Se 18 minuter rent gameplay från Ghost of Tsushima

Medlem

Spelet blir säkert bra men något med ljuset får det att kännas något plastigt, känns som det reflekteras konstigt på löv, gräs samt grusvägar med mera.

Medlem

Är det någon som hört/vet om det "på riktigt" kommer till Ps5? Tänkte om man skulle vänta då jag tror att det skulle bli en visuell upplevelse av bra mycket högre rang.

Skrivet av elPresidente:

Är det någon som hört/vet om det "på riktigt" kommer till Ps5? Tänkte om man skulle vänta då jag tror att det skulle bli en visuell upplevelse av bra mycket högre rang.

Visuellt blir det nog ingen större skillnad, blir väl bara högre upplösning . Inte omöjligt att det kommer kunna spelas i 4k 60 fps på PS5an.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Visuellt blir det nog ingen större skillnad, blir väl bara högre upplösning . Inte omöjligt att det kommer kunna spelas i 4k 60 fps på PS5an.

Det är det jag menar, skillnaden mellan 1080p och 4k är som dag och natt! Får helt enkelt suga på kolan ett tag till.

jbx
Medlem

Me like! Men kommer vänta på ps5.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Helt ärligt trodde jag mer från detta spelet, och fick nästan mig att överväga att skaffa ett playstation, men efter gameplayvideon insåg jag att det är ännu ett mediokert konsolspel.

Medlem
Skrivet av Dengode:

Är folk från vettet? Grafiken dålig? Platt? Dåliga animationer? Vilka spel är det ni jämför med och hur många open world spel ser bättre ut än detta? Man klagar på combaten men Witcher, ass creed osv har inte någon fantastisk combat. Förstår inte kritiken

Det såg ju rätt platt och tråkigt ut.
Och varför ska du jämföra med andra spel när det kommer till combat? Är det okej för det här spelet att ha dåliga strider för att andra spel har det?
Lite konstig och desperat jämförelse.

Medlem
Skrivet av loerk:

Det såg ju rätt platt och tråkigt ut.
Och varför ska du jämföra med andra spel när det kommer till combat? Är det okej för det här spelet att ha dåliga strider för att andra spel har det?
Lite konstig och desperat jämförelse.

Nu är du pinsam, ”dåliga strider”. Vilka spel har ”bra” strider i din mening då?

Medlem
Skrivet av Dengode:

Nu är du pinsam, ”dåliga strider”. Vilka spel har ”bra” strider i din mening då?

Jag sa precis att vad andra spel har är irrelevant.
Vi pratar om det här spelet, det blir inte bättre eller sämre på grund utav andra spels stridsmekanik.

Den enda som är pinsam här, är du.
Låt andra tycka vad de vill, det är ju inte bara jag som tyckte att det såg sådär ut.

Medlem
Skrivet av loerk:

Jag sa precis att vad andra spel har är irrelevant.
Vi pratar om det här spelet, det blir inte bättre eller sämre på grund utav andra spels stridsmekanik.

Den enda som är pinsam här, är du.
Låt andra tycka vad de vill, det är ju inte bara jag som tyckte att det såg sådär ut.

Du får tycka vad du vill. Men det är inte särskilt konstruktivt att påpeka vad man tycker är dåligt utan att kunna motivera varför.

Jag menar att säga att något är dåligt när man inte kan ge ett exempel på något som är bättre bland alla kritikerrosade spel av samma typ betyder ju att allt som inte är revolutionerande per automatik är dåligt.

Ska vi tala om bra stridssystem i tredje persons action och RPG spel så kommer vi hamna på hardcore spel så som sekiro och nioh. Ghost of tsushima siktar på en bredare målgrupp och då får man ju jämföra med spel av den sorten och då kan inte jag komma på något spel som gjort det bättre.
Låt oss enas om att vi är oense helt enkelt.

Medlem

Jag tycker detta ser väldigt intressant ut, någon som vet om de sagt något om PS5?

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Jag tycker detta ser väldigt intressant ut, någon som vet om de sagt något om PS5?

Skulle inte allt vara bakåtkompatibelt med prestandahöjning till PS5? I värsta fall kan man väl luta sig på det.

Medlem

@loerk: Det kanske de har sagt? Justja, då kan man ju göra så som en lösning iaf
Äger inget PS4 och känns dumt att köpa ett nu när 5an är på g:)

Medlem
Skrivet av loerk:

Jag sa precis att vad andra spel har är irrelevant.
Vi pratar om det här spelet, det blir inte bättre eller sämre på grund utav andra spels stridsmekanik.

Den enda som är pinsam här, är du.
Låt andra tycka vad de vill, det är ju inte bara jag som tyckte att det såg sådär ut.

Jag tänker att om man skriver exempelvis: "Abba gör så dålig makrill" så öppnar man för en diskussion. Om man inte anger någon/flera anledning(ar) bakom varför man tycker att de har dålig makrill så verkar det mest som att man söker efter bekräftelse, inte diskussion.

Och det är såklart fine. Finns massor med människor som söker bekräftelse på sociala medier!


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Avstängd

Mer om detta spel, det är tydligen bara sidequests vi fått se än vilket är bra. Det är tydligen många sådana och är viktiga att göra.

Det har varit någon intervju med någon och han berättar här vad som är sagt om svårighetsgrad, gameplay osv.

https://www.youtube.com/watch?v=eMncJsNhRo0&feature=push-u-su...


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Jag tänker att om man skriver exempelvis: "Abba gör så dålig makrill" så öppnar man för en diskussion. Om man inte anger någon/flera anledning(ar) bakom varför man tycker att de har dålig makrill så verkar det mest som att man söker efter bekräftelse, inte diskussion.

Och det är såklart fine. Finns massor med människor som söker bekräftelse på sociala medier!

Fast anledningar har ju listats i hela tråden? bland annat av mig i andra inlägg.
Tråkiga mechanics, samma stridssystem som typ shadow of mordor vilket blir ultratråkigt i längden.
Vi skulle få ett tenchu, men fick denna skit istället.

Skriv svar