Grattis The Witcher 3 - fyller 5 år idag!

Robot
Grattis The Witcher 3 - fyller 5 år idag!

Hur minns du Geralt of Rivias svanesång? Dela med dig här!

#5år, #jubileum, #the-witcher-3


Medlem

Bästa spelet jag spelat. Tycker andra expansionen var den bästa någonsin. Riktigt bra. Men huvudspelet var också ngt av hästlängder.

Grattis till er på the Witcher 3 laget

Redaktör
Ponny

Bäst någonsin, och mer behöver väl inte sägas. Det här kommer leva uti hundrade år.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

#teamtriss

Spontant så tänker jag dock "var det bara fem år sedan?". Känns som att det var gått längre tid än så. Hursomhelst, fantastiskt spel som höjde ribban rejält för open world på många sätt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Fan jag får fortf rysningar när jag ser den där videon..

Medlem

Monumentalt spel med otroliga expansioner.

Man får hoppas att nästa Witcher-projekt har bättre/lite roligare combat bara.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Fantastiskt spel, fantastiska expansioner, fantastiska karaktärer. 2010-talets bästa spel. Mer behöver inte sägas. *Kommentarstråd låst*

Medlem

Inget spel har lämnat ett så stort hål efter sig som TW3 för mig


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Kommer ihåg när jag först lirade Witcher 2 och fastnade starkt för den världen och under perioden det släpptes hyllades det väldigt mycket av goda skäl. Sen släpper dem 3an och dayyum där höjde dem ribban rejält. Jag önskar att jag kunde radera minnet och lira om detta mästerverk igen.

Sen kommer expansionerna. Gaunter O Dimm en av de mest intressanta ondingar jag stött på i ett spel och Toussaint var en av de vackraste platserna jag varit på i ett spel.

Toppklass utan tvekan

Medlem

Spelade ca 1 timme innan jag tröttnade, urtråkigt tyvärr.

Medlem

Håller på att spela igenom det igen just nu.

Medlem

Fantastiskt spel!
Du leve, hipp hipp! Hurra! Hurra! Hurra!

CFW
Medlem

Med sorg om vad kunde ha varit tyvärr. Ett så fantastiskt spel i förhållande till omfång, spelmekanik, etc men världens tråkigaste huvudkaraktär. Tyvärr.

Medlem

Fortfarande ångest att jag inte lirat det mer än 1 timma pga combaten var för seg /Souls-älskare.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Bäst någonsin, och mer behöver väl inte sägas. Det här kommer leva uti hundrade år.

Jag har lirat spel sedan 1990 och jag är faktiskt beredd att hålla med dig.
Witcher 3 är det bästa spelet jag spelat hittills faktiskt. Tycker det är så allround bra, finns inte en enda del som spelet gör dåligt, musiken är episkt, atmosfären är episkt, karaktärerna är episka, grafiken är episk, gameplay är episkt, storleken är episkt, storyn är episk, DLC är episka...episkt helt enkelt

Medlem

@Axelron: En timme för valfritt rollspel är aldrig tillräckligt.
Typ alla final fantasy spel eller valfria rollspel är skit sega innan man kommit in i handlingen och förstått spelet.
Gissar på att du spelar Cod till vardags ? no offense

Medlem
Skrivet av b0ne:

Fortfarande ångest att jag inte lirat det mer än 1 timma pga combaten var för seg /Souls-älskare.

Är också en Souls-älskare och håller med om att combaten och gameplayen kan vara lite seg. Detta beror helt klart på vad man själv gillar i spel men när det kommer till Witcher skulle jag nästan rekommendera att man håller ut några timmar, början är nog den segaste delen. Jag tror storyn kommen fånga en till slut och combaten spiceas upp lite grann ju längre man kommer.

Väldigt stor skillnad från Soulsborne spelen med tanke på att där är det konstant action och fokus. Witcher är inte riktigt så, mer än halva Witcher för mig är typ som en interaktiv film. Alla gillar det inte men storyn vägde ut gameplayen tillräckligt mycket för mig.

Skulle dock säga att Witcher inte är riktigt rewarding på samma sätt som Soulsborne spelen.

Medlem

Fantastisk värld och några riktigt bra sidospår. Tyvärr var det en ren pina att dra igenom huvudstoryn, både om man ser till dramaturgin och till dialogerna. Men vissa sidouppdrag höjer hela spelet för mig och jag ser resan runt i världen och slaktande av monster som den riktiga storyn

Medlem

Världens bästa rollspel.

Medlem

Det bästa spel jag spelat.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Om det inte vore för buggfesten så skulle TW3 vara en av de bästa äventyrsspelen som någonsin gjorts.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kommer ihåg att spelet kraschade såfort jag skulle slåss med Griffin:en i början så jag spelade inte det förrän 6 månader senare när det var patchat. Då var det dock jäkligt bra!

Medlem

The Witcher 3 är ett av mina absoluta favoritspel.

Det finns många riktigt, riktigt bra spel men The Witcher 3 finns på min speciella topp 3 lista.

Striderna var inte så jättebra dock. Det var det enda som inte var 12/10 utan mer som 8/10.

Medlem

Har spelat igenom det tre gånger nu genom tiderna är ju ett stort spel så tar ju den del tid. Håller med att stridsystemet inte är det allra bästa. Det finns dock en del möjligheter med det och vill man så går det att modda till det så att det blir bättre. Gjorde det på min senaste genomspelning och tyckte det blev mer njutbart då. Men det magiska med spelet är ju ändå stämingen som är så annorlunda mot vad andra rollspel gör. Det är helt enkelt mysigt att springa omkring i skogarna höra vinden vina och se solen glimma förbi. Obs glöm inte att det finns en mod för att minska effekten på träden av vinden som blåser har alltid tyckt den varit lite överdriven. Spelet har sina brister men själen finns där och det gör att det får ett perfekt betyg i min värld och skulle fortfarande få det om jag betygsatte det i år.

Medlem

Shit, är det fem år redan??

Medlem
Skrivet av mooxie:

Har spelat igenom det tre gånger nu genom tiderna är ju ett stort spel så tar ju den del tid. Håller med att stridsystemet inte är det allra bästa. Det finns dock en del möjligheter med det och vill man så går det att modda till det så att det blir bättre. Gjorde det på min senaste genomspelning och tyckte det blev mer njutbart då. Men det magiska med spelet är ju ändå stämingen som är så annorlunda mot vad andra rollspel gör. Det är helt enkelt mysigt att springa omkring i skogarna höra vinden vina och se solen glimma förbi. Obs glöm inte att det finns en mod för att minska effekten på träden av vinden som blåser har alltid tyckt den varit lite överdriven. Spelet har sina brister men själen finns där och det gör att det får ett perfekt betyg i min värld och skulle fortfarande få det om jag betygsatte det i år.

Nu blev jag nyfiken...

Vilka moddar kör du med?

Om du kör med ett 20-tal... vilka är de viktigaste?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Har testat två gånger, sedan tyvärr avinstallerat. Ska testa igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Riktigt bra spel, tog mig ca 130 timmar att ta mig igenom storyn samt expansioner. Combaten kunde ju som sagt varit roligare dock, tycker nästan den kändes bättre i Witcher 2 konstigt nog. Saknar även arena mode från 2:an men det finns säkert när någon mod som man kan använda för det. Skulle aldrig orka köra om storyn men lite side quests är nog inte omöjligt att det blir,

Medlem

Har inte spelat det ännu, har bara startat spelet och lirat en liten stund.
Har så jävla svårt för att sätta mig och spela single player spel nu förtiden har hur många som helst som ska vara hur bra som helst.

Mitt problem är att jag sätter mig och spelar competitive spel alltid... :/

Medlem

Jag fick den sorgliga endingen vilket har ärrat mig :/

12
Skriv svar