Take-Twos marknadsföringsbudget kan ha avslöjat när GTA 6 släpps

Robot
Take-Twos marknadsföringsbudget kan ha avslöjat när GTA 6 släpps

Vad ska de annars spendera 853 miljoner kronor i marknadsföring på?

#gta-6, #rockstar, #take-two


Medlem

Så 10 år i mellan? Get over yourself!

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Så 10 år i mellan? Get over yourself!

Hold my beer...

Medlem

2023 känns lååångt borta. Men verkar vara i linje med den takt de släppt sina spel i på senaste tiden. 1 Rockstar spel per konsolperiod typ.

Medlem

Haha. Aja, då har man tid på sig att tjäna ihop pengar till en PS5..


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Citat: Vi ser också en drastisk sänkning av utvecklingskostnaderna året efter med nästan hälften.

Notera att de säkerligen inte kommer sparka personal för att minska utvecklingskostnaderna. Största minskningen är att de slipper betala till alla 3:e parts studios som hjälpt till i arbetet.

Medlem

Alltså, det är bedrövligt att då inte PS4 fick ett riktigt GTA spel utan bara en remaster. Detta hade jag aldrig trott för några år sedan. Aldrig..
Denna serie är på tok för bra för att släppas så långt ifrån varandra. Som jag sagt många gånger tidigare.
Skäms på er R* foo helvedee...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Fast det är lite det som är bra, att det är långt mellan gångerna, det gick snabbare innan, men ja, om det skulle bli som assassins creed eller cod så tappar man mycket tycker jag. Man hinner knappt låta det gamla feta sjunka in innan det kommer en marknadskampanj för ett nytt. Att släppa oftare betyder säkert "mindre" spel med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fast det är lite det som är bra, att det är långt mellan gångerna, det gick snabbare innan, men ja, om det skulle bli som assassins creed eller cod så tappar man mycket tycker jag. Man hinner knappt låta det gamla feta sjunka in innan det kommer en marknadskampanj för ett nytt. Att släppa oftare betyder säkert "mindre" spel med.

Samtidigt..
GTA 3: 2001
GTA Vice City: 2002
GTA San Andreas: 2004
GTA 4: 2008
GTA 5: 2013
Dom släppte alltså 4 STORA spel på 7 år, sen mellan 4 och 5 släpptes en del expansioner.
Men sen 2013 har det varit helt tyst, förutom högupplösta versioner för PS4 och Xbox One X.

Nä jag vet inte, tycker dom tar i lite väl. Vad är nästa grej, att det ska ta 10-15 år till GTA 7 från när GTA 6 släpps?

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Haha. Aja, då har man tid på sig att tjäna ihop pengar till en PS5..

Du hinner nog panta ihop till en PS5 i så fall, då det blir mindre än 5kr om dagen ifall PS5 kostar 7000Kr.....

Skrivet av CARTMAN:

Alltså, det är bedrövligt att då inte PS4 fick ett riktigt GTA spel utan bara en remaster. Detta hade jag aldrig trott för några år sedan. Aldrig..
Denna serie är på tok för bra för att släppas så långt ifrån varandra. Som jag sagt många gånger tidigare.
Skäms på er R* foo helvedee...

Skrivet av Hipshot:

Fast det är lite det som är bra, att det är långt mellan gångerna, det gick snabbare innan, men ja, om det skulle bli som assassins creed eller cod så tappar man mycket tycker jag. Man hinner knappt låta det gamla feta sjunka in innan det kommer en marknadskampanj för ett nytt. Att släppa oftare betyder säkert "mindre" spel med.

Skrivet av Håkan:

Samtidigt..
GTA 3: 2001
GTA Vice City: 2002
GTA San Andreas: 2004
GTA 4: 2008
GTA 5: 2013
Dom släppte alltså 4 STORA spel på 7 år, sen mellan 4 och 5 släpptes en del expansioner.
Men sen 2013 har det varit helt tyst, förutom högupplösta versioner för PS4 och Xbox One X.

Nä jag vet inte, tycker dom tar i lite väl. Vad är nästa grej, att det ska ta 10-15 år till GTA 7 från när GTA 6 släpps?

Det kan ni tacka alla som köper prylar i GTA:online för.
Vart inte ens någon expansion av 5:an, har vi tur så kanske det blir en remaster till början av nästa generation i alla fall(iofs så är det väl också för att hålla GTA online vid liv så länge...).

Medlem

Det är nog något vi kommer att få se framöver, att det kan ta 10 år mellan uppföljare. Mycket med tanke på onlinedelen i spel, de tjänar enorma pengar på det och är inte i något större behov av att göra nya spel lika ofta som förr.

Sen är ju frågan hur mycket finanser till marknadsföring Gta VI egentligen behöver, känns som att det kan marknadsföra sig själv rätt bra. Dock hade jag trott att det skulle släppas tidigare än 2023-2024.

Medlem

Äh, vem bryr sig. Rockstar har hamnat rejält bakom när det gäller utveckling i spel. Mellan 2013 och 2018 så har vi fått en mängd bra Open-world spel som inte ens Red Dead Redemption 2 kan leva upp till. Dom imponerar inte på mig längre, inget man sitter och väntar på.

Medlem

Riktig VR support då köper jag GTA VI.
Annars risk att jag skippar.
Ledsnat lite på Rockstar spelen.
Red dead Redemption 2 har jag inte ens spelat färdigt. Får ta tag i det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Med den utvecklingstiden hoppas jag det blir i klass med eller mer än Red Dead 2.
Högre kvalité på spel har jag aldrig sett, i singleplayer i alla fall. Online är väl ingen höjdare.

Skulle sitta fint med ett till Vice City liknande GTA på 70-talet. Hawaii-skjortor och muskelbilar, Once Upon a Time in Hollywood-feeling.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Du hinner nog panta ihop till en PS5 i så fall, då det blir mindre än 5kr om dagen ifall PS5 kostar 7000Kr.....

7000 kr räcker nog inte är jag rädd.. Min gissning är 10-12k. Men ja, pantflaskor är en gåva från himmelen.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

7000 kr räcker nog inte är jag rädd.. Min gissning är 10-12k. Men ja, pantflaskor är en gåva från himmelen.

Enligt Bloomberg så kostar den 450$ att tillverka och det lutar åt att det blir priskrig, i och med att varken Sony eller Microsoft vill vara ute med pris först(dom vill antagligen alltså vara billigast).
Förra generationen så var marginalen 18$ emellan tillverkning och försäljningspris.
Sen så är dom antagligen mer självsäkra på att dom kommer dra in pengar på tjänster som PS Plus, PS Now och större digital försäljning framöver jämfört med PS4, så priset på konsolen kan bakas in i vad dom kommer tjäna per användare i genomsnitt.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-02-14/sony-is-st...

Så 7000Kr inkl moms och kemikalie avgift tror jag nog att det max går på, och jag upplever också att det är högt räknat.
För egen del så kvittar typ priset, men om dom vill sälja stora volymer så tror jag nog att den kommer kosta närmare 5, eller max 6K.

Medlem
Skrivet av FRULZ:

7000 kr räcker nog inte är jag rädd.. Min gissning är 10-12k. Men ja, pantflaskor är en gåva från himmelen.

Vadå, tror du att PlayStation 5 kommer att kosta mellan 10 lakan upp till 12 lakan? Shit... Nej det tror jag aldrig att det blir. Då skjuter SONY sig själva i foten. Personligen tror jag att priset blir vid 5500:- kanske upp till 6000:-. Hur som helst så ska det bli spännande att höra vad priset kommer att bli när det offentliggörs nu framöver och även höra folks reaktioner. Även spännande att höra vad MicroSoft kontrar med sin Xbox Series X i form av pris.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar