Härmed proklamerar jag 2020 som backloggens år!

Medlem

Pågående:
Far cry 4, Ion fury samt A plague tale

Efter detta:
Shadow warrior 2, Deus ex 1 och möjligen Titanfall 2.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Jaha, jag har tydligen missat denna tråd men då har jag lite kött på benen med bidrag från min backlog:
Avklarade:

-TWarhammer II (High Elves)
-Mass Effect 3
-Titanfall 2
-Hellblade
-Rise of the Tomb Raider
-Project Warlock
-Grim Dawn inkl expansioner
-Hollow Knight

dvs 8

Köpte Februaris Humble Bundle, varav är väl 3 spel åtminstone som jag kommer att röra nån gång.
Spelar annars Battletech nu, som tar sin lilla tid att klara ut. Vars jag går vidare sen? Kanske Kingdom Come, fast den är också ett mastodontverk, frågan är om man hinner klart innan semestern, förmodligen inte. Hade nästan tänkt börja med den redan men har ej blivit av.

Har 20+ i min backlog, fast det är upp emot 5 som man aldrig kommer att spela förmodligen, diverse giveaways och X3: Terran Conflict som verkar så svårt att lära sig, vete fan varför jag köpte skiten ens. Är bland mina första inköp på Steam faktiskt.

Kan addera 3 avklarade spel
-Battletech
-Battlefield 3
-Doom Eternal, vilket inte var från backloggen utan köpte det för någon vecka sen, kunde inte hålla mig. Dock ändå +2

Tänkte skriva att jag är +10 i år sammanlagt, men snarare +5-6 med avancerad kalkyl...

Är just på nämnda Kingdom Come, vilket lär dröja. Kommer förmodligen ha ett till på sidan av, men kanske inte från backloggen, kan bli ett spel såsom Riddick-spelen som man inte kört på 9-10 år. Har dock Deus Ex: Mankind Divided från "listan" men måste då köra igenom Human Revolution igen innan, oh well. ¯\_(ツ)_/¯.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Backloggens befriare

@Castor.T: snyggt jobbat!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

@keffkebab: Tackar, det tar sig.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Ambassadör
Xbox

Ytterligare ett spel avklarat, Yakuza 0. Mitt första spel i Yakuza-serien och det var riktigt häftigt! Rekommenderas, 4/5. Inte heller detta från den "riktiga" backloggen dock, utan från Xbox Game Pass.

Avklarade spel 2020: 14
Antal spel från backloggen: 10
Inköpta spel: 1


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Yakuza 0. Mitt första spel i Yakuza-serien

Jag är stolt över dig!


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Belfry:

Jag är stolt över dig!

Hahaha. Det är otäckt, men belönande, att kliva ur sin comfort zone ibland


signatur

Jump in.

Medlem

Klarat av Thimbleweed Park. Mycket bra spel. Fast jag ångrar lite att jag inte var helt uppmärksam på omgivningen och detaljerna i spelet, använde lite väl för mycket hints mot slutet av spelet.

Nästa spel blir ett DLC till samma spel, Delores. Denna gång ska jag vara fokuserad! Lär varva med ett annat spel för att inte fastna rejält och missbruka hints igen.

Avklarade spel: 16
Antal spel checkade från backloggen: 18
Inköpta spel: 1

Edit: Njae... trodde DLC:t skulle vara lika bra som huvudspelet, men det är bara som en liten grej de krafsat ihop under dessa coronatider. Typ noll story, bara såna där chores typ. Räknar inte med det här då det kom ut nyss, under 2020.


signatur

I'm like you, I have no name.

Januari:
Köpta(0 st). Klarade (3 st).
Februari:
Köpta(4 st). Klarade (3 st).
Mars:
Köpta(5 st). Klarade (4 st).
April:
Köpta(0 st). Klarade (1 st).
Maj:
Köpta(2 st). Klarade (4 st).

Maj
Köpta(2 st):

  • Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy (Switch)

  • Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast(Switch)

Klarade (4 st):

  • Spyro 2: Riptos Rage (PS4 - 3/5)

  • Ninja Saviors: Return of the Warriors (switch - 3/5)

  • Harry Potter och de vise sten (GBA - 20/5)

  • Assassins Creed II(WiiU - 31/5)

Aktuell poäng: +4

Slutrapport för maj, då. Ser så där ut. Men nu är det juni och jag har semester! Så nu blir det till att nöta! Har Banjo Kazooie i gång just n u och första inplanerade spelet efter det blir antagligen Kingdom Come. Sen får vi se.:) Ska se till att boka Shantae nu i början av månaden också.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Ambassadör
Xbox

Avslutat kampanjen i Gears 5 till slut! Efter 300-ish timmar MP så var det väl dags En av de bättre Gears-kampanjerna tycker jag, och även om jag kommer att fortsätta med PvE då och då så får det bli ett streck i backloggen i alla fall.

Avklarade spel 2020: 15
Antal spel från backloggen: 11
Inköpta spel: 1


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Avslutat kampanjen i Gears 5 till slut! Efter 300-ish timmar MP så var det väl dags En av de bättre Gears-kampanjerna tycker jag, och även om jag kommer att fortsätta med PvE då och då så får det bli ett streck i backloggen i alla fall.

Avklarade spel 2020: 15
Antal spel från backloggen: 11
Inköpta spel: 1

Sannerligen på tiden!


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

Här går det undan! Avslutat Riverbond, en gullig och okomplicerad indie-dungeon crawler som väl kanske inte lämnade något bestående intryck. Om någon letar spel till sina yngre kids så kan jag rekommendera det iaf! Från XGP så inga backlogspoäng...

Avklarade spel 2020: 16
Antal spel från backloggen: 11
Inköpta spel: 1


signatur

Jump in.

Medlem

Försökte verkligen tycka om XCOM: Enemy Within, men det gick tyvärr inte. Jag förstår inte varför det ska vara bra/roligt att avancera sig blint på banorna för att hitta fienden, för att börja kriget. Rent onödigt tidsslöseri och fienden får ju övertag. Kändes inte alls taktiskt heller, även om det är säkert det lite senare. Men jag har spelat 5 timmar och gillade det inte, det får räcka.

Avklarade spel: 16
Antal spel checkade från backloggen: 19
Inköpta spel: 1


signatur

I'm like you, I have no name.

Ambassadör
Xbox

Ännu ett spel besegrat. The Deer God, ett väldigt skumt spel som jag till slut förstod och uppskattade ungefär när det var slut

Avklarade spel 2020: 17
Antal spel från backloggen: 12
Inköpta spel: 1


signatur

Jump in.

Medlem

Avklarade spel 2020 (inkl eventuella dlc/expansioner): 26
Antal spel från backloggen: 22
Inköpta spel i år: 9...


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Backlogging 2010s...Sen så kommer det spel som bara ligger i önskelista (både gamla och nya) senaste som jag klarade ut i (2010 backloggen var nog Wolfenstein Das Neu Auftrag (The new order på tyska)

Medlem

Är tyvärr i en liten svacka. Känns som att jag vill skita i backloggen, för att jag inte är sugen på något. Well, får ta en liten paus och fortsätta spela Overwatch...


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare
Skrivet av Dohman:

Är tyvärr i en liten svacka. Känns som att jag vill skita i backloggen, för att jag inte är sugen på något. Well, får ta en liten paus och fortsätta spela Overwatch...

Ah, så är det ibland! Själv kör jag ju The Witcher 3 nu, för tredje gången..:)


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Nu lär det inte hända mycket, på ett tag, för nu blir det intensivjobb i några månader, men ska försöka hålla ett öga här i alla fall...

Dock så får jag rapportera lite...
Har äntligen klarat ut Blood & Wine, med blandade känslor. Fick dra igång Thronebreaker direkt efteråt för att trösta mig själv, och det blir nog mer The Witcher i form av en omspelning av tvåan sedan...

I övrigt föll jag också dit, och köpte lite spel, i samband med den stora "E3"-rean på Xbox... Köpte "Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy", "Crackdown 3", Season-pass till Assassins Creed Odyssey och "Zoo Tycoon"...

Avklarade spel 2020: 17
Antal spel checkade från backloggen: 12
Inköpta spel 2020: 4
Värde: -3


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Grymt nöjd med att jag i år betat av några spel som jag köpte och i vissa fall började spela för flera år sedan, och som väntat som en nagel i ögat sedan dess:
Life is Strange
The Walking Dead Season 2
Alien Isolation

Framförallt så jävla nöjd att jag efter många långa avbrott klarade av Alien Isolation trots att jag är livrädd för skräckspel. 😁

Medlem

Har det mysiga men obehagliga firewatch nu sen blir det väl platformskräck i Little Nightmares

Ambassadör
Xbox
Skrivet av BloodFarmer:

Framförallt så jävla nöjd att jag efter många långa avbrott klarade av Alien Isolation trots att jag är livrädd för skräckspel. 😁

En riktig bedrift! Jag har fortfarande inte vågat...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

En riktig bedrift! Jag har fortfarande inte vågat...

Rekommenderar det verkligen om man gillar franchisen! Som det Alien-fan jag är kände jag mig tvungen, och efter 56 timmar sittandes i skåp nådde jag slutet. 10/10 kommer aldrig spela det igen.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Rekommenderar det verkligen om man gillar franchisen! Som det Alien-fan jag är kände jag mig tvungen, och efter 56 timmar sittandes i skåp nådde jag slutet. 10/10 kommer aldrig spela det igen.

Jag funderar på att ge Alien Isolation en ny chans, men spela på Easy denna gång. Gav upp på spelet för att AI:n blev frustrerande snarare än läskig. Läste någonstans att monstret dyker upp mindre ofta på Easy och då blir det läskigt och man kan utforska i fred istället för att träffa på monstret i vartenda rum. Jag vill ge det en chans till eftersom atmosfären var makalös.

Jag spelar Star Wars: Knights of the Old Republic just nu, uppe i ca 10 timmar. Det var nästan plågsamt i början pga kontrollen & mekaniken (föråldrad och hemsk) men nu är det roligt. Bra story. Kör med några moddar också.


signatur

I'm like you, I have no name.

Testpilot
Skrivet av BloodFarmer:

Rekommenderar det verkligen om man gillar franchisen! Som det Alien-fan jag är kände jag mig tvungen, och efter 56 timmar sittandes i skåp nådde jag slutet. 10/10 kommer aldrig spela det igen.

56 timmar? Jag klarade ut det på 15 och tyckte att det var lite längre än vad spelet behövde. Särskilt läskigt var det ju inte heller. Men men kul att det är så olika

Medlem

Glömde tillägga att jag ska hämta ut mitt The Last of Us II nu på fredag. Har 19 avbockade. Så det är lagom tajmat! Kommer såklart att pausa Kotor och köra spelet på dirren.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Jag funderar på att ge Alien Isolation en ny chans, men spela på Easy denna gång. Gav upp på spelet för att AI:n blev frustrerande snarare än läskig. Läste någonstans att monstret dyker upp mindre ofta på Easy och då blir det läskigt och man kan utforska i fred istället för att träffa på monstret i vartenda rum. Jag vill ge det en chans till eftersom atmosfären var makalös.

Så är det säkert, det blir också betydligt mindre intelligent vad jag vet så man klarar sig lättare. Själv tyckte jag det var orimligt läskigt i princip hela tiden, och då körde jag igenom större delen av spelet på novice/easy, men jag klarar verkligen inte av skräckspel. Alls.
Men ja, atmosfären är fantastisk. Väldigt immersive.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

56 timmar? Jag klarade ut det på 15 och tyckte att det var lite längre än vad spelet behövde. Särskilt läskigt var det ju inte heller. Men men kul att det är så olika

Hatar skräckspel pga blir så jävla rädd, så jag spenderade nog större delen av den tiden med att gömma mig. Haha.
Första och sista skräckspelet jag lirar.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Så är det säkert, det blir också betydligt mindre intelligent vad jag vet så man klarar sig lättare. Själv tyckte jag det var orimligt läskigt i princip hela tiden, och då körde jag igenom större delen av spelet på novice/easy, men jag klarar verkligen inte av skräckspel. Alls.
Men ja, atmosfären är fantastisk. Väldigt immersive.

Nja. Jag har spelat spel som Amnesia och SOMA, jag blev aldrig frustrerad på fienden för jag sket på mig när de kom. Varje gång. Perfekt balans och tempo, man fick utforska i fred och man kunde även fly. I Alien Isolation dök monstret upp som sagt i nästan vartenda rum och skulle det se mig var det kört. Jag vill kunna fly med nöd & näppe åtminstone minst 7 av 10 gånger.

Ja, inte lätt att göra ett skäcksspel utan att göra den enda fienden till ett irritationsmoment. Hatten av till dem som lyckats!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Hatar skräckspel pga blir så jävla rädd, så jag spenderade nog större delen av den tiden med att gömma mig. Haha.
Första och sista skräckspelet jag lirar.

Får se hur det blir för mig med Alien, bävar redan.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skriv svar