Audi sparkar Formel E-förare som lät proffs köra i smyg

Robot
Audi sparkar Formel E-förare som lät proffs köra i smyg

E-racingen har fått sin hästsko i boxhandsken.


Medlem

Varför köra den IRL sen för när man lika gärna kan sitta och köra hemma? Formula E är väl inte värst stort heller jämfört med Formula 1. Dock har vi i Sverige nån bättre förare i Formula E än Formula 1 vill jag minnas.

Medlem
Skrivet av delli:

Varför köra den IRL sen för när man lika gärna kan sitta och köra hemma? Formula E är väl inte värst stort heller jämfört med Formula 1. Dock har vi i Sverige nån bättre förare i Formula E än Formula 1 vill jag minnas.

För att det inte är samma sak?

Medlem

Och för alla som liksom jag undrar över hur det gick för E-sport proffset Lorenz Hoerzing mot de fysiska förarna så hade han 2:a plats i kvalificeringen och kom 3:a i loppet efter att ha slagits om vinsten ända framåt slutet. Ett visst problem där att Daniel Abt tidigare slutat runt 15:e plats. Så det var rätt tydligt att något var fel.

Medlem

Varför går Lorenz Hoerzing skadefri ur detta, han var ju delaktig? Nu har jag noll koll på vad detta är för tävling, but still?

Medlem
Skrivet av delli:

Varför köra den IRL sen för när man lika gärna kan sitta och köra hemma? Formula E är väl inte värst stort heller jämfört med Formula 1. Dock har vi i Sverige nån bättre förare i Formula E än Formula 1 vill jag minnas.

Varför laga mat i verkligheten när du kan göra det i Overcooked?

Gnällkuk

Det står ju i citatet att han blev avstängd, inte sparkad. Vad gäller?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det står ju i citatet att han blev avstängd, inte sparkad. Vad gäller?

Utan någon källa så har jag för mig att han blev "sparkad" från att delta i fler Formel E simulator race men är kvar som riktig förare i vanliga Formel E serien. Nascarföraren Kyle Larsson är däremot sparkad från sitt riktiga nascarteam på grund av sina uttryck i virtuella nascarserien.

Edit: Ser ut som att han inte är kvar hos varken Audi eller Formel E nu;
The automaker said in a statement via Formula E that Abt had been suspended from Audi Sport “with immediate effect.” However, it appears the consequences are more serious and final. Abt said in a video message published Tuesday on YouTube that Audi had dropped him from the team.

“Today I was informed in a conversation with Audi that our ways will split from now on,” Abt said, according to a translation of the video message. “We won’t be racing together in Formula E anymore and the cooperation has ended. It is a pain which I have never felt in this way in my life.”

Medlem
Skrivet av Skylin3:

Utan någon källa så har jag för mig att han blev "sparkad" från att delta i fler Formel E simulator race men är kvar som riktig förare i vanliga Formel E serien. Nascarföraren Kyle Larsson är däremot sparkad från sitt riktiga nascarteam på grund av sina uttryck i virtuella nascarserien.

Edit: Ser ut som att han inte är kvar hos varken Audi eller Formel E nu;
The automaker said in a statement via Formula E that Abt had been suspended from Audi Sport “with immediate effect.” However, it appears the consequences are more serious and final. Abt said in a video message published Tuesday on YouTube that Audi had dropped him from the team.

“Today I was informed in a conversation with Audi that our ways will split from now on,” Abt said, according to a translation of the video message. “We won’t be racing together in Formula E anymore and the cooperation has ended. It is a pain which I have never felt in this way in my life.”

verkar det som att han lärde sig sin läxa iaf...

Gnällkuk
Skrivet av Skylin3:

Utan någon källa så har jag för mig att han blev "sparkad" från att delta i fler Formel E simulator race men är kvar som riktig förare i vanliga Formel E serien. Nascarföraren Kyle Larsson är däremot sparkad från sitt riktiga nascarteam på grund av sina uttryck i virtuella nascarserien.

Edit: Ser ut som att han inte är kvar hos varken Audi eller Formel E nu;
The automaker said in a statement via Formula E that Abt had been suspended from Audi Sport “with immediate effect.” However, it appears the consequences are more serious and final. Abt said in a video message published Tuesday on YouTube that Audi had dropped him from the team.

“Today I was informed in a conversation with Audi that our ways will split from now on,” Abt said, according to a translation of the video message. “We won’t be racing together in Formula E anymore and the cooperation has ended. It is a pain which I have never felt in this way in my life.”

Ah, okey. Tack för klargörandet! Rätt agerat av Audi tycker jag, fuskare hör inte hemma någonstans!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bara jag som inte hade en aning om detta och tycker det är coolt de kör digitalt istället?

Medlem

Det är ganska många racing-förare som gjort bort sig på olika sätt vid digitala lopp under pandemin och vissa har fått känna på efterföljder även i sina "riktiga" karriärer.

Medlem

Helt klart rätt av Audi. Sen känner jag även att den som nöter sim-racers hela tiden lär ju faktiskt vara bättre på det än en som mest kör på riktigt. Visst, jag vet att många team inom F1 osv har sim-racers också, men kan tänka mig att förarna mest testar banan innan race-weekend o så.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av Karmak:

Bara jag som inte hade en aning om detta och tycker det är coolt de kör digitalt istället?

Har varit ett väldigt stort nöje för mig med intresse för motorsport! Sen har det funnits lite olika sätt att gå tillväga. Nascar och Indycar har kört så seriöst det går med alla förare, nationalsång och allt som hör till. Och Formula 1 har gjort det lite mer till en rolig grej med diverse olika inbjudna förare som fotbollsspelare

Medlem
Skrivet av Thane:

Har varit ett väldigt stort nöje för mig med intresse för motorsport! Sen har det funnits lite olika sätt att gå tillväga. Nascar och Indycar har kört så seriöst det går med alla förare, nationalsång och allt som hör till. Och Formula 1 har gjort det lite mer till en rolig grej med diverse olika inbjudna förare som fotbollsspelare

Även jag tycker att det har varit underhållande och hoppas att de fortsätter med liknande saker mellan säsongerna.

IndyCar-loppen är de jag har haft mest nöje av även om sista varvet i sista loppet lämnade en besk eftersmak.

F1 är ju lite begränsade av att de tvingas använda Codemasters F1-spel istället för iRacing eller liknande men har haft bättre sändningar kring loppen.

Kul också att så många förare hittat till Twitch och börjat streama regelbundet.

1
Skriv svar