Pennan och regissören bakom Mafia förväntar sig inte mycket av remaken

Medlem
Skrivet av Dumledanco:

Hur som helst så ser jag gärna att Rockstar får lite konkurrens. Att deras konkurrenter bortsett ifrån Ubisoft har lämnat walk over är väl en bidragande till att dom kan fortsätta kränga sitt sju år gamla spel.

Som ett fan av genren kan jag tycka att det är lite deprimerande att det kommer ut så få spel i den. Det är en generation nu som har gått från mellanstadiumet till universitet utan att ha fått ett nytt gta.

Bra sagt. Håller med dig till 100%. R* behöver verkligen konkurrens och deras 7 åriga gamla GTA5 behöver komma ner på jorden. Den där förbaskade multiplayer komponenten som sabbade allt och gjorde företaget till förbytt. Väldigt deppigt att R* kan luta sig tillbaka o bara håva in cash på all simpelt småskit som släpps till multiplayer. Ett företag jag tidigare dyrkade gick i girighetens spår...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det är väl ganska stor skillnad på att t.ex som författare skriva en bok och sen kommer en utvecklare och säger "Vi vill göra ett spel av din bok." och att en utvecklare kommer till en författare och frågar "Kan du skriva en mafia-berättelse åt oss?" Den ena äger författaren rättigheterna till berättelsen, och den andra äger antagligen utvecklaren/utgivaren berättelsen då författaren har uppfyllt sin roll och levererat en berättelse.

är så jäkla kluven. minnen av maffia ett fyller mig med glädje. det bar det bästa spelet jag spelade som ung data nörd. och de är ett rosa skimmer runt minnena..vill jag verkligen riskera sabba dom?


signatur

New life, New hope

Avstängd

Eftersom det är en remake kan det ju bli helt annan handling och andra saker som händer. Så var det i final fantasy 7 remaken.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vad hände då? Känner inte till det.

Citat från Wikipedia nedan:

"He has been a vocal critic of censorship and what he believes is a progressive bias in video games journalism, in which he claims that it falsely accuses the gaming community of sexism. Vavra associated his views on a progressive bias in video game journalism while using the protest hashtag #GamerGate."

Han verkar inte ha så mycket över för spelpressen i vissa sammanhang. Om det gör en glad eller besviken är väl individuellt.

Medlem

mafia 1 var mästerverk och svår spel och det var en mafia spel. Även racing var bra gjort i 1:an
mafia 2 var riktigt härlig och en av mina favorit story spel. mafia 3 eh hmm varför kallas det spelet mafia ? borde vara en spinoff av gta typ? eller kanske gangster origin eller vad? har inget med mafia å göra. MAFIA 3 var ren odlat PK spel! eller blev dom hjärntvättade när det varmed och gjorde GTA V ?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bra sagt. Håller med dig till 100%. R* behöver verkligen konkurrens och deras 7 åriga gamla GTA5 behöver komma ner på jorden. Den där förbaskade multiplayer komponenten som sabbade allt och gjorde företaget till förbytt. Väldigt deppigt att R* kan luta sig tillbaka o bara håva in cash på all simpelt småskit som släpps till multiplayer. Ett företag jag tidigare dyrkade gick i girighetens spår...

De har ju gjort 22 andra projekt som portningar, nytt online innehåll och nya spel sen gta v kom ut.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bra sagt. Håller med dig till 100%. R* behöver verkligen konkurrens och deras 7 åriga gamla GTA5 behöver komma ner på jorden. Den där förbaskade multiplayer komponenten som sabbade allt och gjorde företaget till förbytt. Väldigt deppigt att R* kan luta sig tillbaka o bara håva in cash på all simpelt småskit som släpps till multiplayer. Ett företag jag tidigare dyrkade gick i girighetens spår...

är inte rockstar och 2k ägs av take two? hade för mig det men vad vet man?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av matnojje:

De har ju gjort 22 andra projekt som portningar, nytt online innehåll och nya spel sen gta v kom ut.

Rockstar har väl inte gjort mycket sedan gta v bortsett ifrån Red Dead Redemption 2? Ska inte uttala mig om gta v onlines läge då jag inte har något intresse för det.

Skrivet av Blessus:

är inte rockstar och 2k ägs av take two? hade för mig det men vad vet man?

Jo det stämmer bra det, hade jag förträngt. Vad deprimerande

Medlem
Skrivet av Dumledanco:

Rockstar har väl inte gjort mycket sedan gta v bortsett ifrån Red Dead Redemption 2? Ska inte uttala mig om gta v onlines läge då jag inte har något intresse för det.

Förutom red dead så har de som sagt gjort en massa olika saker. Kolla på deras wiki. Men det är verkligen dags att de släpper nytt.

Medlem

Finns ingenting att grunda sina förväntningar på, bullshotsen ser tekniskt bra ut, ingen vet mer än så.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Har väldigt svårt för Vavra efter hur han betedde sig kring Gamergate...

Att han inte tog skit från folk som inte ens borde få kalla sig journalister för att de svartmålade hans spel?
Ja, vilken hemsk person han är.

Medlem
Skrivet av loerk:

Att han inte tog skit från folk som inte ens borde få kalla sig journalister för att de svartmålade hans spel?
Ja, vilken hemsk person han är.

Var inte hans åsikter som var det stora problemet för mig, jag höll med om vissa saker, det var mer hans beteende som störde mig.

Inaktiv
Skrivet av Påskmust:

Var inte hans åsikter som var det stora problemet för mig, jag höll med om vissa saker, det var mer hans beteende som störde mig.

https://pbs.twimg.com/media/ByO0vdbIcAAGVMW.jpg

https://pbs.twimg.com/media/BxXYU9yCUAA97PA.jpg

Åh nej sarkastiska T-shirts! The horror!

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Var inte hans åsikter som var det stora problemet för mig, jag höll med om vissa saker, det var mer hans beteende som störde mig.

https://pbs.twimg.com/media/ByO0vdbIcAAGVMW.jpg

https://pbs.twimg.com/media/BxXYU9yCUAA97PA.jpg

Ser väl inget fel i det där.
Kan nog tänka mig att han blev trött på alla som slängde såna glåpord mot honom efter ett tag.
Det där är väl ganska humoristiskt och lättsamt sätt att visa dessa personer att han inte bryr sig, och att de inte skulle få påverka hans vision.

12
Skriv svar