Recension – Atomicrops

Robot
Recension – Atomicrops

Stardew Valley på muterade steroider, där du slits mellan himmel och bullet hell.

#atomicrops, #bird-bath-games, #raw-fury


Medlem

Har en fråga om det dära angående bullethell. Jag personligen älskar bullhell-spel. Kanske inte är så hardcore som vissa japanska sådana kräver men jag trivs gärna i t.ex Ikaruga och James town när det brakar loss ordentligt.

Iom att du angav det som ett minus så undrar jag om det är bullethell på fel vis som inte riktigt hör hemma i spelet eller att det inte din kopp te?

Kunde inte läsa så mycket om just det och trailern gav inte så mycket heller tyvärr. Actionen ser väldigt mycket ut som Enter the gungeon.

Aldrig hört talas om spelet så tack för det.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Redaktör
Ponny

@Slutbossen: Jag kan uppskatta bullet hell, men här skavde det mer än berikade. Dock: som du är inne på kan det vara en ren smaksak. För mig, när minsta misstag kan ödelägga en spelomgång, blev det fel slags stress. När finliret försvann till förmån för kaos och kalabalik blev jag less ibland.

En kompis liknade det vid just Enter the Gungeon, och tycks ha mindre problem med det. Så kan nog som sagt vara mycket av en smaksak. Jag tycker det redan är plottrigt som det är, så för mig är det lite "too much". Om du är osäker kan du kika på fler recensioner, men av det jag sett av Gungeon tror jag du skulle kunna känna dig ganska bekväm här.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@Slutbossen: Jag kan uppskatta bullet hell, men här skavde det mer än berikade. Dock: som du är inne på kan det vara en ren smaksak. För mig, när minsta misstag kan ödelägga en spelomgång, blev det fel slags stress. När finliret försvann till förmån för kaos och kalabalik blev jag less ibland.

En kompis liknade det vid just Enter the Gungeon, och tycks ha mindre problem med det. Så kan nog som sagt vara mycket av en smaksak. Jag tycker det redan är plottrigt som det är, så för mig är det lite "too much". Om du är osäker kan du kika på fler recensioner, men av det jag sett av Gungeon tror jag du skulle kunna känna dig ganska bekväm här.

Håller med dig när det gäller just den sortens kaos. Om de medvetet har designat spelet på det viset att det stundtals blir mer eller mindre omöjligt att skilja ens egna kulor från fiendens och enorma effekter som skapar en gigantisk soppa man inte kan urskilja något av så är det bara kass. Många spel som är just sådana brukar ha en sorts sköld eller liknande som man sporadiskt kan aktivera för att man ska kunna få andrum i alla fall någon enstaka sekund och återhämta hjärnan.

Tack för svar!


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Kul koncept även om bullet hell inte är min kopp te.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

.....OMG.... !?!?!?!? NANI!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

1
Skriv svar