Epic Game Store verkar vilja lösa det mest irriterande problemet med reor

Robot
Epic Game Store verkar vilja lösa det mest irriterande problemet med reor

Har börjat betala ut mellanskillnaden om du nyligen köpte ett reaspel till fullpris.

#epic-game-store, #spelrea


Medlem

Vore fint om detta blev normen om t.ex. ett spel sjunker i pris en vecka efter inköp

Medlem

Hata så mycket man vill på Epic, men dem försöker åtminstone göra rätt för sig

Medlem

Tror att Steam gör samma grej dock, sist jag läste deras refund policy. Inte testat själv däremot

Inaktiv
Skrivet av Renfis:

Tror att Steam gör samma grej dock, sist jag läste deras refund policy. Inte testat själv däremot

Måste man dock inte begära detta manuellt? Detta verkar (om det stämmer) ske automatiskt.

Medlem

Ett annat problem när spel som GTA V släpps så blir servrarna överbelastade och det blir stockning som påverkar de spel man redan köpt.

Medlem

Det är alltid nice, jag minns när 2k blåste alla på civ6 med någon hetsrea och sedan för att täcka upp sitt misstag så gav dom folk civ4 som plåster på såren. Som att inte ALLA SOM KÖPER CIV6 REDAN HAR CIV4.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag "köpte" GTAV på Epic (gratis) och fick en 95kr kupong att handla för vilket var märkligt men välkommet.

jbx
Medlem

Skulle var intressant om de gjorde tvärtom.. ”Spelet du köpte på rea igår höjdes i dag till ordinarie pris så vi drog 179kr från ditt konto”.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Det är väldigt många vanliga butiker som även de ger pengar tillbaka om du uppvisar kvitto. Inte många som vet om det.

Avstängd

En kompis köpte precis nått Paradox-spel och alla DLC's för 3000:-, dagen efter var det rea (total kostnad c:a 1000:-)... På Steam dessvärre + han spelade hela dagen också så han var långt bortom de 2 (eller 3?) timmarna man har på sig för refund.

Medlem

Hahaha, ja.. De kan ju låtsas iaf. Som jag och polarn fick kämpa för att få tillbaka på Snowrunner som de sänkte med 230kr andra dagen efter release.
Nej tack, magkänslan jag hade för Epic innan jag började använda launchern var rätt.

Medlem

@X-TroNiC: Det gäller väl alla spelbutiker i historien, från IRL förbeställningar på Gamestop till hypade kickstarters eller early access så är det väl inte ovanligt att priset sjunker ett par hundra direkt efter releasen eller att spelet blir F2P.
Du brukar väl få en extra skin och få chansen att spela 3-4 dagar innan alla andra som plåster på såren (och för att slippa ångerrätten)

Epic är väl ändå ganska hederliga då de oftast hållt spelen de ger bort gratis olistade så ingen kan köpa dom.
Slamkryparen i det här fallet är ju att de sänker priset, men själva rean (om spelet är dyrt nog) hade inkluderat ju en kupong på $10 som du kunnat använda....

Medlem
Skrivet av Harmond:

En kompis köpte precis nått Paradox-spel och alla DLC's för 3000:-, dagen efter var det rea (total kostnad c:a 1000:-)... På Steam dessvärre + han spelade hela dagen också så han var långt bortom de 2 (eller 3?) timmarna man har på sig för refund.

Though luck, så har det alltid funkat överallt generellt, köper du en tv,klädesplagg whatever som går på rea imorgon så har du ingen rätt till det priset..och varför skulle du..

Epic kan ju göra så här får de har så löjligt mkt pengar, knappast så det ger något för dem mer än goodwill.

Medlem

@pacc: Jag har aldrig varit med om att ett spel har sänkts med drygt 50% dagen efter release och jag har spelat sedan 8Bit och Commodore, speciellt med tanke på att de har ensamrätt på det digitalt.
Då får man gärna, för min del ha ett högre pris som Steam och sedan stå för det ett tag.
Varför du blandar in F2P övergången som många speltillverkare har gjort med vissa titlar, förstår jag inte. Oftast är det ett move att försöka få spelet att växa eller överleva, oftast det sistnämnda.

Nu handlar det ju om ett helt nytt spel, jag ser det som ett försök till lurendrejeri, att deras support luktar illa sedan är ju också ett problem. Förstår inte varför detta försök till hyllande av Epic, visst gör dom bra ska de ha cred, men det har de inte gjort enligt mina erfarenheter. Har haft mer problem med dom på 3månader än vad jag har haft med Steam och deras support sedan september 2003.

Medlem

Oj, detta var ju sannerligen förvånande! Bra där epic, synd att dom bara har en handfull bra spel dock


signatur

//monster

Medlem

Hehe. Shit hur mycket cash badar EPiC i egentligen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Eliminerar inte detta beteendet själva poängen reor? Liksom vad fan är poängen nu? Folk verkar tro att de agerar med ren och skär empati.. Detta är inte fallet.. De försöker roffa åt sig stora andelar av marknaden. De kommer bita er i stjärten sedan, det kommer bli turbulent som satan. Det optimala på marknaden är snarare när flertal aktörer kan konkurrera på lika villkor. Var kalla kalla och fall inte pladask för deras knep, snälla!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Avstängd
Skrivet av heady89:

Though luck, så har det alltid funkat överallt generellt, köper du en tv,klädesplagg whatever som går på rea imorgon så har du ingen rätt till det priset..och varför skulle du..

Epic kan ju göra så här får de har så löjligt mkt pengar,

Då har du dålig koll på hur det fungerar med köp av te.x en TV, du skulle dagen efter enkelt antingen bara kunna lämna tillbaka den, eller bara begära tillbaka melllanskillnaden av butiken (som såklart skulle gå med på det, har själv gjort det vid något tillfälle).

Citat:

knappast så det ger något för dem mer än goodwill.

Det är mer än så. Goodwill är dessutom ingen struntsak för butiker / företag som vill ha tillbaka kunder och som vill se bra ut utåt.
Det är förutom det 100% gratis reklam för Epic då många spelsidor kommer ta upp detta. kolla upp vad en reklamplats kostar annars, och detta är bättre än vanlig reklam på flera sätt... Så detta är såklart mycket mer än bara givmildhet och såklart oerhört smart, något de garanterat kommer tjäna mycket mer på än vad de förlorar.

Medlem

Epic går från klarhet till klarhet. 👍 för Epic!

Medlem
Skrivet av Harmond:

Då har du dålig koll på hur det fungerar med köp av te.x en TV, du skulle dagen efter enkelt antingen bara kunna lämna tillbaka den, eller bara begära tillbaka melllanskillnaden av butiken (som såklart skulle gå med på det, har själv gjort det vid något tillfälle).

Det är mer än så. Goodwill är dessutom ingen struntsak för butiker / företag som vill ha tillbaka kunder och som vill se bra ut utåt.
Det är förutom det 100% gratis reklam för Epic då många spelsidor kommer ta upp detta. kolla upp vad en reklamplats kostar annars, och detta är bättre än vanlig reklam på flera sätt... Så detta är såklart mycket mer än bara givmildhet och såklart oerhört smart, något de garanterat kommer tjäna mycket mer på än vad de förlorar.

Fast någon kommer alltid att drabbas, oavsett var du sätter rean, och nej det finns många butiker som inte går med på det. En dag kanske var att ta i, men folk bölar om dem köpte något för dagar/veckor/månad sedan och det går på rea. Poängen är att du inte har rätt till något oavsett om vissa går med på det. Att du returnerar inom viss tid (om det är en vara som du ens kan det och beroende på om du tex brutit förpackningen) och sedan köper den igen på rea är ju en helt annan grej, det ändå inte så att du har rätt till reapriset över originalpriset genom någon lag.

Avstängd
Skrivet av heady89:

det ändå inte så att du har rätt till reapriset över originalpriset genom någon lag.

Fast det har jag ju aldrig påstått heller, ej heller sagt att ingen kommer drabbas, bara delade med mig en "kul" grej som kompisen råkade ut för i förrgår angående rea / fullpris.. Men faktum är ändå att Steam är sämre än te.x en vanlig affär, eller nu Epic Store..

Dock är det ju möjligt att man kan få refund från Steam också i ett sånt fall som min kompis råkade ut för, man kan komma långt bara genom att vara artig och fråga.. Sa till honom att prova (vilket han inte ville/orkade). Skulle inte förvåna mig alls ifall de kan vara schyssta som vilken butik som helst.

1
Skriv svar