Aftonbladet förklarar hur osexiga vi är

Medlem
Aftonbladet förklarar hur osexiga vi är

Jag känner mig träffad, förnedrad. Precis som när jag spelar fortnite och blir mördad av en 10åring som kallar mig noob.

Läs Malin Wollins artikel i Aftonbladet.
Min gissning är att hon hört myten om den fruktade datanörden och aldrig upplevt någon.
Ungefär som under andra världskriget och nazisternas bild av en Jude (se Joe Joe Rabbit, humor!)
Här kommer länken: https://www.aftonbladet.se/a/Vbmr8d

Geeks Gaming

Kan inte säga att jag bryr mig.

Det kommer alltid finnas inskränkta människor som gärna generaliserar istället för att utmana sig själv och försöka förstå att folka har olika hobbys.

Som tur är så brukar dessa människor inte röra sig i mina kretsar då jag är noga med att omge mig med människor som är lite mer öppna i sina sinnen

Medlem

Läste det för en stund sedan.

Måste vara farligt att folk har olika intressen och därför vissa hellre väljer att spendera sin tid framför någon sorts skärm och spela än att gå ut och göra vad man nu än vill göra på andra ställen : )

Jag läser texten
Jag skrattar åt den
Jag förkastar den

Sådär.
Poff borta ur mitt huvud!


signatur

Halo kompis!

Lite missvisande trådstart ändå, det är helt enkelt så att Malin Wollin finner män som "sitter inomhus när vädret är vackert och spelar pang-pang-spel med fåniga hörlurar (med mikrofon)" osexiga.

Det kan jag leva med.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Ja, vad ska man säga egentligen...

Jag, och säkert många andra av er, är lyckligt förlovad med en sambo som utan problem låter mig spela ett par timmar utan att tappa sexlusten.

Medlem

Citera gärna texten lite så att jag slipper klicka mig in på den sidan.

Det där är en vanlig "krönika", eller vad ska man kalla det från en vinklad tidning som inte tillför något bra till samhället. Låt dem fortsätta sprida missinformation.

Vilken ny nakentrend syftar hon på? Den som ett par tjejer har lagt ut? Hmm. Missantropin har sannerligen en starkt forum i Sverige. Sad.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Märkligt att dra slutsatsen att ingen vill ligga med spelande partners av att se klipp där tjejer förför sina spelande partners kan man tycka. Klart det generellt sett inte ses så sexigt att sitta och spela däremot men vad fan har man för förhållande om man inte kan tillåtas att vara lite slapp och osexig till vardags.

Denna typ av krönikor ska ju aldrig tas på för stort allvar dock, oavsett vad det handlar om.

Gnällkuk

Det är väl inget nytt, två gamla tanter som aldrig förstått sig på tv-spel. Ska ju av någon anledning alltid vinklas som att problemet är att mannen gör saker som är avtändande. Utöver att man väljer att spela tv-spel för att det är kul och avkopplande, om din partner föredrar att spendera tid med spel och vänner över dig, då kanske det är det som är problemet - du är relativt ointressant?

Känns som ett klassikt scenario där man måste anpassa sig helt för den kvinnliga partnern. Jag har ingen hobby så då ska du inte heller ha det för då är du ett svin. Nåja, hur pass vettig hon är sammanfattas ju bra precis under krönikan.

Bröstet mot fienden
Jag läser att Anders Tegnell har utsatts för dödshot som nu utreds av polisen.
Nakna eller med kläder, hur många av er är med på att agera mänsklig sköld framför en statsepidemiolog som bara försöker sköta sitt jobb i en polariserad virusvärld?

Har man ens tänkt tanken att försvara det där stolpskottet säger det ju det mesta om ens verklighetsuppfattning.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kan inte vara kul att leva med en sån person som stör sig så mycket på helt obetydelselösa saker som inte har något med henne att göra.
Lev ditt eget liv och skit i hur andra lever. Jag jobbar 9-10 timmar om dagen ute i gassande sol, låt mig sitta inne i kylan och spela på min lediga tid även om det är fint väder ute.

Allas liv är olika, folk måste förstå det. Nä, det är roligare att sitta hemma och störa sig på hur någon annan gör någon annanstans i världen.
Det är synd att man aldrig kan föra en diskussion med såna här.

Redaktör

Detta är en persons spaning på fenomen i sociala medier. Gamer-stereotypen är välkänd och tacksam att använda för effekt. Texten har typisk kvällstidningsstil: lättillgänglig, tillspetsad, provokativ, "vi mot dem". Tabloider har alltid funkat så, inget att uppröras över. Det är bara att hämta sina nyheter från andra källor om man inte gillar stilen.


signatur
Medlem

Alldeles uppenbarligen så tjänar texten sitt syfte: Att få in klick till sajten.

Med andra ord: Prata inte om den, sprid inte länken till den och försök att inte gå in på "nyhetstidningen" alls.

Bonus: Försök att övertala era kollegor och bekanta att göra detsamma. Det är det enda sättet att stoppa smörjan som bara är till för att provocera fram annonsintäkter.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det är väl inget nytt, två gamla tanter som aldrig förstått sig på tv-spel. Ska ju av någon anledning alltid vinklas som att problemet är att mannen gör saker som är avtändande. [...]

Lite tankeväckande mening, faktiskt. Är det inte lite sexism på något vis, att kalla män avsändande då de ägnar sig åt ett intresse? Jag skulle aldrig få för mig att kalla en kvinna (eller man) som broderar/läser/joggar för avsändande...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Bröstet mot fienden
Jag läser att Anders Tegnell har utsatts för dödshot som nu utreds av polisen.
Nakna eller med kläder, hur många av er är med på att agera mänsklig sköld framför en statsepidemiolog som bara försöker sköta sitt jobb i en polariserad virusvärld?

Har man ens tänkt tanken att försvara det där stolpskottet säger det ju det mesta om ens verklighetsuppfattning.

Haha, verkligen. Antar att de ser sig själva i hans totala inkompetens

Medlem
Skrivet av superlim:

Haha, verkligen. Antar att de ser sig själva i hans totala inkompetens

Helt OT

Medlem

Är inte det samma stolpskott som alltid gråter över hur mansdominerat allt är och även föreslog en specifik skatt för enbart män som ska betala för kvinnors menskostnader bl a?

Hard pass på såna ufon 😅

Gen
Medlem
Skrivet av conthox:

Alldeles uppenbarligen så tjänar texten sitt syfte: Att få in klick till sajten.

Med andra ord: Prata inte om den, sprid inte länken till den och försök att inte gå in på "nyhetstidningen" alls.

Bonus: Försök att övertala era kollegor och bekanta att göra detsamma. Det är det enda sättet att stoppa smörjan som bara är till för att provocera fram annonsintäkter.

Texten hade inte alls varit lika "intressant" om det handlade om killar som nakna överraskar sin partner som scrollar Instagram liggandes i soffan. Skulle nästan ha varit kul att skriva om "debattartikeln" åt det andra hållet

Medlem
Skrivet av Gen:

Texten hade inte alls varit lika "intressant" om det handlade om killar som nakna överraskar sin partner som scrollar Instagram liggandes i soffan. Skulle nästan ha varit kul att skriva om "debattartikeln" åt det andra hållet

Det hade istället blivit en skrämselartikel om vita män som hotar sina partners med våldtäkt genom att tränga in dem i ett trångt rum och visa sig nakna.

Något i den stilen

Inaktiv

Att folk läser Aftonbladet ens. Fast de är inte lika illa som Nyheter24.
Eller har det blivit bättre nu? Inte gett dom klick sen 2014.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

är en kommentar om det som står i texten, knappast ot

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Att folk läser Aftonbladet ens. Fast de är inte lika illa som Nyheter24.
Eller har det blivit bättre nu? Inte gett dom klick sen 2014.

Nopes. Lika tragisk journalistik som tidigare och om möjligt mer politiskt riktad.

Medlem
Skrivet av superlim:

är en kommentar om det som står i texten, knappast ot

Om hon försvarar Tegnell eller inte har väl inget med hennes syn på folk som spelar spel. Precis lika lite som du försvarar honom eller inte. Tycker att en diskussion angående om man tycker si eller så om pandemin gör att man är en idiot är OT och precis lika generilaserande som hon är emot spelare. Vi om några vet väl att vi finns i alla samhällsgrupper, alla inkomstklasser, alla politiska åsikter. Vi gillar spel....så helt OT.

Medlem

Det finns en anledning att man inte läst den där blaskan på över 10år..

Medlem

Vem bryr sig om vad hon tycker? 😁


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Var det inte hon som också hånade folk som gjorde bensinupproret? Nu har jag inte läst allt vad hon skriver, men det verkar ju som att provocera är vad hon är ute efter!? Alltså bara ett helt vanligt internettroll.

Skrivet av trickeh2k:

Det är väl inget nytt, två gamla tanter som aldrig förstått sig på tv-spel. Ska ju av någon anledning alltid vinklas som att problemet är att mannen gör saker som är avtändande. Utöver att man väljer att spela tv-spel för att det är kul och avkopplande, om din partner föredrar att spendera tid med spel och vänner över dig, då kanske det är det som är problemet - du är relativt ointressant?

Känns som ett klassikt scenario där man måste anpassa sig helt för den kvinnliga partnern. Jag har ingen hobby så då ska du inte heller ha det för då är du ett svin. Nåja, hur pass vettig hon är sammanfattas ju bra precis under krönikan.

Bröstet mot fienden
Jag läser att Anders Tegnell har utsatts för dödshot som nu utreds av polisen.
Nakna eller med kläder, hur många av er är med på att agera mänsklig sköld framför en statsepidemiolog som bara försöker sköta sitt jobb i en polariserad virusvärld?

Har man ens tänkt tanken att försvara det där stolpskottet säger det ju det mesta om ens verklighetsuppfattning.

Nej, det är ju inte "tanter" som har dessa åsikter, utan kvinnor mer eller mindre i medelåldern. Det skulle vara väldigt intressant att se, eller höra, vad kvinnor som också spelar tycker om saken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är det någon som faktiskt trodde att vi är sexiga när vi spelar datorspel?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

phi
Medlem

Jag tror inte att man behöver ta åt sig så mycket av vad en obetydlig och gammal avdankad bloggerska/fotbollsfru skriver i en skräptidning/nyhetssajt som Aftonbladet.

Medlem

Ett IRL troll 🤣🤣


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Bröstet mot fienden
Jag läser att Anders Tegnell har utsatts för dödshot som nu utreds av polisen.
Nakna eller med kläder, hur många av er är med på att agera mänsklig sköld framför en statsepidemiolog som bara försöker sköta sitt jobb i en polariserad virusvärld?

Har man ens tänkt tanken att försvara det där stolpskottet säger det ju det mesta om ens verklighetsuppfattning.

Ditt avslut säger en del om din världsbild och verklighetsuppfattning, rakt av patetisk.

Man behöver inte försvara Tegnells åsikter och riktlinje men en vettig människa försvarar honom för sin roll och jobb som han blivit tilldelad.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skriv svar