Vilka PvP-spel spelar du 2020?

Medlem

Är inte alls het på snabba ostiga PvP shooters eller MOBAs. PvP för mig handlar mest om kooperativ storslagen PvP med politik, allianser och guilds samt mål som består och inte resettas för varje match. EvE online med mest small group och large fleet PvP, Organiserad Realm vs Realm PvP i ESO (tidigare i Guild wars 2, RIFT, SWTOR som var fiasko, Warhammer online och framförallt Dark ages of camelot när det begav sig) och spel av den typen.

Kör även PvP i större strategispel så som Stellaris multiplayer, Outscape (4X Strategi MMO i early access just nu) och liknande. Till sist så har det hänt att jag kört PvP pay to win spel så som Vega Conflict när jag varit på resande fot men det har inte blivit mycket av det då jag inte är ett fan av pay to win.

Tidigare har jag kört samma typ av PvP i Webspel så som Planetarion, AD2460 och så vidare.

Så man kan nog säga att jag gillar den motsatta typen av PvP mot vad trådskaparen föredrar. Dvs PvP som är mer komplex, djupgående och långsammare. Smaken är som baken

Medlem

Star Citizen. Bounty hunting i spelet är kul.

Medlem

Just nu spelar jag typ inget spel alls. Tycker PC marknaden för spel har blivit rätt kass överlag senaste åren. Ibland kommer de kanske något men tappar ofta intresset väldigt snabbt. Kanske börjar bli för gammal. Eller så fokuserar företagen på att dra in snabba cash och skiter i allt annat så spelen blir lite halvdana eller kopior.

Spelade PUBG större delen av 2019. Men det spelet är ju uselt nu. Sämsta utvecklingsteamet någonsin tror jag för ett spel jag spelat. Så många prestandaproblem och sånt.

Gick över till OW och spelade det i ett par veckor rätt intensivt men tröttnade till slut igen. Det blir rätt enformigt. Blev rätt lack när de introducerade en ny damage gubbe istället för en ny tank/support som behövs.

CSGO har jag spelat lite då och då, men fastnade aldrig riktigt för det. Spelade ju gamla CS extremt mycket och CSGO levde aldrig upp till känslan från det.

Nu sitter jag mest och väntar på något nytt vettigt spel... Gillar inte Apex eller COD. Battlefield är rätt kul men känns också enformigt. Nya BF spel känns aldrig så nya. Valorant ser ju ut som ett stort skämt också.

Medlem

Spelar knappt några PVP-spel längre, då jag bara bli så besviken på mig själv när jag dör av dumma anledningar. Jag tar spelen för seriöst, tyvärr. Besvikelsen vid förluster tar upp mer plats än glädjen av vinster. Är gansla långsint med, så jag har svårt att släppa förluster, rent emotionellt.

Just därför tar jag hellre avstånd och spelar äventyrliga single player spel istället. Lite tråkigt blir det ibland, men det är som det är.

Medlem

Deadside på steam


signatur

//monster

Medlem

Overwatch... det enda jag är tillräckligt inspelad på för att enkelt återgå till.

Det tråkiga är att man är på tok för beroende av sitt lag som singelspelare... 52% win rate har jag, hälften av gångerna hamnar man med hönorna som tror dom spelar en individbaserad shooter där målet är att få flest kills, andra gångerna hamnar man på laget som spelar mot hönsen.

Mao, halva tiden är man frustrerad över att spela med folk som inte gör som man ska, andra halvan är det väldigt -icke- tillfredställande vinster eftersom det känns som man vinner mot folk som inte ens försöker.

Medlem

Quake Champions; det närmsta rått, avskalat, frenetiskt, skillbaserat mörschande med instant gratification du kan komma. Räkna med att åka på rådäng initialt men lika tillfredsställande är det när du själv börjar behärska spelets nyanser som man vid första anblick kanske inte ser och blir den som själv börjar dominera. Inte att rekommendera för de med kort stubin eller svårt med affektiv reglering/hantering.

Medlem

Fortsätter med Dota 2 och CS:GO.

Warzone tuggas kanske mycket nu! Uppskattar det. Tycker dock 150 spelare är lite mycket och lite larvigt med lådor med random innehåll likt en slot-machine. Men skönt gameplay. Speciellt i quads eller trios.

Skribent

Mordhau har varit mitt "go to"-spel för pvp under ganska lång tid nu. Härligt att hoppa in och kaoskötta ihjäl brölande riddare efter en dag på jobbet. Någon gång ibland vevar jag igång Quake Champions också.

Framöver hoppas jag att Diabotical blir kul och får en stadig skara spelare.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Just nu dominerar Valorant där jag spelar med vänner på hög nivå och tävlingsinriktat. Sedan för att koppla av lite och ha mer "casual fun" så roterar vi över till Fortnite och Warzone. Innan var det mycket Apex Legends och Dota 2 som helt ersatts av de tre förstnämnda.

COVID-19 har verkligen förändrat spelplanen (hehe) och gjort att jag återfunnit passionen för FPS-spel och då är de tre förstnämnda väldigt roliga för mig att spela. Tippar på att dessa blir mina mest spelade för 2020.

Gen
Medlem

Inga, tycker MP är så stressigt samt kräver perfekt reaktionsförmåga och skill för att ha en chans = det ska vara roligt.

Medlem

SMITE, annars skralt med PvP spel.

Medlem

Ingenting just nu, det PvP som tilltalat mig mest förut är Dark Souls 2.

ELF
Medlem

Blir knappt något PvP nu för tiden. Finns inte så många intressanta online spel.

Gör klart UT så kan jag nöta det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

World of tanks. Har lirat sen betan och lirar fortfarande ett par matcher om dagen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Apex Legends har jag verkligen nötat senaste året. Enligt mig det spelet som har lyckats bäst med battle royale-formulan, varken för korta eller för långa matcher och jäkligt bra gunplay. Trodde aldrig jag skulle fastna för ett spel i genren men det här är bara för bra. Historiskt sett har jag annars spelat mycket Dota 2 och Overwatch som också är två väldigt bra PVP-spel men som med mycket annat så tröttar man till slut.

Medlem

Just nu spelar jag inte mycket PVP men när jag gör det tycker jag fortfarande att Destiny 2 är svinkul. Har kört det tillräckligt många timmar för att hålla mig över 1.0 i k/d ratio i 95% av alla matcher vilket känns bra.
Testade Warzone för några veckor sen. Såg kul ut. Ser fortfarande kul ut. Man jag dör HELA tiden. Vill säga dåligt spel men jag vet att det är jag


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

League of Legends är väl #1

Sen roterar jag lite med battlegrounds pubg/apex/warzone


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Avstängd
Inaktiv
Medlem

Blir mycket Valorant, så jäkla mkt bättre än cs rent tekniskt, en fröjd.

Medlem

Overwatch är fortfarande mitt "go to" fps sen det släpptes. Spelar det mest casual med sambon nu då jag inte har tid att grinda ranked. Varvar med lite Valorant tillsammans med 2 kompisar när tillfälle ges.

Medlem

Jag lirar nästan bara MP, tröttnar så snabbt på SP. Saknar "moroten" . Blir det något SP så är det någon form av stadsbyggar simulator, typ Anno eller nu senast Before we die.

I MP spelar jag Hearthstone, Apex och TFT. Några dagar i veckan per spel.

Medlem

Mordhau, Insurgency sandstorm, Squad, Hell let loose.
Och eve online.

Mordhau är nog den som är det jag spelar mest för quick fix, väldigt skill baserat och kaotisk action.

Medlem

Det enda renodlade PvP-spel jag tyckt om och spelat några vidare mängder av, sedan battlefield 2 och 2142, är War Thunder, World of Tanks och Planetside 2. Speciellt War Thunder.

Jag är nog raka motsatsen till trådskaparen dock. Jag gillar spel där det det kan varvas mellan korta perioder av högintensiv action och 5-10 minuters smygande/väntande om man så vill. De flesta populära, renodlade PvP-spel är på tog för intensiva och snabba. Matcherna skall vara något som griper en och som man ofta minns, inte bara "en till repetetiv 5 minutare" i mängden.

Medlem

Valorant!
Är helt såld på det spelet!!! Så helvetes kul och då kommer det från en person som tycker CS är svintråkigt😅

Medlem

Jag saknar ju fortfarande simpliciteten i en arena-shooter som Unreal Tournament, där man bara hoppade in och körde. Nu blir det mest OW.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Nya Unreal Tournament är ju gratis på epic store, förvisso inte färdigställt men tillräckligt komplett för att spela, åtminstone lite grand, tycker jag.

I dagsläget har jag knappt tid att spela men förut körde jag mycket Killing Floor 2 för coop och Chivalry för pvp. Även en del Red Orchestra och Rising Storm men de kanske är för långsamma för vissa.

123
Skriv svar