Utvecklingen av FPS

Skägg.
10 Chambers
Utvecklingen av FPS

Från Reddit.


signatur
Medlem

"Adds a sense of pride and accomplishment" x')

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Efter quake 3 gick allt bara utför (med undantag för UT då).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

FPS är inte kul nå mer, iaf inte i pancake.
FPS i VR är däremot kul. Känns som utvecklingen borde gå i den riktningen.
Om man kallar det FPS i VR?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk
Skrivet av Molotov:

FPS är inte kul nå mer, iaf inte i pancake.
FPS i VR är däremot kul. Känns som utvecklingen borde gå i den riktningen.
Om man kallar det FPS i VR?

Det om något borde väl vara definitionen av FPS?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det om något borde väl vara definitionen av FPS?

Ja det är det men det känns så "självklart" så det kanske räcker med att säga Shooter


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av magma:

Efter quake 3 gick allt bara utför (med undantag för UT då).

Va? I så fall arena shooters kanske. Jag skulle anse att Team Fortress 2, Counter-Strike, Halo, Call of Duty, Battlefield 2 m.fl. gjorde sitt för FPS-genren innan det började gå utför.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Molotov:

iaf inte i pancake

Nämen vilket nytt skämt. Det var kul lika länge som en normal VR session, dvs 17min. Jag som gillar arena/twitch shooters har svårt att se att VR som ett alternativ. Man är ju lika klumpig som en gang beast när man rör sig.

Medlem
Skrivet av maq777:

Nämen vilket nytt skämt. Det var kul lika länge som en normal VR session, dvs 17min. Jag som gillar arena/twitch shooters har svårt att se att VR som ett alternativ. Man är ju lika klumpig som en gang beast när man rör sig.

Klumpig är ytterst individuellt
Nej det är väll inte för alla men det känns som nästa steg.
Att klicka med musen känns inte lika häftigt längre


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

CS har inte gjort nåt för FPS-genren. Ever.

1
Skriv svar