Nytt The Last of Us II-gameplay visat - vad tyckte du?

Medlem
Skrivet av loerk:

@matt76: Det här är ett forum för att diskutera spel och en tråd för att diskutera denna trailer. Jag tycker att spel är intressant, därför väljer jag att diskutera det.
Och jag har inte attackerat det i ett enda inlägg.
Att säga att AIn ser aningen trög är inte att attackera något.

Men fortsätt att försvara industrijättarna när de beter sig som svin och förstör människors leverne du.

https://www.gamespot.com/articles/the-last-of-us-2s-enemy-ai-...

Trög som i långsam eller trög som i korkad?

Ovan är lite fakta om deras AI... det nämns bland annat att fienderna kan bedöma varifrån du sköt igenom att se var träffen tog.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Men dislikes/likes avslöjar inget? Dessutom är alla Youtube kommentarsfält fyllda med spoilers på regelbunden basis, vill man undvika detta är det ju bara att skippa läsa dem? Jag skulle argumentera för att klippet i sig är en stor spoiler, men det kanske inte alla håller med om.

Så är det ju, men i kommentarsfältet brukar det se ut på ett annat sätt: P.

Testpilot
Skrivet av gorbatjov:

Så är det ju, men i kommentarsfältet brukar det se ut på ett annat sätt: P.

Jo men det är väl bara ignorera kommentarerna i så fall. Behöver inte pappa Playstation för att gömma dem, men men en struntsak

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Jo men det är väl bara ignorera kommentarerna i så fall. Behöver inte pappa Playstation för att gömma dem, men men en struntsak

Nej jag håller med dig men tar man bort de så försvinner ju risken helt. Struntsak helt klart;).

Medlem

Jag vill gärna lägga ett inlägg här. Är jag en av dom få vita män utan privilegier? Min fader har kört lastbil, innan dom hade den grejen som hjälper dom styra. Blivit skadad i jobbet, ett par i släkten försvann när dom arbetade i gruvor. Men en bortskämd typ ska lära oss läxor? Tror det gör många av oss lite sura

Medlem
Skrivet av Buster:

https://www.gamespot.com/articles/the-last-of-us-2s-enemy-ai-...

Trög som i långsam eller trög som i korkad?

Ovan är lite fakta om deras AI... det nämns bland annat att fienderna kan bedöma varifrån du sköt igenom att se var träffen tog.

Skön person som måste bli toxic för att försvara sitt nya favoritspel. Men fortsätt att länka artiklar fyllda av PR snack.

Medlem
Skrivet av loerk:

Skön person som måste bli toxic för att försvara sitt nya favoritspel. Men fortsätt att länka artiklar fyllda av PR snack.

Jag ställde en fråga och presentera lite fakta för dig. Är det "toxic" att bemöta med fakta och en fråga? Eller har du bara svårt för att bli emotsagd?

Medlem
Skrivet av Buster:

Jag ställde en fråga och presentera lite fakta för dig. Är det "toxic" att bemöta med fakta och en fråga? Eller har du bara svårt för att bli emotsagd?

Misstolkade ditt inlägg. Sorry!
Men du borde nog ta allt du läser i en PR artikel med en gnutta salt.

Fraser som "De kan räkna ut vart du är utifrån vart skott landar" och vice versa, används ganska flitigt.
Också väldigt dumt, ska till att vara en övermänsklig AI om de kan göra matten på plats och ta mått för att få ut vartifrån ett skott har avfyrats.

Låter verkligen urdumt.

Medlem
Skrivet av loerk:

Fraser som "De kan räkna ut vart du är utifrån vart skott landar" och vice versa, används ganska flitigt.
Också väldigt dumt, ska till att vara en övermänsklig AI om de kan göra matten på plats och ta mått för att få ut vartifrån ett skott har avfyrats.

Låter verkligen urdumt.

Du krånglar till det i onödan.

Spelet "vet" varifrån skottet kommer. Det handlar bara om när man eventuellt delger en AI-kontrollerad figur informationen.

För övrigt var AI:n i det första spelet bra och detta verkar ännu bättre så man ligger nog före de flesta andra spel på den fronten.

Skriv svar