Vilka svenska spelpoddar lyssnar ni på?

Medlem
Vilka svenska spelpoddar lyssnar ni på?

Söker efter fler poddar på svenska att lyssna på gällande spel.

Lyssnar i dagsläget på Svamppod (för uppdateringar kring nya spel), Retrospelspodden och ibland gamla avsnitt av Retroresan eller Play Before You Die, men behöver något annat att komplettera med. Tycker mycket av det jag söker om på Itunes känns "runt bordet och diskutera vad vi spelat", vilket känns mycket "same same" som allt annat.

Söker gärna något med någon koncept som sticker ut som inte bara är att diskutera nyheter och nya spel, utan gärna lite djupare. Eller hoppas jag på för mycket?

Vad har ni för förslag?

Medlem

Fragzone Fredag har en riktigt schysst podd som jag kan rekommendera!
Fulkultur pratar om lite allt möjligt som berör media av olika slag. Deras avsnitt om spel är oftast väldigt bra.
Brukade lyssna lite på Kontrollbehov också, men det var ett tag sedan sist. Kinda Funny Games Daily (visserligen engelska) har tagit över helt vad gäller spelnyheter och uppdateringar för min del. Mycket för att de laddar upp avsnitt på ~1 timma varje dag med undantag för helger, så jag har nästan alltid något nytt att lyssna på medan jag går med hunden.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Nördigt är nog den enda svenska podden jag följer för tillfället. Den tycker jag du kan ge en chans.

Medlem

Spelsnack,snacka videospel, kontrollbehov, gamingsoffan, öppna världar , nördpatrullen, spelberoende, svamppod,P3 spel, tredje gången gillt,trekraften,nördliv, overkligt och pcgamers spelrum

Medlem

P3Spel, Spelkväll och Overkligt.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Skribent

Slår ett slag för Par i Pixlar


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Blackrabbit2:

P3Spel, Spelkväll och Overkligt.

P3 Spel är riktigt bra!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Medlem

SR P3 Spel
Snacka Videospel
Svampriket Podcast
Videospelsklubben

Jag lyssnar på olika poddar och avsnitt beroende på vilka ämnen som avhandlas.

1
Skriv svar