The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Medlem
Skrivet av gregari:

Där gick min build åt skogen😭

Det var ingen bra balansering. M1A gick från att vara OP till värdelöst. När de balansera Eagle Bearer minskade skadan lagom, så att den fortfarande var väldigt bra men andra AR var alternativ istället för EB.

Edit: I dagens state of the game sa de att de skulle backa och sen justera den bättre senare. Kanske denna vecka, eller så nästa vecka.
https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/g627l8/state_of...

Medlem

Jag joinade nyss FZ-klanen på PS4 om någon undrar vem agent Egbold är

Medlem
Skrivet av Nemo:

"Fixed an issue causing players to be unable to reach The Angel of Mercy contaminated area."

Äntligen! Jag har försökt ta mig in där massor av gånger utan att lyckas. Kände på mig att det måste vara en bugg.

De verkar inte ha nerfat mina favoriter, marksman rifles och shotguns. Finemang. 😊

I mitt betyg av spelet innan jag blev World Tier 1 skrev jag det här, angående AoM. Bugg och bugg, det är väl spelutvecklarna som ritar på marken var man kan klättre, många ställen blir det.
-The Division 2 - Angel Of Mercy BUG walkthrough!! https://youtu.be/zqJFPNUYBwg
Ja till slut kom vi in så det är inte omöjligt men det tog ett bra tag och detta visar hur varje liten del av spelet är skriptat för man kan inte hoppa eller klättra hursomhelst, och sen var ME's fokus ligger.

Vad som hände när man blev World tier 1(man ger upp), vad är grejen med ha en konstant "Settlement blockade" till Campus. Spelar ingen roll om man tar tillbaka den, 5 minuter senare har den erövrats igen. World Tier verkar ju bara vara en tramsigare variant(blinkande lampor i Vita huset och Control Points som det inte heller är någon ide att ta för de blir återtagna av fiende igen, och igen, för att nämna 2 saker) av Hardcore mode, och helt plötsligt finns det fler varianter på fiende(robothundar, lol). En intressant sak eller hur spelets vapensystem fungerar, är att en kula försvinner i luften efter 100m. Så inget man skjuter med har en räckvidd på längre än 100m, så mycket för "sniper" vapen.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Vad som hände när man blev World tier 1(man ger upp), vad är grejen med ha en konstant "Settlement blockade" till Campus. Spelar ingen roll om man tar tillbaka den, 5 minuter senare har den erövrats igen. World Tier verkar ju bara vara en tramsigare variant(blinkande lampor i Vita huset och Control Points som det inte heller är någon ide att ta för de blir återtagna av fiende igen, och igen.

Idag är det bättre nu kan man ta över hela kartan och sen nollställa när man vill.

Inaktiv
Skrivet av Hajfena:

Control Points som det inte heller är någon ide att ta för de blir återtagna av fiende igen, och igen.

Hur ska man annars kunna farma control points?
Det är ju en looter shooter.

Medlem
Skrivet av Lord Haran:

För er som spelar på Xbox så missa inte att klanen FragZone finns, vi behöver bli fler 😁

Påminner om detta!! Hoppa på om ni sitter på ett Xbox👍

Medlem

Finns det någon PC-klan också?

Medlem
Skrivet av Pihraija:

Finns det någon PC-klan också?

PC-klan
https://www.fz.se/forum/trad/433658-geeks-egna-the-division-2...

Håller till i Geeks Discord under Division 2
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1485592-sweclockers-di...

Medlem

Ahaaa, tackar!

Medlem

Uppdatering: M1A geväret är "av nerfat"
Hände igår, tack för d👍

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Uppdatering: M1A geväret är "av nerfat"
Hände igår, tack för d👍

Fast det ska balanseras igen. Förmodligen i samband den kommande stora uppdateringen i Juni inför släppet av den nya raiden.
Men fram tills dess kan man i alla fall ha en vettig TTK igen


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av maniac:

Fast det ska balanseras igen. Förmodligen i samband den kommande stora uppdateringen i Juni inför släppet av den nya raiden.
Men fram tills dess kan man i alla fall ha en vettig TTK igen

Absolut! Vi får hoppas att d inte blir som nu... -40% gjorde bössan meningslös

Medlem

@AmfYoYo77: Precis. Den var helt horribel med 40% mindre skada. Hoppas bara att Massive förbättrar övriga rifles i den kommande uppdateringen så det finns lite fler valmöjligheter.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av maniac:

@AmfYoYo77: Precis. Den var helt horribel med 40% mindre skada. Hoppas bara att Massive förbättrar övriga rifles i den kommande uppdateringen så det finns lite fler valmöjligheter.

Vill gärna se lite jobb på SMG och Shotguns för PVE också. Det stora problemet med dem är att när man är nära fienden ökar chansen att dö mångfaldigt (om man inte är tank förstås). Eftersom de har rätt korta avstånd för sin skada är det svårt spela med dem i PVE.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Vill gärna se lite jobb på SMG och Shotguns för PVE också. Det stora problemet med dem är att när man är nära fienden ökar chansen att dö mångfaldigt (om man inte är tank förstås). Eftersom de har rätt korta avstånd för sin skada är det svårt spela med dem i PVE.

This!👍

Medlem
Skrivet av Fulci:

Vill gärna se lite jobb på SMG och Shotguns för PVE också. Det stora problemet med dem är att när man är nära fienden ökar chansen att dö mångfaldigt (om man inte är tank förstås). Eftersom de har rätt korta avstånd för sin skada är det svårt spela med dem i PVE.

Jag kör enbart marksman rifle och shotgun i PVE vilket jag gjort hela tiden sedan start. Är ingen tank utan snarare tvärtom. Jag är typ glass cannon. 😄 All gear jag har på mig boostar enbart vapen samt skill (jag använder turrets och drones som är tier 6).

Måste säga att jag tycker shotgun funkar riktigt bra på nära håll. Men jag har förstås anpassat min spelstil helt efter det. Eftersom jag inte tål mycket så måste jag hålla mig bakom skydd i alla lägen. Men därifrån kan jag leverera rätt skaplig eldkraft medan turret och drone mjukar upp fienden. Det krävs förstås smårusningar då och då från skydd till skydd för att komma nära fienden, men det går rätt smidigt. Gäller att räkna skotten bara. Man vill inte börja ladda om på fel ställe.

Om det inte finns bra skydd på vägen så att jag kan ta mig närmare så växlar jag till sniperbössan och plockar dem på avstånd istället med headshots. Funkar rätt bra det med. 😊 Bonusar i gear boostar dmg på både shotgun och marksman rifle en del.

Medlem

Fel av mig, tydligen blev ingången till Angel of Mercy en bugg med Warlords of New York expansionen, hur det ens är möjligt det undrar jag, känns ganska otippat ändå: https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2194472-BUG-Constit...

Patchen för övrigt var 9.80 GB att ladda ner, mindre än 2 GB mer plats på SSD sedan, patch systemet de har är märkligt, och varje gång man får en stor uppdatering så hänger sig spelet vid start.

Nu undrar du varför jag är så negativ kanske, så mycket potential som slarvas bort som kunde bli så bra, men kul att några gillar det mer än 100 timmars speltid.

Skrivet av Zerox_no1:

Idag är det bättre nu kan man ta över hela kartan och sen nollställa när man vill.

Va?
Är man lvl 30, före World Tier 1 och under, så är man troligvis på fel ställe i det här spelet om man är det mer än 2 timmar.
Innan Tier 1 så fick man höra det ena och det andra(i spelet menar jag), samla information(till en låtsashistoria alltså), samla SHD Cache vad det nu än har för funktion(egentligen...), lika meningslös som telefoner, tavlor och Echo. Tar man sedan lvl 30 Stronghold Capitol Building så tappar man intresset helt för en seriös historia, för mig finns bara en fiende, de som är röda och är arga.

Skrivet av anon_79617:

Hur ska man annars kunna farma control points?
Det är ju en looter shooter.

Jag har inget emot att det man dödar droppar loot, men när hela världen kryllar av allt från barnskor till stora maskingevär helt utan att du dödar en enda fiende, och på många ställen som jag skrev i Recension tråden, överdrivet mycket och helt ologiskt så känns detta spelet väldigt kluvet.

Från ingenstans blir Control points som har ett försvar, man ger de alltså förnödenheter så att de ska klara av att försvara sig, övertagna av npc fulingar. Så försvaret man hade, hade man alltså inte alls. Vad gjorde man innan detta hände, ingenting alltså.

Försöka städa upp buset i World tier 1+ är bara slöseri, att loota är slöseri, kör vidare med main missions(väldigt tunn story).
Vi gissade att världen är tier 1 fram till vi tar Tidal Basin. Fel, den blev World Tier 2 efter District Union Arena, sen blev det World Tier 3 efter Capitol Building*. <- Igår kväll. Så från max 300 till max 400 gear score på 1 timme. Hur tänkte spelutvecklarna här, ska man fortsätta med Roosevelt Island och Tidal Basin, sen har vi world tier 5 ??? och själv har man fortfarande 300 gear score om man bara följer main mission och det kanske droppar något man behöver.

Varken Campus, Vita huset eller Theater verkar bra ställen som en bas man kan kontrollera, nåja Vita huset verkar intakt(förutom störigt blinkande lampor i korridoren) men i verkligheten hade det nog rasat först om jag hade varit de onda i detta spel. En ö, som Roosevelt Island hade nog platsat bättre som en bas och betydligt säkrare med vatten runt om. Men logiskt tänkande saknades när de skapade The Division 2 och eftersom fiender kan ju poppa upp från ingenstans här, så är ingenting så noga, bara att öppna en dörr och hoppas att man inte står nära den för då är man död.

*Sen tog det ungefär 2 timmar innan vi klurade ut vad fan det här är(varav 25% vara i menyn och fixa som jag skrev om tidigare). så mycket talents och grejer så man blir less för mindre. Och riktigt störande för min kompanjon då just den här helt plötsligt poppar upp i ansiktet hela tiden Sharpshooter bilden/ikonen i sig ser ju olika ut på fyra sätt dessutom.
Hur jävla svårt kan det vara att skriva ut vad man får för buff, va?

Medlem

Title Update 9.1 skulle släpps imorgon, men är nu försenad.
"our current goal is to deploy the update this week"
https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2225593-Title-Updat...

Här är tidigare patch notes för TU9.1 (kan komma att ändras lite)
https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/gh8lmz/the_divi...

Medlem
Skrivet av Fulci:

Title Update 9.1 skulle släpps imorgon, men är nu försenad.
"our current goal is to deploy the update this week"
https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2225593-Title-Updat...

Här är tidigare patch notes för TU9.1 (kan komma att ändras lite)
https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/gh8lmz/the_divi...

Släpps idag, servrar är nere till 12:30 CET ungefär.
https://twitter.com/TheDivisionGame/status/126082796075762892...

Officiella patch notes
https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2226125-Title-Updat...

Medlem

Ubisoft har rapporterat att 11 titlar sålt mer än 10 miljoner denna konsolgeneration. Bland dem är både Division och Division 2. En notis säger också "Tom Clancy’s The Division 2®: Very strong recovery in Q4, with net bookings comparable to those for Assassin’s Creed Odyssey after 13 months."

https://www.globenewswire.com/news-release/2020/05/14/2033699...

Medlem

Hej på er . En fråga är det bara jag som har problem med division 2 just nu eller finns det flera där ute. Går inte och starta spelet överhuvudtaget?

Medlem
Skrivet av tarantino:

Hej på er . En fråga är det bara jag som har problem med division 2 just nu eller finns det flera där ute. Går inte och starta spelet överhuvudtaget?

Låter som ett isolerat problem. Om du kör i Uplay så kan man göra en check på filerna genom att gå in på spelets sida, sen "Properties" och "Verify files". Du kan också prova nollställa spelets konfiguration genom att öppna lokala mappen "Documents\My Games\" och sen döpa om mappen "Tom Clancy's The Division 2" till något annat och testa starta spelet (mappen ska då återskapas med standardinställningar).

Om du har Nvidia grafikkort, kör inte DX12. Men det brukar inte krasha förrän ett tag inne i spelet då.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Låter som ett isolerat problem. Om du kör i Uplay så kan man göra en check på filerna genom att gå in på spelets sida, sen "Properties" och "Verify files". Du kan också prova nollställa spelets konfiguration genom att öppna lokala mappen "Documents\My Games\" och sen döpa om mappen "Tom Clancy's The Division 2" till något annat och testa starta spelet (mappen ska då återskapas med standardinställningar).

Om du har Nvidia grafikkort, kör inte DX12. Men det brukar inte krasha förrän ett tag inne i spelet då.

Jag kör spel på ps4 förlåt att va inte så tydligt med det från början.

Medlem
Skrivet av tarantino:

Jag kör spel på ps4 förlåt att va inte så tydligt med det från början.

Ok, jag kan väldigt lite om PS4. Här är en tråd på officiella forumet där det i slutet står väldigt generella troubleshooting grejer. Kolla först vad sakerna de föreslår påverkar innan du gör dem, t.ex. om det kan påverka andra spel eller så.

https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2112015-*READ-FIRST...

Du kan också leta på deras PS4 supportforum om någon annan haft samma problem
https://forums.ubisoft.com/forumdisplay.php/2036-Playstation-...

Medlem
Skrivet av tarantino:

Hej på er . En fråga är det bara jag som har problem med division 2 just nu eller finns det flera där ute. Går inte och starta spelet överhuvudtaget?

Vad händer efter att du startat spelet, får du ett felmeddelande eller står spelet bara och laddar utan att något händer?

Om inget hjälper så kan du alltid testa att installera om spelet. Det är bara avinstallera spelet (sparfilerna ligger kvar även om spelet tas bort) och sedan installera det på nytt. Jag läste att någon hade fixat ett liknande problem på det sättet (länk).

Medlem
Skrivet av Nemo:

Vad händer efter att du startat spelet, får du ett felmeddelande eller står spelet bara och laddar utan att något händer?

Om inget hjälper så kan du alltid testa att installera om spelet. Det är bara avinstallera spelet (sparfilerna ligger kvar även om spelet tas bort) och sedan installera det på nytt. Jag läste att någon hade fixat ett liknande problem på det sättet (länk).

Efter den senaste uppdatering.

1. Fast travel funkar inte som den ska, spelet bara laddar.
2. Mitt i en uppdrag kan komma att jag kommer inte fram alls fast Travelar jag mitt i spelet fram till mina kompisar stannar hela spelet och då är jag tvungen att stänga av och starta om.
3. Plus allt allt annat.
Jag har avinstallerat spelt och håller installera om den just nu . Tack för din tid

Medlem
Skrivet av tarantino:

Efter den senaste uppdatering.

1. Fast travel funkar inte som den ska, spelet bara laddar.
2. Mitt i en uppdrag kan komma att jag kommer inte fram alls fast Travelar jag mitt i spelet fram till mina kompisar stannar hela spelet och då är jag tvungen att stänga av och starta om.
3. Plus allt allt annat.
Jag har avinstallerat spelt och håller installera om den just nu . Tack för din tid

Hoppas det funkar bättre efter ominstallationen. En annan sak du kan testa är Rebuild database (se texten längst ned här), det fixar liknande problem ibland. Rebuild database kan du förresten göra ibland även om allt funkar okej, det snabbar upp laddning spel på konsolen.

Medlem

Vad är den nya metan efter patch då?
Har inventory fullt av gear som jag inte vet vad jag ska göra med då jag inte hittat nån sjysst build-guide

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Vad är den nya metan efter patch då?
Har inventory fullt av gear som jag inte vet vad jag ska göra med då jag inte hittat nån sjysst build-guide

Som vapen är M1A fortfarande bäst för pve, men det kommer en nerf till TU10 senare samtidigt som andra vapen ska buffas. För pvp är den redan nerfad -20%. För build guides kolla Youtube och DIV2 videos från senaste två-tre veckorna fast en del äldre fungerar förstås bra fortfarande.

PTS (testserver) för nästa uppdatering TU10 kommer upp nu idag runt kl 13.

Information från senaste State of the Game
https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/gn99rt/state_of...

Info i bildformat

Medlem
Skrivet av Fulci:

Som vapen är M1A fortfarande bäst för pve,

Nja, det beror ju helt på avstånd och övriga förhållanden skulle jag säga. Om fienden till exempel är inom 10 meters avstånd så finns det inget som slår en hagelbrakare i DPS vad gäller handeldvapen. 😉

Skriv svar