"Vissa kommentarer stressar mig", säger Grandma Skyrim som ska strömma mindre

Robot
"Vissa kommentarer stressar mig", säger Grandma Skyrim som ska strömma mindre
Medlem

Tyvärr så är det allmännt på internet och så är det särskilt i gaming världen. Alla tror de kan bättre och måste rätta till.
Välkommen till klubben, så att säga

Medlem

Tragiskt hur otrevliga vissa är online framförallt mot en rar gammal tant som Curry!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Hatar sånt folk, inte deras kanal eller stream.
Dom ska bara hålla käften.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inget nytt att många på nätet idag saknar moralisk kompass. Bytte till singelplayer för längesedan och all min ångest försvann. Spelar då och då super mario med sambo


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Folk... herre gud.

Medlem

https://twitter.com/ShirleyScurry/status/1265291473815244806

Denna tweeten från hon själv är mycket incessant relaterat till nyheten här, och på andra sidor denna sprids.

Medlem

finns många rövhattar tyvärr online.... tråkigt med sånt.

Avstängd

Som äldre måste man nog ha en del skinn på näsan då man får räkna med att en del unga personer utan moral/hyfs/sunt förnuft alltid kommer vara en del av kommentarerna. Men jag har svårt att tro att det är någon större del av kommentarerna dock.. Tycker överlag att folk beter sig _betydligt_ bättre idag än för 10+ år sen på YT.. Är det någon som är elak brukar de få rejält med mothugg från andra..

Edit:

Skrivet av Tenerezza:

https://twitter.com/ShirleyScurry/status/1265291473815244806

Denna tweeten från hon själv är mycket incessant relaterat till nyheten här, och på andra sidor denna sprids.

Aha, det förklarar allt. Edit 2: nej, det förklarade inte allt, men en del iaf

Medlem

Eftersom det inte framgår så tydligt här i själva tråden: tweeten Tenerezza länkar visar alltså att denna nyhet är strikt felaktig.

Gnällkuk
Skrivet av FelixenS:

Eftersom det inte framgår så tydligt här i själva tråden: tweeten Tenerezza länkar visar alltså att denna nyhet är strikt felaktig.

Nej, artikeln här är hel korrekt. Det är artikeln på VG hon hänvisar till. Om du hade läst den här artikeln och kollat hennes egna video så hade du vetat det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag hade gärna kollat på mer gamlingar som spelar. Snart är jag väl där själv. Har ni tips så hojta.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag hade gärna kollat på mer gamlingar som spelar. Snart är jag väl där själv. Har ni tips så hojta.

Vet bara av Jenyfear på twicth som streamar WoW, hon är svensk.

https://www.twitch.tv/jenyfear


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nej, artikeln här är hel korrekt. Det är artikeln på VG hon hänvisar till. Om du hade läst den här artikeln och kollat hennes egna video så hade du vetat det.

Ok, det är sant att jag inte kollade hennes egen video. Den här artikeln har en ton väldigt lik den i VG247-artikeln och antyder att kommentarer som skulle kunna betraktas som "condescending" som den artikeln formulerar det ligger bakom. Då hon förnekar i tweeten att så skulle vara fallet antog jag därmed att detta var fullständigt felaktigt, men efter att ha sett videon är jag inte ens säker på vad i deras artikel hon motsätter sig. Kanske bara deras "onslaught"-formulering?

Medlem

Ska man spela online så går det att anpassa sig. Spelar själv Apex med volymen i hörlurarna på max. På det sättet hör jag fiender maximalt men inte laget alls. Så jag hör fiender innan alla andra och slipper höra störande lagkamrater. Win win för mig. Tyvärr så har jag ingen att spela med men är samtidigt rätt nöjd med situationen.

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Vad förväntar de sig liksom när de klickar på en video med en 82 år gammal person som spelar dator-spel. De har lite mer fantasi när det kommer till allt då de har kommit dit i livet då man kan börja leva riktigt igen.

Medlem
Skrivet av Tenerezza:

https://twitter.com/ShirleyScurry/status/1265291473815244806

Denna tweeten från hon själv är mycket incessant relaterat till nyheten här, och på andra sidor denna sprids.

Skrivet av FelixenS:

Eftersom det inte framgår så tydligt här i själva tråden: tweeten Tenerezza länkar visar alltså att

denna nyhet är strikt felaktig

.

Egen emfas.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jävla sopor som drygar sig med en äldre tant. Låt henne avnjuta spelens världar på sitt egna sätt. Hoppas hon hinner få lira nästa del i serien. Usch vad livet är kort..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ska man spela online så går det att anpassa sig. Spelar själv Apex med volymen i hörlurarna på max. På det sättet hör jag fiender maximalt men inte laget alls. Så jag hör fiender innan alla andra och slipper höra störande lagkamrater. Win win för mig. Tyvärr så har jag ingen att spela med men är samtidigt rätt nöjd med situationen.

Att han ljudet på max är nog inget Win Win Det är snarare Win Deaf.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

att nät troll ens kan gå på en gammal dam. det är utan för mitt förstånd. det är i sånna här lägen jag önskar att id kontroll sker på folk som vill kommentera så man kan hållas ansvarig för vad man skriver


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ska man spela online så går det att anpassa sig. Spelar själv Apex med volymen i hörlurarna på max. På det sättet hör jag fiender maximalt men inte laget alls. Så jag hör fiender innan alla andra och slipper höra störande lagkamrater. Win win för mig. Tyvärr så har jag ingen att spela med men är samtidigt rätt nöjd med situationen.

Ja tills du får hörselnedsättning kanske de är kul. Men du kanske redan har det? Inte bra att sabba sin hörsel på det viset.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ska man spela online så går det att anpassa sig. Spelar själv Apex med volymen i hörlurarna på max. På det sättet hör jag fiender maximalt men inte laget alls. Så jag hör fiender innan alla andra och slipper höra störande lagkamrater. Win win för mig. Tyvärr så har jag ingen att spela med men är samtidigt rätt nöjd med situationen.

Låter som att du har ett framgångsprojekt pågående för framtida hörselskador.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Som äldre måste man nog ha en del skinn på näsan då man får räkna med att en del unga personer utan moral/hyfs/sunt förnuft alltid kommer vara en del av kommentarerna. Men jag har svårt att tro att det är någon större del av kommentarerna dock.. Tycker överlag att folk beter sig _betydligt_ bättre idag än för 10+ år sen på YT.. Är det någon som är elak brukar de få rejält med mothugg från andra..

Edit:

Aha, det förklarar allt. Edit 2: nej, det förklarade inte allt, men en del iaf

Gäller tyvärr inte bara äldre, gäller alla. Ungdomar idag tex är ju i undersökning efter undersökning sjukt deprimerade, mår dåligt osv på grund av mobbning inom spel och social media.

Skägg.
10 Chambers

Fått en rättelse och som vissa redan har kommenterat i tråden: hon verkar motsätta sig VG247-formuleringen, vår nyhet baseras vad hon själv säger i vlogen.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av FelixenS:

Ok, det är sant att jag inte kollade hennes egen video. Den här artikeln har en ton väldigt lik den i VG247-artikeln och antyder att kommentarer som skulle kunna betraktas som "condescending" som den artikeln formulerar det ligger bakom. Då hon förnekar i tweeten att så skulle vara fallet antog jag därmed att detta var fullständigt felaktigt, men efter att ha sett videon är jag inte ens säker på vad i deras artikel hon motsätter sig. Kanske bara deras "onslaught"-formulering?

Precis, de överdrev det hela som om det vore en hatstorm vilket inte var fallet. Hon ville bara spela spelet på sitt eget sett och var trött på att folk konstant klagade på att hon inte spelade som de ville att hon skulle spela. Condescending betyder nedlåtande, det blir ju lite skillnad mot vad som framstår i deras artikel.

Hon motsatte sig alla som baserade sin fakta på VGs artikel, de som utgick från hennes egna VLOG och skrev kring det gav en korrekt beskrivning och hon berömde till och med YongYea för hur han kommenterade situationen i sin video.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot

Rövhattar! det är allt jag har att säga.

Skrivet av magma:

Inget nytt att många på nätet idag saknar moralisk kompass. Bytte till singelplayer för längesedan och all min ångest försvann. Spelar då och då super mario med sambo

Precis! Jag övergav alla typer av multiplayer för länge sedan. Jag har ytterst få gånger hoppat in i spel som varit multi.
Har spelat med kompisar ibland och senast tillsammans med FZ's utmärkta Division 2 grupper.

Man slipper så mycket bråk och ångest genom att bara spela singleplayer. Och inte minst alla j-kla fuskare.

Medlem

Det är rätt facinerande igentligen hur internet påverkar ens psyke och gör utan man tänker på dig mindre känslig än "vanliga" mäniskor.

Att vi tagit för givet folk beter sig illa och suck it up. för det finns oftast inget man kan göra emot dåliga kommentarer dom kommer alltid. MInns när jag vart ung spelade esport skitstövlar överallt.

Man lärde sig ta dom som luft och bara ignorerade dom.

Detta tog man sig vidare rätt tidigt sa någon något skrattade man och bara ignorerade dom irl och det gjorde dom ännu argare problemet är när man kan Kick boxning.

och personen sen i sig vill slåss som en neandertalare och man säger till den, att den inte vill göra det dom kommer göra för den kommer skada sig själva.

15 sec senare ligger han golvad,

vad jag försöker säga är att vanliga mäniskor som ej suttit vid datorn och lärt sig detta tar illa vid sig vid dåliga kommentarer medans gamers bryr sig oftast inte det blekaste, för vi har lärt oss att inte lägga energi på idioter på ett helt annat sätt.

Medlem

Jävla rövstinkande neckbeards! De har förbrukat sin rätt till Internet.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem

jag kommer aldrig fatta varför speljournalister fortfarande försöker hetsa och köra hela "Gamers are evil and racist!"

1
Skriv svar