Epic game store via Steam link

Medlem
Epic game store via Steam link

Hej
Har aldrig använt Steam link tidigare. Varken app eller den gamla hårdvaran.
Går det att spela Epic Games store spel via steamlink?
Jag har innan jag for hemifrån lagt till både Epic game store och spelet Snow runner i Steam för att se det i biblioteket.
Men när jag försöker spela Snowrunner så startar spelet men hoppar tillbaka till Steam biblioteket under första laddningsskärmen.
Om jag försöker starta Epic game store via Steam så ser jag mitt skrivbord och hur Epic startar men sen hoppar tillbaka till Steam biblioteket.
Finns det nått sätt att se sitt skrivbord och starta Snowrunner den vägen utan via Steam eller finns det nått sätt att få det att fungera?
Jag använder android appen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming
Skrivet av Molotov:

Hej
Har aldrig använt Steam link tidigare. Varken app eller den gamla hårdvaran.
Går det att spela Epic Games store spel via steamlink?
Jag har innan jag for hemifrån lagt till både Epic game store och spelet Snow runner i Steam för att se det i biblioteket.
Men när jag försöker spela Snowrunner så startar spelet men hoppar tillbaka till Steam biblioteket under första laddningsskärmen.
Om jag försöker starta Epic game store via Steam så ser jag mitt skrivbord och hur Epic startar men sen hoppar tillbaka till Steam biblioteket.
Finns det nått sätt att se sitt skrivbord och starta Snowrunner den vägen utan via Steam eller finns det nått sätt att få det att fungera?
Jag använder android appen

Epic har börjat använda någon sorts irriterande overlay som stör en del spel. Vissa funkar bra, vissa inte.
Ibland kan det hjälpa (när den hoppar tillbaka till steam) att minimera ”big picture”.

Det gör du genom att backa tillbaka som om du skulle stänga av ”linken” men där välja ”minimize big picture”

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Epic har börjat använda någon sorts irriterande overlay som stör en del spel. Vissa funkar bra, vissa inte.
Ibland kan det hjälpa (när den hoppar tillbaka till steam) att minimera ”big picture”.

Det gör du genom att backa tillbaka som om du skulle stänga av ”linken” men där välja ”minimize big picture”

Tack ska testa


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@NordhNet
Fick igång spelet när jag stängde av big picture.
Men spelet registrerar inte att jag har en kontroll, spelen som inte är på Steam tror man använder tangentbord som styrning.
Nån som vet ett sätt att få icke steamspelen tex dom på Epic store att fatta man kör med kontroll? V


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har lyckats spela spel på origin med steamlinken(hårdvara) så antar att man kan lyckas med appen också. Hoppa bara ur big picture som någon sa!

Geeks Gaming
Skrivet av Molotov:

@NordhNet
Fick igång spelet när jag stängde av big picture.
Men spelet registrerar inte att jag har en kontroll, spelen som inte är på Steam tror man använder tangentbord som styrning.
Nån som vet ett sätt att få icke steamspelen tex dom på Epic store att fatta man kör med kontroll? V

Lite klurigt, men i steam så går du in på genvägen för spelet men istället för att starta spelet så gå in i inställningar för genvägen (manage game) och välj ”controller configuration”. Väl inne så trycker du på ”browse configs” (X på en Xbox-kontroll).

Där inne kan du välja vilken kontroll du ska köra

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Lite klurigt, men i steam så går du in på genvägen för spelet men istället för att starta spelet så gå in i inställningar för genvägen (manage game) och välj ”controller configuration”. Väl inne så trycker du på ”browse configs” (X på en Xbox-kontroll).

Där inne kan du välja vilken kontroll du ska köra

Jo fått till att Steam spel fattar att det är kontroll men startar jag spel utanför Steam så fattar det inte.
Verkar som kontrollinställningen i Steam bara är för Steam spel.
Får klura vidare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming
Skrivet av Molotov:

Jo fått till att Steam spel fattar att det är kontroll men startar jag spel utanför Steam så fattar det inte.
Verkar som kontrollinställningen i Steam bara är för Steam spel.
Får klura vidare

Ja, det är där det är lite lurigt. Steams overlay ska styra detta i spel även utanför steam, och det fungerar finfint....så länge där inte är någon annan märklig overlay som strular till det.
Jag försökte köra ”Detroit: become human” på epic. Fungerar kanon förutom att epics overlay ställer till det så att spelet inte ändrar kontrollschema till kontroll 🤬

För att inte prata om Windows uwp...... 😩

1
Skriv svar