Spel som fortfarande är lika "wow"

Kontot avslutas

Jag kände wow när jag spelade Final Fantasy IX på mitt Playstation 3. Film snuttarna i spelet ser så snygga ut för att vara till Playstation One.

Playstation 2, GameCube och Xbox får jag oftast inte den wow känslan när det kommer till grafiken. Där finns det många snygga spel och det är ändå något som jag förväntar mig att spelen ändå ska se hyfsat snygga ut till nyare konsoler.
Okej, det kanske inte är så många som skulle kalla 20 år gamla konsoler för nya men de känns fortfarande rätt så moderna för mig när det kommer till grafik. Men nu är jag ju ingen grafik nörd heller, de var de senaste konsolerna som jag blev imponerad av när det kommer till hur grafiken hade utvecklats från tidigare konsoler.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Operation Flashpoint, trots grafiken

Medlem

Monkey Island 1, 2 och 3. Alltid lika roligt att spela igenom dem då och då!

Medlem
Skrivet av Nomman:

Amen to that. Heroes 3 är fortfarande gudomligt vackert (och vansinnigt bra!).

Och WoW gav faktiskt mig wow-känsla med classic förra året

Japp Heroes 3 har åldrats bäst. Tycker det ser bättre ut än uppföljare som är bra mycket nyare.

Medlem

Heroes 3 HotA
Ultimate mortal Kombat 3
Street Fighter III: 3rd Strike

Spela gamla fighting spel med kompisar är aldrig fel

Medlem

Zelda: Ocarina of Time! Har kvar skivan med originalversionen samt versionen ”Masterquest” som följde med gamecube-spelet av wind waker, så kan spela det på Wii:n. Vet inte hur många gånger jag kört igenom det, blir fortfarande lika fängslad av musiken och miljöerna Blev sugen igen nu när jag tänker på det..

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Jag har börjat bli enkelspårig i mina svar, men Mass Effect (2007). Finns flera välkända ögonblick som står ut, men för mig är det alltid när man ger sig iväg på allvar och promenerar genom Normandy första gången. Ljusen, ljuden, musiken, karaktärerna.. det är nästan generande bra, varje gång.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Mitt svar är Starcraft 2, tycker fortfarande att spelet är riktigt bra efter alla år. Finns vissa wow känslor i spelet, som scenerna mellan uppdragen.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Avstängd

WoW Classic höll klockrent 14 år senare. Skyrim funkar varje år.

Medlem

WoW är väl det enda liret som hållet under alla år


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

Dessa spel är tidlösa för mig
Red Storm Rising (C64)
Elite (Amiga)
Ultima Online (PC)

Sedan har vi spel som:
Skyrim
Diablo 3
EverQuest 2 (till viss del)
Silent Hunter 3
Fallout 1 & 2
Baldurs Gate


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Får fortfarande feels av Spec ops: The line

Underskattat spel å det grövsta.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Heroes 2 & 3
Fallout 1 & 2
Warcraft II
Age Of Empires serien
Unreal Tournament

Medlem

- ICO och Shadow of the Colossus PS3 remake.

- Samtliga God of War på PS3.

- Samtliga Quantic Dream spel i synnerhet inledningen av Fahrenheit och uteliggarna i Beyond Two Souls.

- Mass Efect 1 - har inte spelat de andra.

- Excorsist VR - Wow, snacka om skräck.

- The Brookhaven experiment HTC Vive: Wow, roomscale och skräck R U L E S!

- PES 2020 och NBA 2K20: WOW, WOW så j*vla bra! I synnerhet 2 mot 2.

- Agony (Amiga 500): Bästa musiken NÅGONSIN: https://youtu.be/_l5DvNEf5po

För att nämna några rakt av. 🙂

PS Amiga och Industrial Light & Magic. Det var tider det! 🙂

Medlem
Skrivet av Nomman:

Amen to that. Heroes 3 är fortfarande gudomligt vackert (och vansinnigt bra!).

Och WoW gav faktiskt mig wow-känsla med classic förra året

Dubbel amen till det. Spelar Heroes 3 fortfarande då och då, passar jättebra på längre tågturer eller bara när det regnar ute. Annars är nog Jedi Academy ett spel jag spelat om väldigt mycket, tack vare den roliga mekaniken.

Medlem

Mass Effect trilogin och Dark Souls

Ase
Medlem

Tex murphy spelen ,system schock2, Half-life 1 & 2 Elder scrolls oblivion ,skyrim Monkey island,

Medlem

BioShock Infinite har en alldeles speciell plats i mitt hjärta

Medlem

Utan att ha läst andras inlägg för inspiration så kommer här mina "wow" eller rättare sagt "Feel good" känslor i spel.

Dark Souls 2 - Majula
Det är något med hubben i ds2. Musiken, lugnet och känslan att här händer inget.

World of Warcraft (Classic) - The Barrens
Även här så gör musiken något med mig. Barrens och Crossroads är och förblir ett stort WOW för mig. Har sådan nostalgisk feeling där.

Drive Club VR
Ja, det ser ut som okokt gröt ibland. Men feelingen när man för första gången sitter bakom sin t300 med ett vr på huvudet och kör iväg. Jösses, den känslan!

Halo (1)
Första gången man ser "ringen" ingame. Man tittar upp i himlen och ser att man bara är på en liten del av ringen. Rysningar. Och åter igen, musiken....

FF7
Typ hela spelet var en ända stor "wow" upplevelse som inget spel efter det har kunnat mäta sig med.

Descent (1)
Förvirringen man kände att för första gången få uppleva äkta 3d i en spelmotor står sig än idag som ett stort "wow" moment! Slår t.o.m Quake i mina ögon.

Silent Hill (1)
Första gången världen ändrade sig och blev den mörka delen. Mår dåligt av förtjusning än idag.

Finns många minnen som skulle kunna listas som "wow" här. Men kommer inte på fler just nu.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Backloggens befriare

StarCraft: Brood War
Age of Empires
Diablo II: Lord of Destruction

Försöker hålla mig till spel som är iaf runt 20år gamla...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Nä man är ju inte någon pong stofil så klart.

Inaktiv

Unreal, första unreal tournament, och warcraft 2, sen har jag glömt namnet på ett civ spel, du kunde välja på vilket århundrade du spelade, och warhammer:shadow of the horned rat, och warhammer:dark omen.

Medlem

Half life 2
Wind waker
REmake samt re4

inK
Medlem

Tetris
Unreal Tournament '99
Super Mario Galaxy
Heavy Rain
Minecraft
Goldeneye 64
Shadow of the Colossus


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Monkey island 2

Medlem

Trots att man kan det utan och innan så kör jag ibland igenom Grim fandango bara för den fantastiska stämningens skull.

Medlem

Mass Effect, hela serien, i snittt en genomspelning/år.


signatur

7900XTX
7800X3D

RmK
Medlem

Som tidigare har nämnts i denna tråden så är Zelda: Ocarina of Time ett riktigt wow-spel. Jag brukar spela igenom det minst en gång om året, tidsresandet fram och tillbaks för att låsa upp nya saker var för mig banbrytande när det kom.

Utöver det så tycker jag även Fable: Lost Chapters håller idag. Att få möjligheten till så många olika val och sätt att spela spelet på ger det stor återspelbarhet. Det finns som HD remaster men jag har fortfarande inte provat den.

Medlem
jbx
Medlem

Ett besök till Skellige är fortfarande lika magiskt för mig.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

123
Skriv svar