Blir lite mer varierat medans de klassiskta bitarna fortfarande finns kvar.

Ja, ska bli intressant att se vad de hittar på där ute i "Badlands". Förhoppningsvis lägger de ordentligt med krut på fordonsfysiken så att det blir roligt att köra. Hoppas på riktig tyngd i linje med GTA IV, men det lär väl bli mer åt arkadhållet misstänker jag.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ja, ska bli intressant att se vad de hittar på där ute i "Badlands". Förhoppningsvis lägger de ordentligt med krut på fordonsfysiken så att det blir roligt att köra. Hoppas på riktig tyngd i linje med GTA IV, men det lär väl bli mer åt arkadhållet misstänker jag.

Ja, bra bilfysik och körkänsla saknas i många openworld spel. T.ex. Watch_dogs spelen från Ubisoft. CDPR kommenterade Mad Max-filmen i sin tweet. Även om Mad Max-spelet brister i vissa aspekter tycker jag bilkörningen är riktigt bra.

Skribent
Skrivet av Fulci:

Ja, bra bilfysik och körkänsla saknas i många openworld spel. T.ex. Watch_dogs spelen från Ubisoft. CDPR kommenterade Mad Max-filmen i sin tweet. Även om Mad Max-spelet brister i vissa aspekter tycker jag bilkörningen är riktigt bra.

Liknande känsla som i Mad Max vore inte helt fel, nej. Hoppas att vi får se lite mer fordonsrelaterat nu i juni.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Liknande känsla som i Mad Max vore inte helt fel, nej. Hoppas att vi får se lite mer fordonsrelaterat nu i juni.

Madmax hade en riktigt nice känsla när det kom till bilarna. Det var bara allt annat som inte riktigt höll för mig. Tråkiga karaktärer, välden kändes väldigt upprepande (det är öken men tänker mig baserna t.ex). Osv

Hoppas det kommer bra hardcore mods till cyberpunk, tycker skjutandet ser lite för arcade ut för mig, lite för boderlands. Vill att vapnen ska ha tyngd och att det känns som att de gör skada. Inte bara see livmätaren bli mindre med siffror som poppar upp =/

Skrivet av noyart:

Madmax hade en riktigt nice känsla när det kom till bilarna. Det var bara allt annat som inte riktigt höll för mig. Tråkiga karaktärer, välden kändes väldigt upprepande (det är öken men tänker mig baserna t.ex). Osv

Hoppas det kommer bra hardcore mods till cyberpunk, tycker skjutandet ser lite för arcade ut för mig, lite för boderlands. Vill att vapnen ska ha tyngd och att det känns som att de gör skada. Inte bara see livmätaren bli mindre med siffror som poppar upp =/

Exakt så jag också känner om skjutandet av det man sett hittills. Ser alldeles för arkadigt ut, påminner om Borderlands som du säger. Sen ser bilkörandet också väldigt arkadigt ut, ingen tyngd alls tyvärr. Gillade GTA IV:s bilfysik!

Skribent
Skrivet av noyart:

Madmax hade en riktigt nice känsla när det kom till bilarna. Det var bara allt annat som inte riktigt höll för mig. Tråkiga karaktärer, välden kändes väldigt upprepande (det är öken men tänker mig baserna t.ex). Osv

Hoppas det kommer bra hardcore mods till cyberpunk, tycker skjutandet ser lite för arcade ut för mig, lite för boderlands. Vill att vapnen ska ha tyngd och att det känns som att de gör skada. Inte bara see livmätaren bli mindre med siffror som poppar upp =/

Bullet sponge-fiender är en av mina största farhågor också. Förhoppningsvis lyckas de hålla en bra balans mellan RPG och action.

Medlem

Spelet blir en spelande flopp men en säljsucce!

Medlem

Låt mig gissa 1000 hästars bilen kommer ändå ha svårt att bara åka ifrån vanliga vägbanditer. Likt NFS, man har en trimmad Lamborghini men poliserna hänger ändå på i en Crown Victoria.

Medlem

Hade varit grymt med liknande carcombat som i Interstate 76

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Bullet sponge-fiender är en av mina största farhågor också. Förhoppningsvis lyckas de hålla en bra balans mellan RPG och action.

Vi får hoppas att de gör en bra balans, men svårare gubbar kan ju också förklaras genom augmentering. Mycket man kan göra när stora delar av kroppen kan bytas ut emot mekaniska delar och skyddsplåt under huden.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Bullet sponge-fiender är en av mina största farhågor också. Förhoppningsvis lyckas de hålla en bra balans mellan RPG och action.

Det jobbiga är väl att man utan ”bullet sponge” i realismens namn kommer trilla ihop lika ofta som sina motståndare. Var ligger balansen för just dig?

Skribent
Skrivet av Maddox:

Vi får hoppas att de gör en bra balans, men svårare gubbar kan ju också förklaras genom augmentering. Mycket man kan göra när stora delar av kroppen kan bytas ut emot mekaniska delar och skyddsplåt under huden.

Absolut. En viss mån av "bullet-sponginess" krävs ju för att man över huvud taget ska kunna implementera RPG-mekanik vad gäller hur mycket skada man gör med specifika vapen och dylikt. Så länge man inte måste spendera minuter med att skjuta på enskilda fiender och så länge headshots verkligen belönas och uppmuntras kan det nog bli bra.

Skrivet av Ender:

Det jobbiga är väl att man utan ”bullet sponge” i realismens namn kommer trilla ihop lika ofta som sina motståndare. Var ligger balansen för just dig?

En viss mån av sponginess kommer som sagt behövas för att knyta ihop RPG-säcken, men jag ser helst att de satsar på att göra striderna dödligare för både spelaren och AI:n än att låta båda ha relativt stora health bars. Så mycket av tillfredsställelsen försvinner om en fiende fortfarande står upp trots att man langat fem klockrena headshots.

Det blir nog en svår balansgång för CDPR, och jag misstänker att jag inte kommer bli helt nöjd. Men det kanske man får leva med när det kommer till action-RPG:n rent generellt.

Medlem

Vad jag får ut av klippet är att man re-skinnat samma bil flera gånger i spelet istället för att berika världen med olika modeller.

Medlem

Dom säger att dom tar åt sig utav kritik, så kanske dom har gjort skjutandet lite bättre.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Absolut. En viss mån av "bullet-sponginess" krävs ju för att man över huvud taget ska kunna implementera RPG-mekanik vad gäller hur mycket skada man gör med specifika vapen och dylikt. Så länge man inte måste spendera minuter med att skjuta på enskilda fiender och så länge headshots verkligen belönas och uppmuntras kan det nog bli bra.

En viss mån av sponginess kommer som sagt behövas för att knyta ihop RPG-säcken, men jag ser helst att de satsar på att göra striderna dödligare för både spelaren och AI:n än att låta båda ha relativt stora health bars. Så mycket av tillfredsställelsen försvinner om en fiende fortfarande står upp trots att man langat fem klockrena headshots.

Det blir nog en svår balansgång för CDPR, och jag misstänker att jag inte kommer bli helt nöjd. Men det kanske man får leva med när det kommer till action-RPG:n rent generellt.

Förhoppningsvis så kanske man är för upptagen med att tycka om andra saker under striderna så man inte tänker på kulsvampningen! Jag hoppas innerligt att det blir så - men jag är med i din tankebana. Delar samma tankar. Önskar som sagt att man är upptagen med andra mysiga saker under tiden.


signatur

Niet.

Ase
Medlem

Man blir mer & mer orolig att detta blir allt för likt GTA spelen men håller tummarna att det fortfarande är ett rollspel & inte en shooter

Medlem
Skrivet av Ase:

Man blir mer & mer orolig att detta blir allt för likt GTA spelen men håller tummarna att det fortfarande är ett rollspel & inte en shooter

Håller med. Det är väl det dom gått ut med. Att detta är just ett rollspel väl? Utveckla sin karaktär som du vill. Valmöjligheter och sånt. Väldigt stora negativa effekter från vissa val man gör. Vad dom säger i alla fall. Jag är lite orolig att detta spel är för upp-hypat. Det visar sig sen när recensionerna av användarna kommer som man se på youtube och läsa överallt. Aldrig att jag kommer läsa recensionerna på spel sidor och avgöra om det blir ett köp eller inte, inte efter star wars recensionen. Vilken flopp enligt mig.

1
Skriv svar