Final Fight: Double Impact kräver internetuppkoppling

Robot
Final Fight: Double Impact kräver internetuppkoppling
Inaktiv
Final Fight: Double Impact kräver internetuppkoppling

Slagsmålssugna gamers utan Playstation Network-tillgång har alltså skitit i det blå skåpet.

Det är nog ingen anledning till oro eftersom du måste ha PSN för att få köpa titeln från första början så jag förstår inte riktigt dramat över den här nyheten.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Fortfarande en i raden som upprätthåller den oroväckande trenden att kräva uppkoppling för icke direkt onlinebaserat spelinnehåll.

Jag hoppas innerligt att det slår tillbaka för de utgivare som försöker sig på detta förhatliga frihetsberövande skit.

Medlem

Skickar inte pengar till BBB för min 100Mbits lina för inget.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av antiflash:

Fortfarande en i raden som upprätthåller den oroväckande trenden att kräva uppkoppling för icke direkt onlinebaserat spelinnehåll.

Jag hoppas innerligt att det slår tillbaka för de utgivare som försöker sig på detta förhatliga frihetsberövande skit.

Håller med, gillar inte denna trend alls.

Medlem

ja för man kan ju verkligen piratkopiera arkad-titlarna

Medlem
Skrivet av impact:

Slagsmålssugna gamers utan Playstation Network-tillgång har alltså skitit i det blå skåpet.

Det är nog ingen anledning till oro eftersom du måste ha PSN för att få köpa titeln från första början så jag förstår inte riktigt dramat över den här nyheten.

Och vad är det som säger att du alltid har uppkoppling där du spelar?

Medlem

Skönt att det är en felstavning i skärmdumpen.

("Your" istället för "You're")


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Skönt att det är en felstavning i skärmdumpen.

("Your" istället för "You're")

Korrekt grammatik var likt grafiken förr i tiden, inte så där jätteviktigt.

All your base och så vidare.

Medlem
Skrivet av Hammer:

Skickar inte pengar till BBB för min 100Mbits lina för inget.

+1


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Att man är uppkopplad då man köper spelet är ju en sak. Men om man alltid är ansluten i övriga fall. det är något helt annat.

Är det ett krav att ALLTID vara uppkopplad, även under spelets gång? Vad händer om din anslutning bryts mitt under spelandet? Är det likt Ubisofts skit då, att spelet pausas?

Anslutningsproblem behöver för den delen inte vara att anslutningen till din leverantör bryts, kan likaväl vara ditt WLAN eller PS3n som krånglar.

Kort och gott, anslutningskrav på spel vars innehåll inte alltid kräver att du är uppkopplad är en idioti. Sen att det bara gäller PS3 versionen gör det än mer dummare och obegripligt. Får en verkligen att hoppas att det är ett misstag.

Medlem
Skrivet av f0qnax:
Skrivet av jonis:

Skönt att det är en felstavning i skärmdumpen.

("Your" istället för "You're")

Korrekt grammatik var likt grafiken förr i tiden, inte så där jätteviktigt.

All your base och så vidare.

hehe exakt, quality control-avdelningarna var inte precis färdigutvecklade på den tiden.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Om det nu inte kan piratkopieras till PS3 så skulle jag vilja veta varför de valt att göra så här. Uppkopplingskrav på en piratkopieringsfri plattform men inte på den där det kan kopieras ? Förhoppningsvis är det väl ett missförstånd någonstans för det låter ju inte ens lite klokt.

Inte för att uppkopplingskrav på singleplayerspel någonsin låtit klokt men ändå.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Men är det här första gången? Minns att jag tog med mig min PS3:a till en kompis för att spela GT5 Prologue med hans Logitech ratt, och kunde inte få igång spelet om jag inte var inloggad på PSN. Detta var precis när det hade kommit ut.

Medlem
Skrivet av Parzec:

Om det nu inte kan piratkopieras till PS3 så skulle jag vilja veta varför de valt att göra så här. Uppkopplingskrav på en piratkopieringsfri plattform men inte på den där det kan kopieras ? Förhoppningsvis är det väl ett missförstånd någonstans för det låter ju inte ens lite klokt.

Inte för att uppkopplingskrav på singleplayerspel någonsin låtit klokt men ändå.

"Problemet" är ju att du kan dela med dig av spelen till dina vänner, som då kan spela de3m gratis. Föga förvånande vill inte utvecklarna bjuda på något gratis-spelande varpå de lägger in en spärr på PS3-versionen. Med Activisions kopieringsskydd i minne så är det väl knappast förvånande om fler företag kör med samma "skydd"?
Att dela spel med polare via PSN var helt enkelt en funktion som var för bra för att de skulle tillåta det (snåljåpar)

1
Skriv svar