Ladda ner Civ VI gratis nu

Medlem

Har inte lirat CIV sen 3:an. Kanske ska testa nu då


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Tusan, jag som hade hoppats på macversionen.

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Vem säger det? Och hur många gånger har Sony kommit in och tagit bort ett spel från en annan platform bara veckor eller månader innan release? Hur många % av Sonys aktier ägs av kinesiska staten?

Kan köpa att folk irriterar sig på exklusiviteter, även om jag tycker att det är ett smart sätt att locka kunder. Att göra det med kort varsel är dock inte så snyggt, men så vitt jag förstår fick alla som förhandsbokat fortfarande spelen på Steam.
Jag håller med om att Epic launcher lämnar fortfarande mycket att önska och tycker att dom tagit steg i rätt riktning, men jag hoppas att den inte blir lika bloated som Steams, som gör mig illamående. Saknar dock möjligheten att flytta spel mellan diskar utan att behöva installera om.
Kommer ihåg hur mycket folk klagade i i början när spel ENBART släpptes på Steam i stället för stand alone launchers

Däremot att Tencent äger en del av Epic och bojkotta av den anledningen är bara totalt superlöjligt, så vida man verkligen inte bojkottar allt som Kina äger något av som Spotify, Volvo, SF bio, Tre, Oatly för att nämna några.

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

De är uppskattande att Epic Games gör sådan här erbjudande varje vecka, finns ju en chans att kunna gilla andra spel att spela som man aldrig ha spelat tidigare.

Jag har inte direkt fattat varför folk hatar på Epic Games, ingen verka hatar på Origin när deras klient är betydligt sämre än EGS eller annan klient.

Många avstår från Epic Games Store då kinesiska staten är storägare och de har redan visat sig vara dåliga på att skydda privata data.

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Kan köpa att folk irriterar sig på exklusiviteter, även om jag tycker att det är ett smart sätt att locka kunder. Att göra det med kort varsel är dock inte så snyggt, men så vitt jag förstår fick alla som förhandsbokat fortfarande spelen på Steam.
Jag håller med om att Epic launcher lämnar fortfarande mycket att önska och tycker att dom tagit steg i rätt riktning, men jag hoppas att den inte blir lika bloated som Steams, som gör mig illamående. Saknar dock möjligheten att flytta spel mellan diskar utan att behöva installera om.
Kommer ihåg hur mycket folk klagade i i början när spel ENBART släpptes på Steam i stället för stand alone launchers

Däremot att Tencent äger en del av Epic och bojkotta av den anledningen är bara totalt superlöjligt, så vida man verkligen inte bojkottar allt som Kina äger något av som Spotify, Volvo, SF bio, Tre, Oatly för att nämna några.

Spotify, Volvo, SF bio, Tre eller Oatly har inte samlat in privata data och råkat sprida dessa. Skulle de göra detsamma skulle nog många bojkotta även dem.

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

De är uppskattande att Epic Games gör sådan här erbjudande varje vecka, finns ju en chans att kunna gilla andra spel att spela som man aldrig ha spelat tidigare.

Jag har inte direkt fattat varför folk hatar på Epic Games, ingen verka hatar på Origin när deras klient är betydligt sämre än EGS eller annan klient.

Skrivet av xverminator:

Varför klagar alla på Epic så mycke?

Det jag inte gillar med EPiC är att de köper till sig spel exklusivit men framförallt att de inte lägger nån tid på att uppgradera deras värdelösa launcher med funktioner, statistik och achievments.

Sedan anser jag själv att EPiC launcher är den absolut sämsta då den saknar nästan allt vad en klient bör ha. De flesta som inte klagar på EPiC verkar vara de som inte bryr sig om en launcher har funktioner eller inte. De spelar helt enkelt bara o skiter i achievments. Inget fel i det men personligen så blev jag frälst 2016 då jag upptäckte Steam efter piratande i så många år. Smidigt med att ha alla spel samlade på ett ställe och väldigt kul med all statistik och funktioner jag kunde använda. Nu känns EPiCs spel som barskrapade piratversioner..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Slog till på "Platinium upgrade" som just nu är på halva priset plus 95 SEK rabatt för kupongen man fick förra veckan, så slutsumma 330 SEK för ett fantastiskt spel med 11 DLC.

Enda som är surt är att det är jobbigt att manuellt installera mods från Steam.

Medlem
Skrivet av arkhanari:

Många avstår från Epic Games Store då kinesiska staten är storägare och de har redan visat sig vara dåliga på att skydda privata data.

Men att 50% går runt med telefoner tillverkade i Kina och har ett OS skapat av världens största informationssäljare har man inga problem med (dom andra 50% är också tillverkade i kina och samlar säkert också data) är man orolig får man bo i skogen utan internet/telefon/vänner


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det jag inte gillar med EPiC är att de köper till sig spel exklusivit men framförallt att de inte lägger nån tid på att uppgradera deras värdelösa launcher med funktioner, statistik och achievments.

Sedan anser jag själv att EPiC launcher är den absolut sämsta då den saknar nästan allt vad en klient bör ha. De flesta som inte klagar på EPiC verkar vara de som inte bryr sig om en launcher har funktioner eller inte. De spelar helt enkelt bara o skiter i achievments. Inget fel i det men personligen så blev jag frälst 2016 då jag upptäckte Steam efter piratande i så många år. Smidigt med att ha alla spel samlade på ett ställe och väldigt kul med all statistik och funktioner jag kunde använda. Nu känns EPiCs spel som barskrapade piratversioner..

Tycker just det är en väldigt stor fördel med EPIC's launcher att den inte är så fullsmockad med skit som t.ex. STEAM.

Jag vill köpa, ladda ned och spela... that's it.

HSB
Avstängd

Långsiktigt känns det inte som en bra idé att försöka locka till sig användare med gratiserbjudanden. Man underminerar ju sin egen marginal på det sättet liksom.

Medlem
Skrivet av HSB:

Långsiktigt känns det inte som en bra idé att försöka locka till sig användare med gratiserbjudanden. Man underminerar ju sin egen marginal på det sättet liksom.

3 miljarder dollar i vinst 2018, nja dom överlever nog.


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

HSB
Avstängd

För EPIC ja, men inte för deras plattform

12
Skriv svar