Tävling – Vinn Dualshock 4-kontroller och ett års Playstation Now

Medlem

Dualshock 4! Saknar ps4an lite, särskilt handkontrollen nu när jag börjat spela spel på pc som är mer naturligt med just.. handkontroll!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

För mig är det DualShock 4 som är bäst. Den är ett klart steg upp i jämförelse med föregående kontroller när det gäller ergonomin. Men det jag anser vara bäst med DualShock 4 är att den är fullt kompatibel med Ps3 och Pc vilket också gör den lockande även om man inte äger en Ps4.

Medlem

Dualshock 4 är bäst då den ligger väldigt bra i handen, iallafall för mig, och jag gillar tyngden den har. Men framförallt gillar jag verkligen de två triggersen eller vad det nu heter (R2 och L2). De är för mig det största steget från DS3. Utöver det verkar de hålla mycket bättre, har haft DS4 sedan PS4 släpptes och den är fortfarande i bra skick, till PS3 köpte jag nya kontroller två gånger under dess livstid då gummit släppte på spakarna och triggers blev sega.

Medlem

Dualshock 4 har ju en light bar, och sitter som en smäck i händerna 😁
Touchfunktionen är riktigt nice med.

Önskar att light baren kunde skjuta laser med, men still den bästa hittils!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Dualshock 4 har varit den bästa, utan tvekan! Ligger perfekt i handen och den är grymt robust. Min kontroll har ett gäng år på nacken och fungerar fortfarande suveränt.
Bonus är de inbyggda högtalarna som jag tycker är ganska fräsiga!

Självfallet PlayStation Controller. Kan ett verktyg för att både köra över tokenergiska Hare Krishnas och besegra karatelökar i rapp-dueller vara något annat än oslagbart?

Medlem

Dualshock 4 helt klart bäst enligt mig. Vibrationen och trådlös samt extremt bra batteri tid! 😀

Medlem

Dualshock 4 har haft bäst intryck med sina konkava analog sticks för bättre grep än de tidigare modellernas konvexa analog sticks som gjorde att jag lättare tappa greppet av sticksen under intensiva moment och att shoulder knapparna känns betydligt mycket bättre än föregångarna.

Medlem

Jag tycker Dualshock 4 är den bästa. Den är bekväm att hålla i och snygg design, använder den mycket till PC också.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Dualshock 4, gillar när utvecklarna tänkt till och använder sig av gyro, högtalaren samt touchpad som i The last of us remastered. Har en förkärlek till Control Pad också förvisso

Medlem

DualShock 4. Den känns lite mer rundad i formen och är bekvämare att hålla än de äldre modellerna.

Medlem

Föredrog alltid Xbox-kontrollerna innan DS4 gjorde sitt intåg med dess något mer ergonomiska handtag och avskaffande av de hemska och bulliga spakarna från föregångarna.

Svar: DS4

Gnällkuk

DS4 som alla andra, små förändringar genom åren kanske, men det behövs inte så mycket


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Dualshock 4 är grym kontroll och jag tycker att den är den bästa PS kontrollen.

Medlem
Skrivet av Blackrabbit2:

Jag tycker Dualshock 4 är den bästa. Den är bekväm att hålla i och snygg design, använder den mycket till PC också.

Samma här, Med DS4Windows?

Medlem

Dualshock 4 är utan tvekan den bästa Playstationkontrollen hittills, enligt mig! Visste tyckte man DS3 var riktigt skön när den kom, men för såna som mig som har gorillahänder visade sig DS4 vara helt fantastisk. Mer greppvänlig, fjädrade L2/R2 knappar och en allmänt snygg design. Fantastiskt bra handkontroll!

Medlem
DualShock 4

DualShock 4 är enligt min åsikt den mest ergonomiskt greppvänliga kontrollen som gjorts. Den ligger skönt i handen och L2 och R2 knapparna är bra placerade.

Medlem

Nu tänker jag inte vara fräck, men Dual Shock 4 sitter som ett smäck.

Medlem

Dualshock 4 utan tvekan.
Klockrent att gummispakarna smulas sönder efter hårt användande så man kan visa sina kompisar vilken "hardcore gamer" man är...
Perfekt för "campande" i skjutspel också. Man ställer bara in siktet dit man vill skjuta, och så lägger man kontrollen på golvet och tar lite fika från soffbordet. När en fiende befinner sig i siktet är det bara att putta lite på kontrollen med foten för att avfyra...

(Obs, ovan inlägg innehåller humor)

Medlem

Den första är la den bästa! Nostalgitripp utan dess like när man håller i den! inga analoga bollar åh hålla koll på. Alla fräna 3D spel som släpptes under den tiden...damn!
yummy yummy!

Medlem

Även om jag har kära minnen av den första gången jag spelade PSX med en DualShock (med stark ironisk betoning på kära, då det var när jag spelade Colin McRae mot min bror och den där jäkla spaken fick mig att mest vara ute i gruset och slira), så måste jag säga DS4, då den lite större storleken och något mer ergonomiska utformningen gjorde den riktigt skön!

Medlem

Dualshock 4 är den bästa kontrollen till PlayStation! Det var när jag spelade S.O.M.A som dess sanna potential visade sig med sitt *drum roll* blå sken! När jag var som mest rädd på havets botten kände jag mig som en lurkande djuphavsfisk i mörkret som plötsligt fick mod av det blå skenet ifrån min handkontroll och låtsades vara en farlig rovfisk. Då vågade jag spela klart spelet.

Medlem

Har inte använt DualShock 4 särskilt mycket då jag inte har en PS4:a (men jag har en PC och en Quest som skulle behöva en trådlös kontroll) men den var nog den skönaste än så länge så rent tekniskt är den väl den bästa, men ur ett historiskt perspektiv var nog den första DualShock det största steget mot gaming som det ser ut idag, sixaxis i all ära men varken DS 2 eller 3 var ingen större skillnad på något betydelsefullt sätt.

Medlem

Jag tycker definitivt att den senaste upplagan av Dual Shock, till PlayStation 4, är bäst hittills. Den ergonomiska formen ligger perfekt i händerna och axelknapparna är kraftigt förbättrade gentemot Dual Shock 3. Förmodligen världens idag bekvämaste handkontroll.
Men visst slitage med tiden är ju dessvärre ofrånkomligt, så ytterligare en kontroll att ha som reserv och till flerspelarändamål hade varit perfekt.

Medlem

Den första Playstation controll pad var rent gudomlig från en då 9-10årig grabb som äskade trycka på alla knappar och försöka gå vidare i dom då "svåra spelen".
Jag önskar vi kunde åka tillbaka till den tiden och känna på PS kontrollen som så gjorde mig kär i att hålla en handkontroll.

Medlem

DS3 den är skön och lyser inte som en jävla ficklampa när man sitter i mörkret

Medlem

DualShock 2 är den som fungerar bäst. Sony har aldrig lyckats få till sina triggers, även om DS4 är på god väg. Min röst faller därför på DualShock 2. Huvudsakligen för att den har en skön form och att den har axelknappar istället för triggers.

Medlem

DualShock 4 tar utan tvekan hem priset för mig. Inte bara är det Sonys tekniskt bästa kontroll, med inbyggda högtalare och touchpad, utan även den med bäst komfort. Den är något större än sin föregångare vilket gör att du får ett bekvämare grepp. Särskilt uppskattat är den ergonomiska uppgraderingen av joystickarna, vilket verkligen gör skillnad. Long gone are the days of kramp i tummarna à la Playstation 2. Även trigger-knapparna är har fått ett lyft och känns inte längre lika klumpiga som tidigare. Det är helt enkelt en modern kontroll som, inte helt utan problem, levererar allt som jag behöver.

Med det sagt så måste jag ändå flika in med att jag tycker om den gamla designen något mer. Även om DualShock 4 har en schysst design, så smälter jag lite varje gång jag ser en DualShock 1. Om det beror på ren nostalgi eller ett speciellt tycke för dess design låter jag vara osagt. När kommer till kritan så tar DualShock 4 dock hem det p.g.a. dess finesser och, framför allt, ergonomiska överlägsenhet.

Medlem

"Det var bättre förut" brukar man säga men inte när det kommer till den vackra dualshock 4.

Det pirrar i kroppen när jag ser den ligga på vardagsrums bordet med dess vackra former. Med sina runda stora fina former men fortfarande inte för stor för att jag ska ha svårt med att hålla den hårt men varsamt med mina maskulina händer.

Det känns så skönt när jag smeker analoga spakarna med mina tummar, dom lyder min minsta vink. Styva men känns ändå sköna att leka med.

Sen har vi R2 och L2 knapparna som man kan trycka in bara litegrann men den reagerar ändå och sen när det behövs kan man trycka hårdat vid behov för fullt ös som gör att DS4 reagerar kraftigt vid mina kraftiga tryck.

Sist men inte minst har vi den enkla men ändå fantastiska 3,5mm hörlursuttaget. Litet hål som gör så mycket, när man försiktig penetrerar hanen in i honan och får ljud i sina hörlurar är en fantastisk upplevelse. Mmmm baby.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Har två heltrasiga och en halvtrasig PS3 kontroll. Minstingen letade alltid rätt på dem, om han så skulle putta stolar och klättra på bord för att nå dem. Oh well. Nu är han 3 och LITE mindre sjövild

Haha men härligt att det finns textur på horisonten. Min lilla godbit är precis fyllda 2 månader, så förbereder mig på en dyr period!

Skriv svar