The Witcher 3 moddar?

Medlem
The Witcher 3 moddar?

Vilka moddar använder ni?
Vilka är de viktigaste?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Finns många bra, här är ett par som är riktigt trevliga.

Sort Everything

Alternate Lightsources Interaction (Gör så du inte tänder och släcker ljus stup i kvarten av misstag)

Jump in Shallow Water

Unread Descriptions

All Quest Objectives on Map

Medlem

kolla nexus witcher mods sidan. mest populära.

Medlem

Jag körde igenom med Ghost Mode förra gången. Balanserar både förmågor och ekonomin samt gör striderna mer utmanande.

https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/992/

Medlem

signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/986

Gillar den här godingen som sätter dit text på ikonerna för olika potions, oljor etc. Blir så jäkla enklare att hitta rätt med den. Vet inte om de gjort något åt det i vanilla då det var länge sen jag spelade utan modden men ja. Sparar tid och energi.

Annars gillar jag ju min gamla retexture av griffin-armourn som en annan snubbe tog och piffade till lite mer sen också, om man gillar lite lortiga kläder:
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3251?

Annan liten visuell nitpicking mod är den som gör bear-armourn lite kortare, mycket smidigare känsla på den, ser bättre ut, men som sagt, väldigt nitpicky, finns nog bättre allmäna moddar.

https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1461/

I övrigt är det väl moddar som Immersive HUD https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/312
som kan vara nice att ha om man vill gegga in sig ännu mer i världen utan att kolla på kartor etc.

Medlem

Kolla bara på nexus mods och ta det du föredrar, alla tycker olika.

Medlem

Tackar för tipsen!

Det är precis sånna här moddar jag letar efter! Moddar som förbättrar gameplayet, quality of life grejer utan att förändra spelet drastiskt. Fast den där ghost-modden kanske blir till att testa ändå!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

alltid såna moddar som ändrar weight lr weight limit, så man kan samla på sig massa ingredienser till allt


signatur

//monster

Avstängd

Något som ökar ens Weight Limit (Over 9000) och Fast Travel From Anywhere. Annars rör jag inte spelet.

Medlem

Första gången jag spelade spelet körde jag utan mods. Använde aldrig oljor för att det bara var krångligt tyckte jag (och tycker). Nu när serien kom så blev jag sugen på att spela igen och sökte upp lite moddar. Dessa kör jag med nu:
All quest objectives on map
Over 9000 carry weight
Fast travel from Anywhere
Auto Apply Oils
Indestructible Items
HD reworked

Medlem

det är ett begränsat antal moddar man kan ha med tror jag.
jag hade as många.

Medlem

Hmm, alla lovordar detta spel. Men samtidigt låter det på många som att spelupplevelsen inte är så trevlig utan modar. Så spelet är kanske inte så bra som alla säger? Jag har inte testat det själv så har ingen aning. Men köpte det nu på Epic Store för 55kr.

Medlem
Skrivet av WargH:

Hmm, alla lovordar detta spel. Men samtidigt låter det på många som att spelupplevelsen inte är så trevlig utan modar. Så spelet är kanske inte så bra som alla säger? Jag har inte testat det själv så har ingen aning. Men köpte det nu på Epic Store för 55kr.

Ja, du har inte den blekaste aning.


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare
Skrivet av WargH:

Hmm, alla lovordar detta spel. Men samtidigt låter det på många som att spelupplevelsen inte är så trevlig utan modar. Så spelet är kanske inte så bra som alla säger? Jag har inte testat det själv så har ingen aning. Men köpte det nu på Epic Store för 55kr.

Det är FANTASTISKT utan moddar. Förstår faktiskt inte varför man vill spela den här typen av spel med moddar som gör en massa saker åt det. Då finns det andra spel man kan spela...
Okej om man vill piffa till grafiken lite, men hela grejen med att vara en witcher är ju att göra sin research på monstren, skaffa rätt oljor och potions, och använda dem korrekt... Men alla är vi olika...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Ingen som har en katalog med bara det bästa? En samling?

Medlem

Autoapply oils körde jag med bland annat. Mycket hjälpande men det beror på hur man vill spela.

Testpilot
Skrivet av WargH:

Hmm, alla lovordar detta spel. Men samtidigt låter det på många som att spelupplevelsen inte är så trevlig utan modar. Så spelet är kanske inte så bra som alla säger? Jag har inte testat det själv så har ingen aning. Men köpte det nu på Epic Store för 55kr.

Det är mest moddar som förenklar saker.
Det är inte så att spelet är jobbigt på nåt vis men småsaker som man kanske retar sig på beroende på smak och tycke.

Medlem

Jag gillar den modden som minskar blåsten, jag fattade aldrig vad CDPR tänkte med konstant orkan. Minns inte namnet men går säkert att hitta.

Crap, nu vill jag köra en runda igen...

Medlem
Skrivet av baxtex:

Jag gillar den modden som minskar blåsten, jag fattade aldrig vad CDPR tänkte med konstant orkan. Minns inte namnet men går säkert att hitta.

Crap, nu vill jag köra en runda igen...

Jag håller med, alla videos från spelet ser helt bisarra ut bara för att det blåser så mycket.

Medlem

@keffkebab: Jag skulle aldrig rekommendera någon att spela spelet med moddar under första genomspelningen. Det är heligt.

Om man däremot som jag spelar igenom spelet för tredje gången så är moddar ganska trevliga. Man har redan haft den där omoddade upplevelsen, och nu vill man bara uppleva spelet igen med lite quality of life-uppgraderingar.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag har svårt att nu spela spelet utan "Enhanced Edition" modden.
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3522

Även om jag tycker Witcher 3 är fantastiskt så tycker jag också det finns mycket i spelet som är rätt kasst. Det mest uppenbara för mig var att jag snabbt blev kraftigt överlevlad, tråkigt alchemy system och att "Witcher gearen" gjorde all annan loot rätt meningslös. Denna mod försöker rätta till dessa ting. Ändrar väldigt mycket men för mig gör det en mer "immersed" i rollen som Gerald.

Är lite motsatsen till de "quality of life" moddar som nämnts tidigare så nog inte för alla.

Medlem

New Game +.

Enough said.

Medlem
Skrivet av Baabzie:

Jag har svårt att nu spela spelet utan "Enhanced Edition" modden.
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3522

Även om jag tycker Witcher 3 är fantastiskt så tycker jag också det finns mycket i spelet som är rätt kasst. Det mest uppenbara för mig var att jag snabbt blev kraftigt överlevlad, tråkigt alchemy system och att "Witcher gearen" gjorde all annan loot rätt meningslös. Denna mod försöker rätta till dessa ting. Ändrar väldigt mycket men för mig gör det en mer "immersed" i rollen som Gerald.

Är lite motsatsen till de "quality of life" moddar som nämnts tidigare så nog inte för alla.

Därför är "Death March" det enda rätta att köra på. Witcher 3 är för ansenligt att breeza igenom.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Scabbard modden, helt underbart. Sen den där modden som balanserar om spelet lite som en av utvecklarna släppte. Gjorde spelet mycket bättre i mitt tycke.

Medlem

Finns bara en mod som är ett måste:
Instant Sign Casting for Dualshock 4 DS4 Playstation 4 PS4
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/138

Väl konfigurerad är den en dröm.

Plöjde ned 510 timmar under vintern på W3. Death March Ironman(ett liv) från början till slut.
Lyckades efter 4 månader

Medlem

@Dohman:

Fungerar kanon i början, eller för mig kanske till och med för svårt. Problemet är att du senare har för hög level. Modden tar bort alla levlar vilken inte bara löser detta bekymmer utan gör det även möjligt att spela alla quests i vilken ordning som. Nu är t.ex. inte vakter i Novigrod 4000x starkare än Gerald pga "påhittad siffra".

Du låser fortfarande upp olika skills när du använder dem så du känner fortfarande att du gör framsteg men på ett mer "tillgång till fler saker" sätt.

Medlem

@Baabzie: Aha! Så fattade jag inte det först. Cool mod, men jag har ändå inga minnen av att jag kände mig överlevlad någonstans och då gjorde jag så många sidequests jag kunde. Min rekommendation står fast oavsett mod eller inte. Att köra på Easy/Normal är verkligen som att skjuta sig själv i foten. Hard är ok, men helst Death March ändå! Att behöva planera med oljor/häxdrycker inför bossar/större mobs var en enormt trevlig del av spelet.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Måste inte ha några.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar