När läste du en EULA senast? (om någonsin)

Medlem
När läste du en EULA senast? (om någonsin)
Citat:

WE ARE UPDATING OUR TERMS OF USE AND PRIVACY POLICY

Hello,

As part of our ongoing efforts to improve your experience, we are updating our Terms of Use and Privacy Policy to address our Services' new features and controls, and made these documents shorter and clearer.

With regards to our Privacy Policy in particular, please note that you can now easily manage your privacy settings and communication preferences on your account, at any time, by visiting your Account Management page .

For more details about the changes made on the Terms of Use, please read our Summary of the Key Changes .

Please make sure to read and accept the updated Terms of Use and to read and acknowledge the updated Privacy Policy , as these changes will become effective on August 12th, 2020.

If you do not agree, you can stop using our Services and request that we close your account on your Account Management page , in the "Account information" section and "Close your Ubisoft account".

Thank you for reading and enjoy Ubisoft's worlds!

En som orkat läsa igenom förändringarna i just denna,

Rimlig en?
Jag tycker den har lite för mycket "God mode" efter att kikat igenom videon om vi förutsätter att den är på bollen.

---

Själv har jag i stort helt gett upp, väldigt länge sedan jag orkade plöja eller ens snabbläsa en, det kommer nya så pass ofta för både telefon, dator och konsol att det inte alls känns görligt.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Han skriver som att det är en dålig sak att du kan bli bannad för streamsniping, griefing och glitching. Det är väl bra om något.

Medlem

Aldrig, helt jävla wierd hur det ens är tillåtet att skapa sådana walls of texts på fackspråk i storleken 32 A4.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Han skriver som att det är en dålig sak att du kan bli bannad för streamsniping, griefing och glitching. Det är väl bra om något.

personligen tycker jag att det är en rimlig "hämnd" att streamsnipea, har aldrig gått med på att vara en del av en stream. vill personen inte att jag ska se vad han/hon gör är det väl bara att stänga ner streamen.

Gnällkuk
Skrivet av heady89:

Aldrig, helt jävla wierd hur det ens är tillåtet att skapa sådana walls of texts på fackspråk i storleken 32 A4.

Inte jätte, det krävs av legala skäl. Sen vet de givetvis att 99,9% aldrig läser dessa, men de måste ändå finnas där och användare säger sig ha läst och godkänt villkoren för att använda produkten/tjänsten/plattformen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av superlim:

personligen tycker jag att det är en rimlig "hämnd" att streamsnipea, har aldrig gått med på att vara en del av en stream. vill personen inte att jag ska se vad han/hon gör är det väl bara att stänga ner streamen.

Jag tror inte du har någon aning om vad stream sniping innebär. Vad menar du är en "rimlig hämnd"? Vad hämnas du för och vad är det som är rimligt?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Jag kryssar alltid i rutan där jag lovar att jag läst det.

Men är det här verkligen ett problem? Jag har inte en enda gång under mina snart 32 år på denna jord haft ett enda problem utifrån EULA... Det känns som att de som får problem har varit synnerligen medvetna om att de utmanar reglerna redan i ett tidigt stadie.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag tror inte du har någon aning om vad stream sniping innebär. Vad menar du är en "rimlig hämnd"? Vad hämnas du för och vad är det som är rimligt?

Jo, jag vet precis vad stream sniping är.
Sätter jag mig och spelar en match cs är det nog 15-20% chans att någon streamar, och i stort sett alltid blir personen snipead. Det finns en herrans massa människor som inte är intresserade av att vara delaktiga i en stream, av alla möjliga helt legitima anledningar, så det är kul att när streamern får lida lite också.

Personligen är det inget jag ägnar mig åt då jag har rätt sunkig lina och det blir ospelbart om jag ska ha en stream igång samtidigt, men i princip tycker jag det är helt ok.

Medlem
Skrivet av superlim:

Jo, jag vet precis vad stream sniping är.
Sätter jag mig och spelar en match cs är det nog 15-20% chans att någon streamar, och i stort sett alltid blir personen snipead. Det finns en herrans massa människor som inte är intresserade av att vara delaktiga i en stream, av alla möjliga helt legitima anledningar, så det är kul att när streamern får lida lite också.

Personligen är det inget jag ägnar mig åt då jag har rätt sunkig lina och det blir ospelbart om jag ska ha en stream igång samtidigt, men i princip tycker jag det är helt ok.

Alltså.... wat?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Alltså.... wat?

Spelar en del med en kompis som har ett talfel, han mer eller mindre bombas med otrevliga kommentarer på steam av twitch-tittare varje gång vi har en större streamer i samma lag

Medlem
Skrivet av superlim:

Spelar en del med en kompis som har ett talfel, han mer eller mindre bombas med otrevliga kommentarer på steam av twitch-tittare varje gång vi har en större streamer i samma lag

Har personen som streamat skrivit otrevliga kommentarer också?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det jag inte gillar är att när jag nu har 6 AAA fullprisspel på kontot så har jag "valet" att gilla läget eller stäng ned kontot.

Lite som när de tog bort och rensade ut massor av mina bonuspoäng för ett tag sedan då de bestämde att mina redan intjänade poäng skulle strykas från och med den tidpunkten lite i taget tills borta. Gilla det läget eller skippa de spel som du betalt för, för konto krävs för att köra dem såvitt jag förstår.

Vad är det för val ens? inget vettigt/kundorienterat som jag ser det.

De ändrar spelplanen efter att jag gjort mina inköp, som det ser ut i upplägg så skulle de i praktiken kunna säga att sker ingen inköpsaktivitet på kontot under en 12månaders period så är du inte lönsam och ska inte ta upp serverutrymme.

T.o.m. om jag begrep videon rätt så är en post åt det här hållet tillräcklig för att stänga mitt konto. (om jag kommer ihåg rätt, och videoskaparen tolkat saken rätt)


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Gnällkuk
Skrivet av superlim:

Jo, jag vet precis vad stream sniping är.
Sätter jag mig och spelar en match cs är det nog 15-20% chans att någon streamar, och i stort sett alltid blir personen snipead. Det finns en herrans massa människor som inte är intresserade av att vara delaktiga i en stream, av alla möjliga helt legitima anledningar, så det är kul att när streamern får lida lite också.

Personligen är det inget jag ägnar mig åt då jag har rätt sunkig lina och det blir ospelbart om jag ska ha en stream igång samtidigt, men i princip tycker jag det är helt ok.

Skrivet av superlim:

Spelar en del med en kompis som har ett talfel, han mer eller mindre bombas med otrevliga kommentarer på steam av twitch-tittare varje gång vi har en större streamer i samma lag

Eh, den enda anledningen verkar ju vara din kompis som har talfel. Kan ju knappast vara så att de flesta har talfel som spelar CS. Såvida inte personen hecklar din kompis så gör han ju inget fel som streamar, om han eller andra i hans stream häcklar din kompis (hur nu du ens vet det?) så är det väl bara att anmäla personen/streamen.

Förstår inte heller hur du kan du kan tycka att det är ok med stream sniping. Har svårt att tro att samtliga streamers håller på och trakasserar folk, utan bara blir stream snipade för att folk är rövhattar på internet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Aldrig läst ett ord


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Eh, den enda anledningen verkar ju vara din kompis som har talfel. Kan ju knappast vara så att de flesta har talfel som spelar CS. Såvida inte personen hecklar din kompis så gör han ju inget fel som streamar,

Det var ett exempel, kan hända av ett antal anledningar, typ om man spelar riktigt dåligt eller bra en match, eller om man är kvinna

Skrivet av trickeh2k:

om han eller andra i hans stream häcklar din kompis (hur nu du ens vet det?) så är det väl bara att anmäla personen/streamen.

Jag skrev som sagt att han fick kommentarer på steam
haha, anmäla till vem?

Skrivet av trickeh2k:

Förstår inte heller hur du kan du kan tycka att det är ok med stream sniping. Har svårt att tro att samtliga streamers håller på och trakasserar folk, utan bara blir stream snipade för att folk är rövhattar på internet.

Jag skrev aldrig att streamers attackerar folk, det är tittarna. Att bjuda in hundratals eller tusentals människor som ligger på samma nivå som youtubekommentarer att titta kan väl ganska självklart leda till problem.

Dessutom kan de enkelt ha en delay på om de inte vill bli snipeade.

Gnällkuk
Skrivet av superlim:

Det var ett exempel, kan hända av ett antal anledningar, typ om man spelar riktigt dåligt eller bra en match, eller om man är kvinna

Jag skrev som sagt att han fick kommentarer på steam
haha, anmäla till vem?

Jag skrev aldrig att streamers attackerar folk, det är tittarna. Att bjuda in hundratals eller tusentals människor som ligger på samma nivå som youtubekommentarer att titta kan väl ganska självklart leda till problem.

Dessutom kan de enkelt ha en delay på om de inte vill bli snipeade.

Jag förstår inte? Vad händer om du spelar bra, dåligt eller är kvinna? Att någon streamar?
Det är ju så klart trist, men det är ju bara att stänga av funktionen att vem som helst kan lämna en kommentar på din profilsida.

Det är ju fortfarande inte streamerns fel, så kan ju knappast klandra honom för att andra beter sig som rövhål. Stream snipers är ju folk som medvetet bara förstör, eller har andra som hjälper dem att fuska mot streamers. Visste dock inte att det gick att sända i realtid, trodde att det alltid var minst 10s delay.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Detta ämne är väl till viss del relaterad till det som följande tråd avhandlar?
https://www.fz.se/forum/trad/434755-games-as-a-service-ar-bed...


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det känns som att de som får problem har varit synnerligen medvetna om att de utmanar reglerna redan i ett tidigt stadie.

Precis det här!
Dom måste utforma EULA väldigt öppet för att kunna använda det för att stänga av spelare som skadar deras produkt. (Tydligt för yt:ers som gör videos där dom förfasas över reglerna är också, precis som personen i klippet som länkas, att dom börjar med att säga något i stil med "Jag är ingen jurist" eller "Jag är ingen expert på legala dokument". Och de flesta av tittarna är det garanterat inte heller.)

Reglerna används inte för att en person gör en eller någon enstaka handling som bryter mot reglerna utan är alltså till för att skydda produktens värde från personer som gör verklig skada.

När min OCD var som värst så kände jag ett tvångsbehov att läsa EULAer innan jag installera något. Oftast flera gånger. Den galenskapen är dock borta sen länge. Läser aldrig en EULA idag, är ändå rätt införstådd i vad som gäller.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

1
Skriv svar