Aftonbladet förklarar hur osexiga vi är

Medlem

Har man inget bra att skriva får man hitta på nåe dynga. Summerar de flesta nyhetssidorna. Jag varken tittar eller läser nyheter och det var ett bra beslut för man mår mycket bättre och påverkas mindre av skit. Lite svårt nu under corona att inte läsa nyheter men håller mig borta så gott det går

Gnällkuk
Skrivet av Soulless:

Ditt avslut säger en del om din världsbild och verklighetsuppfattning, rakt av patetisk.

Man behöver inte försvara Tegnells åsikter och riktlinje men en vettig människa försvarar honom för sin roll och jobb som han blivit tilldelad.

Va? Hur säger det något om min världsbild och varför är den patetisk? Din andra mening är helt obegriplig, om t ex en polis begår tjänstefel och brukar mer våld än vad nöden kräver, då ska vi ändå försvara honom i egenskap av polis, inte för att personen i det här fallet gör något du tycker är fel?

Jag önskar inte livet ur Tegnell, folk som gör det är idioter däremot tycker jag han och FHMs linje är helt felaktig och närmst lutar åt folkmord.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Är det någon som faktiskt trodde att vi är sexiga när vi spelar datorspel?

Jo det tycker jag nog att vi är ändå

Medlem

Avslutningen visar ju vilken människosyn hon har.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Va? Hur säger det något om min världsbild och varför är den patetisk? Din andra mening är helt obegriplig, om t ex en polis begår tjänstefel och brukar mer våld än vad nöden kräver, då ska vi ändå försvara honom i egenskap av polis, inte för att personen i det här fallet gör något du tycker är fel?

Jag önskar inte livet ur Tegnell, folk som gör det är idioter däremot tycker jag han och FHMs linje är helt felaktig och närmst lutar åt folkmord.

Det finns klara regler o riktlinjer för vad en polis får och inte får göra, det finns inga sådana föe statsepidemiologen och det är näst intill omöjligt att avgöra huruvida Tegnell gör ett bra eller dåligt jobb. Eller om och vilka alternativ som vore bättre.

Det betyder inte att vi som outbildade och oerfarna inom ämnet inte får ha åsikter, och åsikter från andra aom har utbildning och erfarenhet ÄR viktig och tankevärd.

Man kan tycka och tro att Tegnell gjort och gör ett dåligt jobb, jag är benägen att instämma, men att påstå tjänstefel i en fråga högst subjektiv är rätt löjligt.
Och folkmord...seriöst?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Ambassadör
Xbox

Vem läser Aftonbladet? Klicka inte på skiten, det är det de vill.


signatur

Jump in.

Inaktiv

Jaja, vilken tragisk liten kärring. Undrar om luften är tunn däruppe. Fast krömikorna på Afgonbladet har varit tragiska sista åren ändå. Inget man läser längre.

Medlem

Varför lägga onödig energi på att gå och irritera sig hur andra gör? Vi är alla olika och tur är väl det. Ut och spring, njut av vädret istället så blir stämningen också mycket trevligare.

Gnällkuk
Skrivet av Soulless:

Det finns klara regler o riktlinjer för vad en polis får och inte får göra, det finns inga sådana föe statsepidemiologen och det är näst intill omöjligt att avgöra huruvida Tegnell gör ett bra eller dåligt jobb. Eller om och vilka alternativ som vore bättre.

Det betyder inte att vi som outbildade och oerfarna inom ämnet inte får ha åsikter, och åsikter från andra aom har utbildning och erfarenhet ÄR viktig och tankevärd.

Man kan tycka och tro att Tegnell gjort och gör ett dåligt jobb, jag är benägen att instämma, men att påstå tjänstefel i en fråga högst subjektiv är rätt löjligt.
Och folkmord...seriöst?

Det var en jämförelse med att man inte kunde ge kritik för en persons handlingar. Omöjligt tycker jag absolut inte det där, i början när det var så ovisst så absolut. Men att göra precis tvärtemot resten av världen och samtidigt få ett resultat som är sämre än världen där man också misslyckats med de två huvudmålen man haft, skydda de äldre och nå flockimmunitet.

Sjävklart kan du anse att det inte faller under samma kategori, men när man har som jobb att skydda befolkningen vid en pandemi och sedan misslyckas med detta kapitalt så att skördas så otroligt många människoliv i onödan är tjänstefel i mina ögon. Ja, vad kallar du det när man offrar människor i tusental? Ättestupan? Förvaltande av pensionsfonder?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Den kolumnen är väl egentligen inte särskilt annorlunda än de insändare man ser i diverse lokala nyhetstidningar. En persons tyckande om ett specifikt fenomen. Uppenbarligen var det ett känsligt ämne då tråden redan är uppe i 37 inlägg jämfört med exempelvis recensionen på Atomicrops som enbart har 5 :).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det var en jämförelse med att man inte kunde ge kritik för en persons handlingar. Omöjligt tycker jag absolut inte det där, i början när det var så ovisst så absolut. Men att göra precis tvärtemot resten av världen och samtidigt få ett resultat som är sämre än världen där man också misslyckats med de två huvudmålen man haft, skydda de äldre och nå flockimmunitet.

Sjävklart kan du anse att det inte faller under samma kategori, men när man har som jobb att skydda befolkningen vid en pandemi och sedan misslyckas med detta kapitalt så att skördas så otroligt många människoliv i onödan är tjänstefel i mina ögon. Ja, vad kallar du det när man offrar människor i tusental? Ättestupan? Förvaltande av pensionsfonder?

I Tegnells fall och yrke, ett misslyckande och eventuellt dåligt utfört arbete. Han har såklart agerat utifrån vad han och hans kollegor anser är det bästa tillvägagångssättet, och idag kan vi inte veta om det är bättre eller sämre än vad de flesta andra anser. Dåligt utfört jobb är inte detsamma som tjänstefel.

Jag håller med om att det är anmärkningsvärt att Sverige, som så ofta anser att alla ska "falla in i ledet, visa sympati, osv" i just denna fråga tycker sig ha rätt att gå tvärt emot. Men jag tänker inte skylla och hata på någon som kommit till en annorlunda slutsats i en fråga så komplicerad och svår som just hanteringen av corona. Speciellt när jag själv inte ens kan fantisera om den mängd data och information som måste beaktas för att upprätta en handlingsplan.

Det är därför jag inte jobbar på FHM som epidemiolog heller XD

I dagens värld är det så stora konsekvenser av åtgärder, konsekvenser som även de leder till problem, lidande och dödsfall, och jag har all respekt för en myndighet som verkligen försöker agera utifrån hela perspektivet och långsiktigt, och inte utifrån folkliga påtryckningar.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av matt76:

Den kolumnen är väl egentligen inte särskilt annorlunda än de insändare man ser i diverse lokala nyhetstidningar. En persons tyckande om ett specifikt fenomen. Uppenbarligen var det ett känsligt ämne då tråden redan är uppe i 37 inlägg jämfört med exempelvis recensionen på Atomicrops som enbart har 5 :).

Det är väl klart att folk som blir en måltavla för åtlöje reagerar, oavsett de bryr sig om författaren eller kolumnen ifråga.
Skulle inte förvåna mig om samma skribent om några månader kommer gråta ut om allt hot och hat hon får utstå på nätet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

@trickeh2k: För övrigt:

– Det är inte FHM:s uppgift att skydda befolkningen. Det är en kunskapsmyndighet, som syftar till att ge råd till de folkvalda och vara en informationskälla åt allmänheten. Statsepidemiologen är bara en galjonsfigur och den som är ansvarig för FHM:s myndighetsutövning är till syvende och sist generaldirektör Johan Carlson

– Flockimmunitet är inte, och har inte varit, en strategi. Det är enbart en gynnsam konsekvens.

– Det faller på äldrevården att skydda de äldre som de vårdar. Det har de problem med även när det inte är pandemi eller epidemi. Bland annat är det många anställda inom äldrevården som helt enkelt inte har råd att sjukskriva sig. Vilket leder oss till:

– Det faller på individens lott att skydda sig själv och andra, därav råden "Stanna hemma om du är det minsta sjuk" och "Håll avstånd till dina medmänniskor". Att vi har så många smittade beror helt enkelt på att det är så många individer som inte respekterar och följer dessa rekommendationer.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skägg.
10 Chambers

För att vi ska slippa rensa i den här tråden: håll er till ämnet (åsikten i krönikan), var respektfullla mot varandra och kritisera sakligt ämnet. Att kalla varandra, skribenten eller över huvudtaget någon patetisk och dylikt diskvalificerar er från deltagandet i diskussionen.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

För att vi ska slippa rensa i den här tråden: håll er till ämnet (åsikten i krönikan), var respektfullla mot varandra och kritisera sakligt ämnet. Att kalla varandra, skribenten eller över huvudtaget någon patetisk och dylikt diskvalificerar er från deltagandet i diskussionen.

Snabb fråga: Vem har kallat någon för patetisk?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Soulless:

Snabb fråga: Vem har kallat någon för patetisk?

Var inte i denna tråd, men det är ett hyfsat vanligt tillmäle när argumenten tar slut


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Var inte i denna tråd, men det är ett hyfsat vanligt tillmäle när argumenten tar slut

Aight, jag kallade en persons åsikt patetiskt tidigare i tråden vilket kanske inte var så trevligt men det var åtminstone riktat till den specifika åsikten och inte personen i sig. Ville bara tydliggöra det då jag kände mig lite träffad XD

Men jag är klar med ämnet och kämpar vidare med att förbättra mitt beteende så allt gött!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av hannes.theorell:

@trickeh2k: För övrigt:

– Det är inte FHM:s uppgift att skydda befolkningen. Det är en kunskapsmyndighet, som syftar till att ge råd till de folkvalda och vara en informationskälla åt allmänheten. Statsepidemiologen är bara en galjonsfigur och den som är ansvarig för FHM:s myndighetsutövning är till syvende och sist generaldirektör Johan Carlson

– Flockimmunitet är inte, och har inte varit, en strategi. Det är enbart en gynnsam konsekvens.

– Det faller på äldrevården att skydda de äldre som de vårdar. Det har de problem med även när det inte är pandemi eller epidemi. Bland annat är det många anställda inom äldrevården som helt enkelt inte har råd att sjukskriva sig. Vilket leder oss till:

– Det faller på individens lott att skydda sig själv och andra, därav råden "Stanna hemma om du är det minsta sjuk" och "Håll avstånd till dina medmänniskor". Att vi har så många smittade beror helt enkelt på att det är så många individer som inte respekterar och följer dessa rekommendationer.

Mycket möjligt, men om vi diskuterar vidare på Coronaspåret (som visserligen är offtopic) så säger ju även FHM att det inte spelar någon roll om du har en partner eller ett barn som är sjuk, har inte du symptom så ska du arbeta. Resten av världen har accepterat att man kan vara smittspridare utan att ha symptom samt att det sprider sig extremt lätt och att man ska hålla sig hemma. Vi är de enda i norden som har dödsfall nu (har jag för mig att jag har läst iaf?) och när Europa börjar öppna så är svenska bannlysta p.g.a. vi skiter i smittspårning och att försöka begränsa smittan.

Fler och fler börjar nu även kritisera den svenska strategin.

Jag tror vi kommer få se en tuff andra våg i Sverige eftersom vi skiter i alla råd och har avfärdat det här som en "förkylning". Vi var jätteduktiga i början när det var lite kallt ute men nu när solen tittar fram så tycker jag i alla fall det verkar som alla har återgått till det normala och hänger på uteserveringar o.s.v. "Min sommar ska inte bli förstörd", "Jag tillhör ingen riskgrupp" m.m . Åkte även förbi en smockfull IKEA-parkering idag, undrar hur det såg ut inne i varuhuset 🤔

Ökande smitta i Uppsala t.e.x: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LAwGEJ/regionerna-larmar...

Inaktiv
Skrivet av anon_79617:

Att folk läser Aftonbladet ens. Fast de är inte lika illa som Nyheter24.
Eller har det blivit bättre nu? Inte gett dom klick sen 2014.

Jag har aldrig egentligen rört Aftonbladet/Expressen/”Nyheter”24 med tång men sen hör man då och då, särskilt i dessa oroliga tider, hur vänner och annat folk verkligen suger girigt den sura mjölken ur Aftonbladets spene... Deppigt

Skribent

Angående topic:

Är det någon som är förvånad? Man vet vad det ska stå i artikeln innan man ens läser ett enda ord. Det är som att gå in på www.flamman.se och bli förvånad att det är en stark vänstervinkling på artiklarna, alternativt att läsa på www.friatider.se och bli förvånad att artiklarna har en stark högervinkling.

Medlem

Fnittrade till lite när hon i slutet var tvungen till att visa upp vilken cool och hunkig snubbe hon har som minsann sitter ute i solen istället för att spela spel 😂

Medlem

Sjukt sämst med tjejer som kommer och stör med sina vissna snippor när man jagar achievements på Xboxen!

Inaktiv

Att Aftonbladet har en krönikör som skriver skit, är inget nytt, gissar att OP bara kollar avpixlat och dom andra verkligen skumma "nyhets-sajterna"

Inaktiv
Skrivet av anon_326443:

Att Aftonbladet har en krönikör som skriver skit, är inget nytt, gissar att OP bara kollar avpixlat och dom andra verkligen skumma "nyhets-sajterna"

Lite konstigt påstående att dra den slutsatsen baserat på denna tråd. Dock något som gjorde mig allmänt fundersam var att trådskaparen gjorde sin användare 10 minuter innan denna tråd skapades vilket är lite lustigt att man gör en användare för att berätta om Aftonbladet, inte för att det är något fel med det men ändå lustigt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Soulless:

Aight, jag kallade en persons åsikt patetiskt tidigare i tråden vilket kanske inte var så trevligt men det var åtminstone riktat till den specifika åsikten och inte personen i sig. Ville bara tydliggöra det då jag kände mig lite träffad XD

Men jag är klar med ämnet och kämpar vidare med att förbättra mitt beteende så allt gött!

Gott så! Vi kan alla slinta på tangenterna ibland.


signatur
Inaktiv
Medlem

Det är alltså bättre att sitta med mobilen och sociala medier 10h om dygnet och spela in löjliga filmer? 😀

Förövrigt är det bara en klickjagande artikel som passar bra för Aftonbladets publik. Visst blir man triggad, det är poängen!

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Att Aftonbladet har en krönikör som skriver skit, är inget nytt, gissar att OP bara kollar avpixlat och dom andra verkligen skumma "nyhets-sajterna"

Knappt krystad slutsats...

Testpilot
Skrivet av Dudinkalv:

Fnittrade till lite när hon i slutet var tvungen till att visa upp vilken cool och hunkig snubbe hon har som minsann sitter ute i solen istället för att spela spel 😂

Hon är gift med en före detta Kalmar FF spelare, det mest osexiga lag som finns!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

För att vi ska slippa rensa i den här tråden: håll er till ämnet (åsikten i krönikan), var respektfullla mot varandra och kritisera sakligt ämnet. Att kalla varandra, skribenten eller över huvudtaget någon patetisk och dylikt diskvalificerar er från deltagandet i diskussionen.

Om jag citerar mitt egna inlägg och passar på att kalla mig själv patetisk, räknas det?


signatur

"High life on low budget"

Skriv svar