Mafia II-remastern verkar ha rediga problem på konsolerna

Medlem

@Metroid: Nej, bara d3t. Hangar 13 gör remaken av ettan med allt sitt folk.

Medlem

Skulle knappast kalla det för en remaster. Spelet är inget mer än en kass portning.

Medlem

Jag köpte det för att alla sa att det var så bra.. men faen vad tråkigt det är.. och nog har det problem.. min bil bara snurrade runt och runt.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

@Metroid: Nej, bara d3t. Hangar 13 gör remaken av ettan med allt sitt folk.

De har hyrt D3T till att göra själva portningen, men det är fortfarande deras ansvar. De är ändå inblandade i det.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

De har hyrt D3T till att göra själva portningen, men det är fortfarande deras ansvar. De är ändå inblandade i det.

Ja absolut, har dom yttersta ansvaret eftersom dom hyrt d3t. Men för själva utförandet av spelet har dom inte stått för.

Medlem

Är inte heller särskilt förvånad. Dom gjorde en fuling att försöka glida på "remaster"-vågen men valde att lowballa insatsen för att minska ekonomisk risk / maximera vinst...

Medlem

Det här lovar ju gott inför remaken...

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Skulle knappast kalla det för en remaster. Spelet är inget mer än en kass portning.

portning? från pc till pc? för spelet är som original gjort för pc.


signatur

//monster

Medlem

Jag körde genom Mafia 2 här dagen och kan säga att man fick ett antal fps drops ner till 14 fps och sen slutade de och höll på så vart annat. Nånting som va också störande att grafiken skybox/världen levde sitt eget liv (kom oftast när man haft spelet igång länge) och när man kommer in i de området så kraschar de, men starta man upp spelet så slutar det tills nästa gång.

På PC alltså


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

när jag tittade på filmerna så fick jag flashbacks.. från när jag försökte köra gta3 på min pentium 2

FM-guru
F.d. Sisyr

Vilken skräll. Vart är alla här på FZ som sa att Dan Vavra bara var "gnällig" rörande dessa remasters och kommande remake?

Ambassadör
Xbox

De har ju även lyckats f**ka upp Mafia 3 på Xbox One X och PS4 Pro, där alla enhancements nu är helt försvunna iom "uppgraderingen" till DE. Ser ut som potatisversionerna.

Vansinnigt dåligt.


signatur

Jump in.

12
Skriv svar