Tävling – Vinn Dualshock 4-kontroller och ett års Playstation Now

Medlem

Har alltid föredragit playsations kontroller. När de nya kontrollerna har kommit tycker jag de varit ett snäpp bättre än tidigare så de bästa är de nyaste till ps4.

Medlem
Medlem

Dualshock 4 är skönast, kontrollerna har blivit skönare för varje gång. Ang. Fråga 3 så minns jag när jag var runt 10år. Hade PS1 men bara en handkontroll och en kompis skulle på besök. Så åkte med föräldrarna till en spelbutik och skulle köpa en andra. Blev en till utan analoga spakar för ville inte att det skulle vara "orättvist" Jag visste inte vad man hade spakarna till då, trodde det var nåt slags fusk att spela med spakar. Lite kul när man tänker tillbaka på det.

Medlem

Dualshock 4 var sjukt mycket bättre än 3:an hoppas dual sense blir ännu bekvämare om möjligt

Medlem

Dualshock 4, kan inte jämföra med de andra Playstation-kontrollerna för att jag har aldrig ägt de tidigare konsolerna. En sak till, aldrig ägt en röd DS4, undrar om den skulle vara mer estetisk än den svarta?

Medlem

DualShock 4 helt klart.
Att den är lite "längre" ger så mycket bättre grepp än de tidigare.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Dualshock 4 helt klart, kan sitta timmar och märker inte av det alls, då vet man att de har tänkt till! Toppen!

Ska bli intressant att klämma på den nya, även om jag kanske väntar lite med inköp av PS5 då mitt Pro får leva lite till. Får hoppas på en tävling där man kan vinna PS5 kanske hint hint

Medlem

Är drömskt förälskad i ds4 lätt böjda triggers samt nedsänkningen på de analoga spakarna. Ett minne blott med besvärliga dubbelfattningar för att slippa släppa springspaken för att byta till ett nytt grepp utan att behöva stanna. Halkiga kontroller: no more!

Medlem

DS4 då dessa för första gången sedan DS till One faktiskt kom med en stor designförändring som kunde mäta sig med Xbox kontrollerna.


signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 5700X | GPU: AMD Radeon RX 7900 XT 20gb | RAM 32gb ddr4 3600mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb
PS5 2,8TB || Iphone 14 128gb || Nintendo Switch || LG B9S OLED 55"

Medlem

Dualshock 4 är väl egentligen den bästa kontrollen, bekväm som bara den, men Dualshock 2 har en särskild plats i mitt hjärta. Det finns något lite mysigt i de små PS2-kontrollerna, och så fort jag plockar upp en är det som som att min barndom och dess underbara stunder av renaste spelglädje rusar förbi!

Medlem

Dualshock 4 är min självklara favorit! Förutom att den har uttag för headset har Jag t.o.m. uppskattat den av många ifrågasatta touchpaden, som enligt mig kommer till användning titt som tätt.

Med det sagt håller jag min upplevelse av Dualshock till Playstation högst. Jag har svårt att se att någon kontroll (eller konsol) någonsin skulle kunna trumfa känslan på julafton 1998. Efter att ha spanat på paketet under hela dagen var min första spelkonsol ett faktum. Därefter följde ett frenetiskt Grand Turismo-spelande och jag blev tv-spelsfrälst.

Medlem

Dual analog controller, vilken skillnad med spakar!

Medlem

Dualshock 4 är helt klart bäst enligt mig. De tog allt som var bra med dualshock 3 och förbättrade det som kunde förbättras. Triggers är svängda på rätt håll, joysticksen är urgröpta för bättre grepp och passformen är bättre än någonsin. Motion controls, touchpad och lampan må vara gimmicks, men används ofta på ett bra sätt i PlayStation-exclusives, tex när man skakar batterierna i ficklampan i The last of us.

Medlem

Dualshock 4 för att den ligger goast i handen

Medlem

Dualshock-originalet var klart bäst. Sedan 2an,3an och nu 4an. Bästa är väl just att Sonys kontroller har alltid förbättrats. Störst skillnad var väl när Dualshock 2 kom med PS2 och att alla spelen började nyttja de analoga spakarna på ett bra sätt.

Dualshock 2 är bäst. Dom nya kontrollerna tenderar att vara för stora och klumpiga. Det är skönt om man spelar längre sessioner men inte om man spelar actionspel i kortare sessioner.

Medlem

Dualshock 4 är klart den som sitter bäst i mina händer, men jag var inget större fan i början när jag fick känna på den första gången. Men med tiden så har den och mina händer funnit varandra och nu börjar det istället bli svårt att slita sig ifrån den. Nu t.ex så har jag skrivit detta med en hand då kontrollen vägrar släppa taget om handen.

Medlem

Dualshock 4 helt klart för min del. Sitter skönare i handen och touch knappen ligger bra till för kartfunktion i de RPGs jag främst spelar. Gyroskopet har även gjort mig till Dartmästare i Persona 5: Royal

Medlem

Ds 4. Tycker allt sitter som en smäck. Knapparna sitter lika naturligt som fisken i vattnet, koalan och eukalyptus eller Arthur och tuberkulos.

Blir intressant att se hur detta kan toppas.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Den första. Har man inte hårda nypor innan så får man det av den.

Medlem

Med dualshock 4 så kunde jag äntligen börja lira PS utan att få kramp i händerna. Har alltid avskytt kontrollerna till den grad att jag vägrat ps. Med ds4 öppnade Sonys magiska spelvärld upp för mig. Efter det är jag helt såld. Tlou, Gow, Horizon, Uncharted, Ratchet and Clank, Spiderman, Knack (nääääää), m.m. Listan kan göras lång. Så helt klart ds4. S

Medlem

Alla är lika dåliga tycker jag, men 2:an är väl minst dålig om man ska välja en av dem.

Medlem

Jag tycker faktiskt att Dualshock 3 är snäppet skönare att spela med än tex Dualshock 4 (som många verkar föredra).
Det är dock endast i få spel som tex Towerfall. Eftersom kontrollen är lättare och har en minimalt annorlunda form så lyckas jag hantera D-paden bättre och snabbare än med Dualshock 4 (som annars är favoriten för singleplayer spel)!

Medlem

Ps1 var min andra konsol som jag fick när jag var liten.

Den utan analog sticka var obekväm, sedan blev det bättre med analog särskilt när man spelade Metal Gear solid.

Ps2 var inte so stor skillnad från första.

Ps3 Detsamma, kanske lite bättre grepp?

Men Ps4 sitter bäst i mina händer. jag har ganska stora händer vilket gör att många kontroller sitter obekvämt.
Dock stänger jag av skak funktionen till de flesta spel.

Medlem

Jag har inte ägt eller använt någon playstationkontroll sedan PS2s svarta skapelse ( sista konsolen jag ägt ), så jag får säga den, även om den säkerligen förbättrats sedan dess. Blivit X-box kontroller till PC bara för att dom fungerar utan krångel. Nuförtiden fungerar väl det mesta bra gissar jag.

Jag hade även den första stora handkontrollern med analoga spakar men utan rumble till playstation 1 när det begav sig för Gran turismo, En multitap också för att koppla in mer än två kontrollers när polarna var över ( Ligger fortfarande kvar i källarförrådet vad jag vet )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

abe
Medlem

Jag är uppväxt med PS1, PS2 och PS3 och alla dess kontroller. Jag har dock aldrig haft ett PS4 och faktiskt aldrig känt på en DualShock 4. Av min egna erfarenhet är DualShock 3 bäst, den följer retro-designen av de tidigare beprövade modellerna och lägger till Sixaxis plus trådlöst. Jag har alltid varit smått negativ mot designen på DS4, men hoppas på att jag blir positivt överraskad när jag väl får testa en!

Medlem

Har bara kört med de första, inklusive den stora otympliga första analoga. Dom känns som dom utvecklas hela tiden så jag antar att den senaste bör ha alla fördelar av de tidigare plus lite extra knorr

Medlem

Har min Dualshock 4 green camo kontroll som varit med mig under en väldigt lång tid! har använts på både mitt ps4a och pc! det är den absolut bästa kontrollen jag någonsin använt mig utav!

Medlem

DS4 är ett bra kliv framåt från de tidigare kontrollerna, bäst hittills från lag Playstation.

Medlem

Står mellan DualShock 2 och 4 (ägde aldrig trean). Ds4 känns verkligen som handen i handsken och är väldigt lätt, blir lätt bekvämt i händerna när jag spelar.

Skriv svar