Epic har gett dig spel för 21 000 kr

Robot
Epic har gett dig spel för 21 000 kr

Hur många har du plockat hem?

#epic, #gta-v


Medlem

Varit med sen starten och idag köpte jag mitt första spel där också: Satisfactory. Då man fick en 100kr kupong så blev priset väldigt attraktivt, och har velat spela det en bra stund nu. Har verkligen inte något emot Epic Launcher även om man önskar lite bättre prestanda och interface men det kommer med tiden - jag står ut.

Medlem

Jag har 97 av 108, 11 jag bara glömt bort helt enkelt!

Medlem

Om man inte har laddat ner något spel hos dom, kan man få hämta ut det som pengar istället?

Medlem

Med att skänka bort GTA V gratis via epic så fick de ju enormt många användare, och har en bred bas tills när GTA 6 lanseras, dom försöker nog plocka användare på detta vis. Alla laddade nog ner GTA V från epic, det märktes när servrarna gick på knäna.

Medlem

För många har som säkert släppt intressanta spel, men jag har plockat hem 4 st spel som jag aldrig kommer installera.

Medlem

Jag har plockat de flesta, några av dem har jag dessutom spelat!

Medlem

Plockat hem alla spelen. 🙈
Tack Epic och alla Fortnitespelande kids päron!

Medlem

Fanemej, jag var så anti Epics "steam" förut men nu börjar jag gilla det mer och mer. Jag tror inte jag är ensam, vilket tyder på att deras strategi fungerar för att locka användare


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Skaffade Epic nu iom GTAV. Så 1 av 108. Eftersom jag spelar minimalt numera hade de 107 som jag missat troligen bara existerar i biblioteket.

Medlem

Inte ett enda, vägrar fortfarande installera Epic:s launcher.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

0 vägrar att vika mig för någon som vill köpa och dela på pc marknaden.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Folk vägrar använda Epic store samtidigt har man en Kinatelefon med googles android samt bläddrar i flödet på facebook med jämna mellanrum

Medlem

Noll.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Inte plockat ett enda. Det har ju mest varit gammal skåpmat alternativt spel jag redan skaffat/fått gratis på andra håll.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Folk vägrar använda Epic store samtidigt har man en Kinatelefon med googles android samt bläddrar i flödet på facebook med jämna mellanrum

Fast EPICs involvering med tencent är ju inte ens varför folk vägrar att använda tjänsten.
Hänger du med alls? Eller ville du bara låta klyftig?

Medlem

Hämtar ofta gratis spel där tror att jag hämtade typ allt då dom hade 12 days of free

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Folk vägrar använda Epic store samtidigt har man en Kinatelefon med googles android samt bläddrar i flödet på facebook med jämna mellanrum

Nope, vägrar använda kinatelefoner också, och Facebook är inte kinesiskt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Inte ett enda. Vet att jag inte skulle spela dessa spel ändå och de jag skulle spela har jag redan på någon annan plattform. (Vem har seriöst inte redan haft GTA V i flera år? Det är ju faktiskt ett nästan 7 år gammalt spel.)

Jag vill heller inte stödja deras exklusivitetsmodell. Jag har råd att köpa de spel jag faktiskt vill spela på t.ex. Steam. Nu var det tur att man impulsköpte en Xbox One S för en tusing så att man kan köpa THPS 1+2 remaster på den istället för exklusivt på EGS.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Tagit många men inte alla, 85 ser jag.

Har inget emot Epic alls och deras launcher blir bättre och bättre.
Bara glad att det inte är Origin, för det är en riktigt dålig Launcher, resor värre än Epic (i min mening). Dock tycker jag de borde lägga lite Fortnite BR pengar på UT som är lagt på is...

Jag antar att de som vägrar Epic games då också vägrar alla spel de är inblandade i: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_by_Epic_Games annars blir det ju lite dubbelmoral.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Undrar hur dessa "köp" kommer räknas in i statistiken för antal sålda GTAV.

Skrivet av Gungnir:

Undrar hur dessa "köp" kommer räknas in i statistiken för antal sålda GTAV.

På samma sätt som Epic räknar, de utgår från registrerade spelare?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skrivet av loerk:

Fast EPICs involvering med tencent är ju inte ens varför folk vägrar att använda tjänsten.
Hänger du med alls? Eller ville du bara låta klyftig?

Jag vet att folk undviker Epic även för sättet som man gör spel tidsexklusiva på sin platform ja, men av det jag läst på nätet verkar det ändå vara mest pga av tencent.

Har själv 2 kompisar som totalvägrar Epic Store som är oroliga för sin personliga integritet och refererar det till att Epic delvis är Kina ägt. Samtidigt sitter dessa 2 glatt och scrollar på sina Kinalurar.

Om man är så rädd om sin integritet ska man nog inte ha några konton alls på internet, sociala medier mm. Kanske bör man hålla sig borta från nätet helt och hållet då.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Jag vet att folk undviker Epic även för sättet som man gör spel tidsexklusiva på sin platform ja, men av det jag läst på nätet verkar det ändå vara mest pga av tencent.

Har själv 2 kompisar som totalvägrar Epic Store som är oroliga för sin personliga integritet och refererar det till att Epic delvis är Kina ägt. Samtidigt sitter dessa 2 glatt och scrollar på sina Kinalurar.

Om man är så rädd om sin integritet ska man nog inte ha några konton alls på internet, sociala medier mm. Kanske bör man hålla sig borta från nätet helt och hållet då.

Eller så undviker man det värsta, och är okej med det som inte är lika illa. Det behöver inte vara allt eller inget.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Dunder:

Eller så undviker man det värsta, och är okej med det som inte är lika illa. Det behöver inte vara allt eller inget.

Det är lite så jag försökt styrt upp det hela. Samtidigt är det väl egentligen svårt att veta vad som är det värsta och inte.

Medlem
Skrivet av Taskman:

Tagit många men inte alla, 85 ser jag.

Har inget emot Epic alls och deras launcher blir bättre och bättre.
Bara glad att det inte är Origin, för det är en riktigt dålig Launcher, resor värre än Epic (i min mening). Dock tycker jag de borde lägga lite Fortnite BR pengar på UT som är lagt på is...

Jag antar att de som vägrar Epic games då också vägrar alla spel de är inblandade i: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_by_Epic_Games annars blir det ju lite dubbelmoral.

Skillnad på att vägra Epic Games och vägra deras Epic Games Store.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Folk vägrar använda Epic store samtidigt har man en Kinatelefon med googles android samt bläddrar i flödet på facebook med jämna mellanrum

Har inte haft en Kinatelefon på över 8 år.

Medlem

Fantasisiffror men visst, räknar man att något lastgammalt indiespel är värt 700kr stämmer det nog.

Skrivet av kebbe:

Fantasisiffror men visst, räknar man att något lastgammalt indiespel är värt 700kr stämmer det nog.

I genomsnitt ~$20 per spel, så kanske inte riktigt fantasisiffror.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Exakt 0. Efter försöket att köpa sig marknadsandel med exklusivitet kan de göra vad de vill, jag kommer aldrig röra tjänsten.

123
Skriv svar