Blizzard överklagar 18-årsgräns för Starcraft II

Robot
Blizzard överklagar 18-årsgräns för Starcraft II
Medlem
Blizzard överklagar 18-årsgräns för Starcraft II

"Enligt lead producer Chris Sigaty kommer släppdatumet (andra eller tredje kvartalet i år) inte påverkas av problemen."

Allt jag behövde veta.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Stim-packs är tunga droger!

Medlem

18-års gräns för vad?

Hoppas att de lägger in ett vanligt föräldra lås bara. Så att de kan stänga av gore om det nu är känsligt

Medlem

18-årsgräns på ett Blizzardspel? Töntigaste jag hört.


signatur

Memento Mori

Inaktiv

Ta bort våldet? Ja vad bra. Då har vi tre raser som står och tittar på varandra istället.

Medlem

plz, jag körde sc1 när det kom ut och då gick jag i 2an. Ingen bryr sig om åldergränser...

Medlem
Skrivet av dmon:

plz, jag körde sc1 när det kom ut och då gick jag i 2an. Ingen bryr sig om åldergränser...

Det har, vad jag vet, blivit hårdare med reglerna sedan dess. Dvs handlarna respekterar åldersgränsen och säljer inte 18års spel till 8 åringar.

Medlem
Skrivet av dmon:

plz, jag körde sc1 när det kom ut och då gick jag i 2an. Ingen bryr sig om åldergränser...

Kanske inte du men dem som gör spelet och säljer spelet har ett ansvar att märka det tex 18+ sen om föräldrarna eller försäljaren i fråga tillåter dem är det ju en sak.

Utvecklarna vill ju knappast hamna i legala problem, dessutom är inte alla barn mogna nog att kunna skilja på fiktion och verklighet, alla är inte som du.

Det gäller även vuxna och folk med andra problem också, spel har olika påverkan på olika personer helt enkelt.

Medlem

Vet ingen som följer åldersgränser. Dom som påverkas är under fyra eller dom som inte borde göra annat än att vattna blommor till stilla musik för att undvika raseriutbrott och gå bärsärkagång i nån skola. Dvs psykfall

Medlem

Sen är väl inte 18 års gräns så mycket ändå. Eller börjar jag bli gammal xD

Inaktiv
Skrivet av Naida:

Sen är väl inte 18 års gräns så mycket ändå. Eller börjar jag bli gammal xD

Nej tycker inte det heller, Sydkorea har även 18-års gräns för våldsamma filmer. Men som någon sa, Blizzardspel brukar väl inte vara speciellt brutala? Kan inte svara för hur SC2 är för jag har inte spelat det.

Blizzard vill förstås sälja till så många de kan, så de gör avkall på det artistiska (som i det här fallet tydligen var för våldsamt Sydkorea) och gör en snällare version åt dem. Sånt händer rätt ofta i USA också, då filmer snällas till lite för att bli PG13 istället för R t.ex.

Det är för att folk inte ska spela ihjäl sig, eller för att ännu en gång försöka kontrollera människor...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Något hårt med 18 år på en Blizzardtitel och dessutom ett RTS.

Medlem

Ja det är säkert ett riktigt soldier of fortune standard på våldet i det spelet=)

Inaktiv

Sydkorea... Staten ska visst kontrollera allt, till o med åldersgräns på spelen? ^^

1
Skriv svar