Vilket spel vill DU helst se en remaster på?

Medlem
Vilket spel vill DU helst se en remaster på?

Breath of Fire 1 & 2

Medlem

Metal Gear Solid
Silent Hill
Final Fantasy VI
Chrono Trigger
Chrono Cross


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

ELF
Medlem

Alien vs Predator 2

Visst AvP3 var ganska skoj och jag fick lite av den känslan som AvP2 gav. Men det saknas en del från AvP2 och jag fick riktigt aldrig chansen att spela AvP2 så mycket som jag hade velat. Det hade några år på nacken redan när jag började lira det.

Skulle så sjukt gjärna ha ett AvP2 med ny fin grafik.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Champions of Norrath och Champions: Return to Arms.

Medlem

Diddy Kong Racing

Medlem

Heart of Darkness
Sega Rally 2
Loaded
Dino Crisis

Medlem

de jag vill ha remake på är:

Black & white
Jet set radio furure
No one lives forever 1 & 2


signatur

God is dead

Medlem
Medlem

Super Mario 64

Medlem

Golden Sun
Golden Sun: The Lost Age
Final Fantasy Tactics Advance
Advance Wars
Advance Wars 2

GBA är grym.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Quake
Duke nukem 3d
Battlefield 1942


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Max Payne triologin i typ unreal 5 hade varit nog varit trevligt

Medlem

Luigi's Mansion


signatur

Övning ger träning.

Avstängd

Jag väntar fortfarande på en remake av FFVII.

Medlem

Full spectrum warrior
Operation Flashpoint dragon rising
Operation Flashpoint red river

Medlem

Gta san andreas och Sly 1-3.

Skribent

Helt klart Max Payne och Max Payne 2, på villkoret att de behåller gameplayet i princip helt som det är.

I de första två spelen har man så otroligt bra kontroll över herr Payne, vilket inte alls var fallet i Max Payne 3 eftersom Rockstar ville att karaktären skulle röra sig mer verklighetstroget.

Medlem

Viewtiful Joe!

Medlem

Som jag skrivit många gånger tidigare så vill jag hemskt gärna ha en remake eller remaster av världens bästa spel genom tiderna. GTA 4 som kom 2008 är spelet i fråga.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Pong. Men då bara med bättre grafik. Jag vill att de behåller känsla och story från originalet. Det viktiga är att raytracing funkar på det.

Medlem

Jag förstår inte riktigt pollen, är det tänkt som ett skämt, eller?

Medlem

Fallout 1 och 2

Samma spel men bara grafiskt upphottat till månen och tillbaka


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skribent

Jag har inte hunnit med Wasteland 1 remaken än men hoppas ändå på en remake av Wasteland 3 då det skulle bli lite mer nostalgi över den genomspelningen.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

En remaster på Mass Effect med högupplösta texturer, smidigare inventory, lite tillputsade mellansekvenser och skjutandet från ME2 hade varit något. Allt i +60 FPS på konsol.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

Silent hill 1 som fanns på psx, kankse med unreal 5 motorn

Medlem

Brothers in Arms: Road to Hill 30
Immortal Cities: Children of the Nile


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Hört lite tissel och tassel om Mass Effect-serien. Trilogin är något jag helst skulle vilja se en remaster/remake på. Det finns helt klart en hel del med serien som skulle kunna förbättras eller till och med göras om. Dessutom så kunde Mass Effect 3 knutit ihop säcken på ett betydligt bättre sätt.

Indoctrination-teorin är väldigt intressant och har hög potential. Idén om att själv upptäcka att subtila ledtrådar och signaler på att Shepard genomgår detta har presenterats för dig som spelare, ända sedan första spelet. Spännande twist. Trots allt var detta en central del av storyn och jag upplever att Bioware till och med var inne på det här spåret men att man aldrig tog det fullt ut. Resultatet är slutet vi fick. Tvivlar starkt på att man gör om ett spel på detta sätt men önska kan man ju alltid göra.

Oavsett, det är ett universum jag älskar och skulle vilja se mer utav.

Medlem

Silent Hill vore kul i HD.
Vice City också.
Soul Reaver.
Metal Gear Solid.
Resident Evil.
Tomb Raider.
Tombi.
Ape Escape.
Spyro the Dragon. Vet att det finns en remake.
Sen så var Oddworld-remaken rätt kass jämfört med originalet.

Jag vill alltså ha originalen, fast i HD. Som San Andreas och Shenmue.

Medlem

Morrowind skulle jag gärna se en uppfräschad variant av. I stort samma gameplay och frihet, men lite modernare menyer, intentory, grafik osv.

Spelar om det med Rebirth och en massa andra moddar nu, men inte ens med dem ser det särskilt bra ut. Vansinnigt roligt, dock.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Skriv svar