Diskutera – Vad spelar du i dag, istället för Last of Us 2?

Medlem

Skulle ha spelat Xenoblade Chronicles, men Spelbutiken misslyckades (ännu en gång...) att få spelet till mig på releasedagen.

Så istället blev det att köpa Total War: Warhammer på steamrea och försöka lära sig det, komplicerat tycker jag.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

GTA V och Overwatch.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Jag dödar infekterade av corona/covid 19 i Left4dead känns sorgligt att behöva göra så.
Men det är Tegnell som beställt jobbet.

Medlem

@SID 6.7: Finns massvis med bra infovideos på Youtube. Många faktioner spelas väldigt annorlunda från varandra, så värt att kolla in på den faktionen du vill spela Eller fråga oss TW: Warhammer nördar här på forumet!


signatur

I drank what?

Medlem

Kör AC Odyssey. Kan rekommenderas till de som inte testat. Hör dock en del gott om Days Gone här, är kanske dags att testa.

Medlem
Medlem

World of Warcraft, Hearthstone, Overwatch, CoD MW och lite nostalgispel fram tills Last of us 2 släpps.

Efter Last of us 2 släpps lirar jag tidigare nämnda spel


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av meganollan:

Har du koll på om man måste spela origins först, eller kan man hoppa på odyssé direkt?

Går helt fint att spela Odyssey först. Det är ju också det första Assassin’s Creed spelet kronologiskt sett då det utspelar sig flera hundra år innan till och med Origins

Medlem

Witcher 3 för andra gången. Är någonstans mitt i och kommer nog avsluta spelet, vilket lär ta åtskilliga veckor, innan jag börjar med The Last of Us 2. Förhoppningsvis har de då hunnit patcha bort eventuella buggar.

Medlem

** Lirar Mafia 2 Definitive Edition på Steam. På chapter 9 just nu. Hade knappt lirat spelet tidigare bara nåt enstaka chapter och vill inte missa vad som folk verkar anse en grym upplevelse. Kul spel men jag borde ha upplevt det när det kom för 9 år sedan då det har åldrats en del. Ger det 3av5. (Men då har jag svårt med äldre spel som jag först upplever idag.) Skulle garanterat ge det högre rating på den tiden.

** Sedan håller jag på med Control till PC. Ligger på sista bossen eller boss-banan som är en riktigt drygt fanskap. Dör o dör gör jag... Spelet är dock riktigt bra och eldstriderna känns mäktiga att ta del i. Grymt fin grafik. Riktigt vass finsk perkele grafikmotor.
Spännande berättelse och upplägg. Ger det 4av5 i betyg.

** Sedan håller jag på med skräckspelet Close to the Sun till PC som jag hade sätt fram emot länge. Riktigt fin och detaljerad grafik i Unreal Engine 4. Men sedan är det inte så mycket mer än så tyvärr. En walking simulator i stort sett. Trist svag musik. Lama skräck element. Nja, ett tveksamt spel. Ger det 2av5 i betyg.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@Mirage: Tack för erbjudandet

Jag kollade lite videos och sedan började jag köra kampanj med Empire (Inte alls dom jag ville spela, men spelet påstod att det skulle vara lättast att lära sig) kör på Easy och det går bra ändå, men alla vill ha allianser till höger och vänster och så drar dom in en i krig jämt och ständigt. Tycker det är svårt att avgöra vilka det är värt att vara på god fot med.

Har fått en Dvärgklan och Von Carsteins att vara Vassaller under mig, men vet inte vad det innebär rent tekniskt i spelet, kan dom fortfarande backstabba mig när jag minst anar?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

En del Hunt Showdown och Legends of Runeterra, men snart blir det Valorant och last of us 2!

Medlem

Köpte Control på Epic-Rean. Länge sedan jag fastnade så i ett spel. Grym grafik, sjukt intressant historia, askul gameplay.

Medlem

@SID 6.7: Ja, risken finns. Speciellt om det är en ras som går emot allt du står för (som Empire är det tex Undead dvs Carstein). Empire är buddy-buddy med dvärgar generellt, och kommer överrens OK med Brettonia och High Elves.

Wood Elves kommer knappt överrens med någon, kanske High Elves, på en solig dag om stjärnorna står rätt i fas.

Dvärgar accepterar människor, avskyr alver, hatar Greenskins och Undead.

High Elves avskyr greenskins, ser ner på människor, hatar Druchii (Dark Elves).

Dark Elves ser ner på alla utom High/Wood Elves som de hatar mer än solen är varm. De gillar förslava allt och alla för att sedan offra dem i diverse riter.

Chaos/Beastmen/Skavens/Norsca hatar alla och alla antingen hatar, avskyr eller undviker Chaos/Beastmen/Skavens/Norsca.
Norsca har dock ett love/hate relationship med Chaos.

Vampire Counts ser alla levande som mat och alla andra undead som rivaler och mindre värda.

Khemri håller sig för sig själva, och avskyr alla andra förutom Followers of Nagash som de hatar (de är en Khemri faktion).

Hoppas det hjälper lite!


signatur

I drank what?

Medlem

WoW Classic för stunden

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Skulle ha spelat Xenoblade Chronicles, men Spelbutiken misslyckades (ännu en gång...) att få spelet till mig på releasedagen.

Så istället blev det att köpa Total War: Warhammer på steamrea och försöka lära sig det, komplicerat tycker jag.

Spelbutiken.se använde i alla fall förr Bring/Citymail istället för posten. Där jag bor delar Citymail ut post ungefär var tredje dag. P.g.a. detta skyr jag webbutiker som t.ex. Spelbutiken när jag vill ha något inom rimlig tid.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Skulle ha spelat Xenoblade Chronicles, men Spelbutiken misslyckades (ännu en gång...) att få spelet till mig på releasedagen.

Så istället blev det att köpa Total War: Warhammer på steamrea och försöka lära sig det, komplicerat tycker jag.

Skrivet av Popski:

Spelbutiken.se använde i alla fall förr Bring/Citymail istället för posten. Där jag bor delar Citymail ut post ungefär var tredje dag. P.g.a. detta skyr jag webbutiker som t.ex. Spelbutiken när jag vill ha något inom rimlig tid.

::::: OFF TOPIC :::::

Jag ska köpa The Last of Us 2 som släpps den 19 juni men det är ju midsommarafton och butiker är ju då stängda. Brukar handla på Media Markt i vanliga fall. Funderar istället på att beställa från någon webservice. För att få det på releasedagen den 19e juni viken sida ska jag beställa från? Eller går det ens att få det hemskickat till denna röda dag?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Kör en andra omgång av ASS Odyssey som SP spel.
WoT med en ny härlig ny klan.
Samt lite Hearthstone på plattan o mobilen.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

::::: OFF TOPIC :::::

Jag ska köpa The Last of Us 2 som släpps den 19 juni men det är ju midsommarafton och butiker är ju då stängda. Brukar handla på Media Markt i vanliga fall. Funderar istället på att beställa från någon webservice. För att få det på releasedagen den 19e juni viken sida ska jag beställa från? Eller går det ens att få det hemskickat till denna röda dag?

Posten delar inte ut någon post på röda dagar och jag tvivlar på att Schenker eller DHL heller gör det.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

::::: OFF TOPIC :::::

Jag ska köpa The Last of Us 2 som släpps den 19 juni men det är ju midsommarafton och butiker är ju då stängda. Brukar handla på Media Markt i vanliga fall. Funderar istället på att beställa från någon webservice. För att få det på releasedagen den 19e juni viken sida ska jag beställa från? Eller går det ens att få det hemskickat till denna röda dag?

Nej, det är inte en röd dag den 19. Midsommar är den 20.

Avstängd

FemiNazi: The Triggering.
Kul en stund iaf. Säkert bättre än TLoU2..

RimWorld med expansion
lite tråkig omgång hittills. ska nog köra random-storytellern nästa gång.

Avstängd

Behöver någon fråga vad jag spelar? Det börjar på O och slutar med dyssey.


signatur

PS5 och inget annat.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av breahl:

Behöver någon fråga vad jag spelar? Det börjar på O och slutar med dyssey.

Preaching to the choir


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Nej, det är inte en röd dag den 19. Midsommar är den 20.

Midsommarafton är den 19e juni. Midsommardagen är den 20e juni.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Nej, det är inte en röd dag den 19. Midsommar är den 20.

Midsommarafton är 19/6 i år. Förvisso ingen röd dag i almanackan men likväl är det en dag då de flesta är lediga. Någon post lär du garanterat inte få den dagen.

Medlem

Har börjat spela lite Dota2 igen.

Medlem
Skrivet av Popski:

Midsommarafton är 19/6 i år. Förvisso ingen röd dag i almanackan men likväl är det en dag då de flesta är lediga. Någon post lär du garanterat inte få den dagen.

Ja, digitalt får det bli då.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Ja, digitalt får det bli då.

Ja, det är nog säkraste kortet. Själv köper jag gärna spel ur mina favoritserier i förväg på PlayStation store. Jag brukar dock vänta några veckor med att börja spela. Har nan tur så är de värsta buggarna borta då.

Medlem
Skrivet av Popski:

Ja, det är nog säkraste kortet. Själv köper jag gärna spel ur mina favoritserier i förväg på PlayStation store. Jag brukar dock vänta några veckor med att börja spela. Har nan tur så är de värsta buggarna borta då.

Haha jag har svårt att behärska mig, har jag spelet vill jag spela.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Spelar Days gone för första gången. Köpte det för 188 spänn, helt klart värt det.

Har typ spelat 6 timmar, gillar det skarpt, fast jag tvekade när det släpptes.

Samma här, Days Gone är väldigt bra! Fattar inte att det inte fick bättre betyg. 🤷

123
Skriv svar